BPWR: Herplaatser problemen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Ik zit een beetje (understatement) met mijn handen in het haar dus wie weet is er hier wat advies.
Om een lang verhaal kort te maken; sinds 2 weken hebben we een Whippet herplaatser in huis, ze is een half zusje van onze Whippet reu Muis.
De start ging nogal moeizaam want ze is totaal onbegrensd en heeft geen manieren, gelukkig is ze ontzettend voergericht en wil ze heel graag leren. Het probleem is nu alleen dat ze Voske (ons 7 jarig teefje uit Roemenië) niet moet. Ze zijn elkaar al een paar keer in de haren gevlogen en sinds gister heeft Mara helemaal focus op Vos en kunnen ze niet meer los in een ruimte, ook niet met ons erbij. Je voelt de spanning en ik kon vanochtend ternauwernood voorkomen dat ze elkaar aanvlogen. Ik vrees dat de volgende clash niet een fijn zal zijn dus ik kan nu niet anders dan ze scheiden en voorkomen.

Helemaal geen fijne situatie dus, niemand wordt hier blij van.
Mara is ontzettend leuk en ik zou het graag willen laten werken al was het al omdat ze al herplaatst is.
Maar ik ben bang dat dit niet meer goed komt. Teef - teef is zo anders dan reu - teef gevechten en je ziet dat ze het beide niet loslaten.

Wat zouden jullie doen?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: BPWR: Herplaatser problemen

Bericht door hannabelgje »

Ik zou een goede gt in de arm nemen en ze tot die tijd scheiden.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hylos schreef: za 20 dec 2025, 12:10 Ik zit een beetje (understatement) met mijn handen in het haar dus wie weet is er hier wat advies.
Om een lang verhaal kort te maken; sinds 2 weken hebben we een Whippet herplaatser in huis, ze is een half zusje van onze Whippet reu Muis.
De start ging nogal moeizaam want ze is totaal onbegrensd en heeft geen manieren, gelukkig is ze ontzettend voergericht en wil ze heel graag leren. Het probleem is nu alleen dat ze Voske (ons 7 jarig teefje uit Roemenië) niet moet. Ze zijn elkaar al een paar keer in de haren gevlogen en sinds gister heeft Mara helemaal focus op Vos en kunnen ze niet meer los in een ruimte, ook niet met ons erbij. Je voelt de spanning en ik kon vanochtend ternauwernood voorkomen dat ze elkaar aanvlogen. Ik vrees dat de volgende clash niet een fijn zal zijn dus ik kan nu niet anders dan ze scheiden en voorkomen.

Helemaal geen fijne situatie dus, niemand wordt hier blij van.
Mara is ontzettend leuk en ik zou het graag willen laten werken al was het al omdat ze al herplaatst is.
Maar ik ben bang dat dit niet meer goed komt. Teef - teef is zo anders dan reu - teef gevechten en je ziet dat ze het beide niet loslaten.

Wat zouden jullie doen?
Teef - teef ruzie is echt ingewikkeld... Ze blijven elkaar soms naar het leven staan. Maar goed, soms kun je het wel goed krijgen, alleen moet er dan wel iemand mee kijken die echt verstand heeft van zaken, ook bij teef/teef conflicten. Want dat is een geval apart. En soms moet je bereid zijn om ze voor altijd gescheiden te houden. Of te gaan herplaatsen, hoe rot ook. Maar goed, zo ver is het nog niet.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ik weet niet of dit helpt om alles op een rijtje te zetten: https://www.patriciamcconnell.com/theot ... what-next/

En inderdaad, een goede GT mee laten kijken. Maar ingewikkeld is het zeker - sterkte ermee
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Lizzy schreef: za 20 dec 2025, 14:34 Teef - teef ruzie is echt ingewikkeld... Ze blijven elkaar soms naar het leven staan. Maar goed, soms kun je het wel goed krijgen, alleen moet er dan wel iemand mee kijken die echt verstand heeft van zaken, ook bij teef/teef conflicten. Want dat is een geval apart. En soms moet je bereid zijn om ze voor altijd gescheiden te houden. Of te gaan herplaatsen, hoe rot ook. Maar goed, zo ver is het nog niet.
Nou, zeg dat wel. Muis en Vos zijn elkaar ook wel eens in de haren gevlogen om iets lekkers maar dat is daarna dan gewoon weer koek en ei.
Die dames blijven moeilijk doen ::)
Siberienne schreef:Ik weet niet of dit helpt om alles op een rijtje te zetten: https://www.patriciamcconnell.com/theot ... what-next/

En inderdaad, een goede GT mee laten kijken. Maar ingewikkeld is het zeker - sterkte ermee
Dankjewel voor het linkje! Ik geloof niet dat het al super extreem is maar ik heb het er zelf ook wel moeilijk mee.
Ik had niet het idee een hond in huis te nemen waardoor er onrust zou komen in de roedel. Ze is hier van te voren één dag geweest en toen was er niks aan de hand.
Ook bij de oppas hebben ze pas 2 en een halve week samen geleefd.
Het gekke is dat het in ons kantoor wel een stuk beter gaat. Ik moest het even aansturen en begeleiden maar ze liggen nu beide te slapen met 20 cm ertussen. :g:
In huis lijkt ze alles te willen claimen.

Onze hondenuitlaat doet ook aan begeleiding thuis dus ik ga haar er zeker bij betrekken.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Het advies wat ik meestal tegen kom is volledig scheiden en zorgen dat ze echt niet bij elkaar kunnen en GT erbij halen. Dat scheiden omdat teefjes meer de neiging hebben om zich er niet meer over te zetten als er een hevige ruzie is geweest. Dat wil je dus zeker niet en dan is het beter dat te voorkomen tot er goede professionele hulp bij is.

Sterkte met het drama. Met de katten ook flinke problemen onderling gehad en uiteindelijk moeten herplaatsen. Intussen bijna 10 jaar geleden, maar een dag dat ik niet aan hen denk is nog steeds zeldzaam.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ai, wat een vervelende situatie...
Ik heb geen andere tips voor je dan dat hier al genoemd zijn maar wil je wel sterkte toewensen!
Hoop heel hard voor jullie dat het met juiste begeleiding goed komt!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

He wat naar dat de dames elkaar zo in de haren vliegen. Ik heb geen raad of daad, maar hoop dat de hondenuitlaat je kan helpen!

Als de nood aan de man is kan er altijd iemand hier tijdelijk. Maar ja, snap heel goed dat dat niet is wat je voor ogen had toen je haar in huis nam!
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Ze hebben elkaar nog niet kapot gevochten, paar keer een flinke aanvaarding.
Ik ben bang dat volledig scheiden ervoor zorgt dat het helemaal nooit meer goed komt.

Vandaag weer een betere dag, gisteravond trouwens ook hoor. Ik doe Mara nu gewoon steeds aan een riempje in huis en dat gaat prima (op een grom van Vos hier en daar na). Helpt haar meteen leren rust te nemen. :biggrin2:
In het kantoor gaat het goed. Mara en Muis zijn na de wandeling 2 uren met mij in de tuin geweest, ik tuinwerk doen en zij samen spelen (lees: als mongolen door de tuin vliegen en keten).
Ze zijn nu kapot en toen we het kantoor binnenkwamen (waar Vos al was) was er niks aan de hand. Ze hebben alle 3 lekker een restje soep staan slobberen en gingen alle 3 pal naast elkaar liggen slapen.

Het zal vallen en opstaan zijn maar dit geeft mij wel hoop. En ik hoop het zo want 2 Whippets samen is wel echt heel leuk hoor. :smitten:

@zurca en frodo quin, dankjewel!

@ Kaela, ach wat ontzettend lief van je :-*
Ik pak mijn koffer vast in en kom er aan. ;D ;D
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Misschien nog een fotootje hier, van de nieuwe racemiep? :) ;)
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Ohja, dat is ook wel leuk :biggrin2:
Bijlagen
20251215_154623(1).jpg
20251214_135924.jpg
20251213_121802.jpg
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ooohw wat een droppie :-*
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ohhhwwwww :-* :-*
Ze is leuk!! Al staat Voske er wel bij te kijken van "wanneer vertrekt zij weer!" :biggrin2: Ik hoop heel hard voor jullie dat het goed gaat komen met de dames!
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Hopelijk komt het allemaal goed, ze is enig!
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Het is helemaal mis :'( :'(
We lagen nog in bed, de honden naast mij in hun mandjes en Mara moest buiten even plassen. Ze kwam terug binnen en klapte meteen op Vos die gewoon in haar mandje lag :'(
Nek vast en schudden, die ging voor de kill dus. Heb ze godzijdank uit elkaar kunnen krijgen. Vos een nekwond en ik meerdere bijtwonden en schaafplakken.

Wat een mega kl*te situatie. Mara zal nu toch echt wegmoeten en dat is zo sneu voor Mara, Muis en ons. Ze past hier verder zo goed en we zijn al haar 3e huisje.

Plaats reactie