Kent iemand Dogmeat? Heb net een gratis proefpakket voor pup in mijn mand geplaatst (in dit geval gemalen, KVV dus) en er is ook een optie voor een uur met iemand over versvlees te praten. Heeft iemand dit weleens gedaan? Is het wat?
En heeft iemand ervaring met Dogmeat KVV?
Je kunt bij hun ook van alles voor Barf kopen, geen idee of dat wat is....waar bestellen jullie eigenlijk je Barfvlees? En voor hoeveel tegelijk? Maak je dan meteen porties, soort van preppen dus.
Dogmeat
Moderator: eelke
Re: Dogmeat
Nee, ik ben er niet bekend mee. Nou, niet helemaal waar. Ik heb een paar keer Dogmeat KVV besteld en ik vond het niks en mijn honden ook niet (op de konijn KVV konden ze niet meer poepen en de kalkoen was bijv. erg vet). De mensen die erachter zitten heb ik niet gesproken over voeding (zou eerlijk gezegd ook niet weten waar ik het met hen over moet hebben). BARF koop ik overal en nergens. JPpuurvlees, Kemperkip (bio kipkarkas), Islamitische slagers, Geus diervoeding, etc. etc. Bij Geus krijg je alles verpakt (bevroren) per kg dus dat is handig. Bij andere komt het met 10 kg bevroren binnen. Ik laat het iets ontdooien, steek het met een schroevendraaier los en verpak het per porties (die ik nodig heb). Islamitische slagers: is ook vaak vers dus dat is ook makkelijk verpakken.Bionda2308 schreef: vr 17 okt 2025, 08:52 Kent iemand Dogmeat? Heb net een gratis proefpakket voor pup in mijn mand geplaatst (in dit geval gemalen, KVV dus) en er is ook een optie voor een uur met iemand over versvlees te praten. Heeft iemand dit weleens gedaan? Is het wat?
En heeft iemand ervaring met Dogmeat KVV?
Je kunt bij hun ook van alles voor Barf kopen, geen idee of dat wat is....waar bestellen jullie eigenlijk je Barfvlees? En voor hoeveel tegelijk? Maak je dan meteen porties, soort van preppen dus.
-
Bionda2308
- 1-ster

Thanks Lizzy, super fijn dat je dit even deelt! Goed om te weten van die KVV — scheelt me weer een gok
En slim hoe je dat doet met porties maken. Geus en de slager klinken als goeie opties, ga ik ook eens checken!
Ik heb ook geen ervaring met KVV van Dogmeat. Ik heb er wel regelmatig naar gekeken want prijstechnisch is het wel interessant, maar de analyses nodigen mij niet uit om te gaan bestellen. Soms erg vet, zelden een Calcium opgave. Ik prefereer Kiezebrink mixen, Tammenga, Alroda Puur. Daar heb ik goede ervaringen mee.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Ik gebruikte weleens dogmeat kvv voor de makkelijk maar de samenstelling is niet erg consequent en vrij vet. Gevolg 3 van de 6 honden met structureel maag/darm geluiden. En op de ene rol harde ontlasting op de andere juist heel zacht.
Desalniettemin is Dogmeat hier wel hofleverancier wbt barf artikelen en kiezebrink kvv. Ze staan hier maandelijks voor de deur. Bijna alles is per kg verpakt, er gaat hier 2kg per dag doorheen. Dus qua verpakken speelt dat niet meer. Alleen orgaanvlees daar gaat een 500g per keer doorheen. Dus die gaat door de midden.
Helaas zijn alle lijntjes doodgebloed/gemaakt dus (bijna) iedereen is wel aangewezen op de leveranciers. Toen ik begon met barfen 2003 moest je zelf nog heel NL rond rijden voor je spullen. Kip haal ik wel vrij veel bij de Turk/islamiet maar de rest komt overwegend van Dogmeat. In de regel zijn de barfspullen gewoon oke. De rundvlees 80/20 alleen de laatste tijd niet dat is eerder 60/40. Maar rundvlees is sowieso al steeds slechter verkrijgbaar.
Qua kvv krijgen ze hier carnibest en kiezebrink en een enkele keer duck/shaweca.
Gunshies is ook een prettige leverancier. Het hertenvlees (spiervlees) is daar een soortemet van betaalbaar.
Desalniettemin is Dogmeat hier wel hofleverancier wbt barf artikelen en kiezebrink kvv. Ze staan hier maandelijks voor de deur. Bijna alles is per kg verpakt, er gaat hier 2kg per dag doorheen. Dus qua verpakken speelt dat niet meer. Alleen orgaanvlees daar gaat een 500g per keer doorheen. Dus die gaat door de midden.
Helaas zijn alle lijntjes doodgebloed/gemaakt dus (bijna) iedereen is wel aangewezen op de leveranciers. Toen ik begon met barfen 2003 moest je zelf nog heel NL rond rijden voor je spullen. Kip haal ik wel vrij veel bij de Turk/islamiet maar de rest komt overwegend van Dogmeat. In de regel zijn de barfspullen gewoon oke. De rundvlees 80/20 alleen de laatste tijd niet dat is eerder 60/40. Maar rundvlees is sowieso al steeds slechter verkrijgbaar.
Qua kvv krijgen ze hier carnibest en kiezebrink en een enkele keer duck/shaweca.
Gunshies is ook een prettige leverancier. Het hertenvlees (spiervlees) is daar een soortemet van betaalbaar.
-
Bionda2308
- 1-ster

Dankjewel Cynthia, super nuttige info! Goed om te weten dat die KVV niet heel consequent is — dat klinkt precies als iets waar ik niet op zit te wachten
Wel handig dat je hun BARF-spullen juist prima vindt. En slim hoe je dat allemaal regelt met die porties. Gunshies ga ik ook even checken, hertenvlees betaalbaar klinkt interessant