Het was was wel een groter ei. Moest flink poetsen! Dus was echt geen merel of musje.frodo quin schreef: ma 06 okt 2025, 13:00 Zeker bizar. Misschien met de hevige wind uit een boom gevlogen? Maar je zou denk ik wel het verschil merken van een groot ei zoals een kip of een klein ei zoals van tuinvogels.
Welkom in het BP-café!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Welkom in het BP-café!
Het voorlezen vandaag was best een uitdaging met 10 peuters, maar onwijs leuk!
Ik had boekjes meegenomen die me geschikt leken en die ik goed kende. Zo kon ik grote delen het boekje aan de kinderen laten zien terwijl ik las.
Nina was aaaaapetrots dat haar mama kwam. Zo lief. Daarna wilde ze mee naar huis, dus we hadden een lekker vroeg vrijdagmiddagje.
Ik had boekjes meegenomen die me geschikt leken en die ik goed kende. Zo kon ik grote delen het boekje aan de kinderen laten zien terwijl ik las.
Nina was aaaaapetrots dat haar mama kwam. Zo lief. Daarna wilde ze mee naar huis, dus we hadden een lekker vroeg vrijdagmiddagje.
Aahhh wat schattig! Was dat op de peuterspeelzaal?
Ik kan al wel een borrel gebruiken. Gisteren zou mijn zolder geisoleerd worden, maar de monteur is door mijn plafond heen gezakt (de vloerplaten liggen niet tot precies in de punt omdat de, vrij dikke isolatie, wel tot de punt moet kunnen komen) dus er zit een gat in, en hij heeft het ook helemaal niet volgens de richtlijnen gedaan, overal kieren en het sluit niet aan, en hij heeft het ook nog niet afgekregen, terwijl aangegeven was dat ze een halve dag nodig hadden met mogelijk een beetje uitloop.
Het is een bedrijf wat is aangesteld door de gemeente vanwege een subsidieregeling dus een keuze had ik daarin niet, maar je zou verwachten dat het dan ook relatief een goed bedrijf is. Gisteren was er niemand op het kantoor beschikbaar om alvast goede afspraken te maken over een oplossing dus dat wordt volgende week pas opgepakt. Er is al wel een afspraak om verder te werken, op 29 oktober pas want ik kan eerder niet handig vrij krijgen. En ondertussen staan alle spullen van de zolder verdeeld op de 1e verdieping maar dat staat dus aardig vol nu en ik kan mijn wasrekje eigenlijk nergens meer kwijt.
En aaalleees zit onder de vezels dus ik moet nu een grote schoonmaak doen maar over een paar weken natuurlijk weer. En eigenlijk denk ik dat het zo slecht is geinstalleerd dat het weer helemaal opnieuw moet
En mijn plafond is een oud softboard plafond, dus herstel wordt ook lastig, dus moet misschien ook vervangen (en dan moet ook nog mijn slaapkamer opnieuw dus
).
Meehhh. Ik heb altijd zo een hekel aan verbouw gedoe
Ik kan al wel een borrel gebruiken. Gisteren zou mijn zolder geisoleerd worden, maar de monteur is door mijn plafond heen gezakt (de vloerplaten liggen niet tot precies in de punt omdat de, vrij dikke isolatie, wel tot de punt moet kunnen komen) dus er zit een gat in, en hij heeft het ook helemaal niet volgens de richtlijnen gedaan, overal kieren en het sluit niet aan, en hij heeft het ook nog niet afgekregen, terwijl aangegeven was dat ze een halve dag nodig hadden met mogelijk een beetje uitloop.
Het is een bedrijf wat is aangesteld door de gemeente vanwege een subsidieregeling dus een keuze had ik daarin niet, maar je zou verwachten dat het dan ook relatief een goed bedrijf is. Gisteren was er niemand op het kantoor beschikbaar om alvast goede afspraken te maken over een oplossing dus dat wordt volgende week pas opgepakt. Er is al wel een afspraak om verder te werken, op 29 oktober pas want ik kan eerder niet handig vrij krijgen. En ondertussen staan alle spullen van de zolder verdeeld op de 1e verdieping maar dat staat dus aardig vol nu en ik kan mijn wasrekje eigenlijk nergens meer kwijt.
En aaalleees zit onder de vezels dus ik moet nu een grote schoonmaak doen maar over een paar weken natuurlijk weer. En eigenlijk denk ik dat het zo slecht is geinstalleerd dat het weer helemaal opnieuw moet
En mijn plafond is een oud softboard plafond, dus herstel wordt ook lastig, dus moet misschien ook vervangen (en dan moet ook nog mijn slaapkamer opnieuw dus
Meehhh. Ik heb altijd zo een hekel aan verbouw gedoe
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Christene, Eelke, dat verhaal kan beter naar het klaagtopic worden verplaatst! Wat een ellende en gedoe... Hopelijk valt het allemaal mee wanneer ze weer aan de slag gaan en hoeven er geen al te drastische dingen te worden gedaan om de boel weer leefbaar te maken. Sterkte!eelke schreef: za 11 okt 2025, 09:34 Aahhh wat schattig! Was dat op de peuterspeelzaal?
En aaalleees zit onder de vezels dus ik moet nu een grote schoonmaak doen maar over een paar weken natuurlijk weer. En eigenlijk denk ik dat het zo slecht is geinstalleerd dat het weer helemaal opnieuw moet![]()
En mijn plafond is een oud softboard plafond, dus herstel wordt ook lastig, dus moet misschien ook vervangen (en dan moet ook nog mijn slaapkamer opnieuw dus).
Meehhh. Ik heb altijd zo een hekel aan verbouw gedoe![]()
Altijd waardeloos als een verbouwing meer troep en gedoe geeft en in dit geval extra want er is aangerommeld zoals ik het leeseelke schreef: za 11 okt 2025, 09:34 Aahhh wat schattig! Was dat op de peuterspeelzaal?
En aaalleees zit onder de vezels dus ik moet nu een grote schoonmaak doen maar over een paar weken natuurlijk weer. En eigenlijk denk ik dat het zo slecht is geinstalleerd dat het weer helemaal opnieuw moet![]()
En mijn plafond is een oud softboard plafond, dus herstel wordt ook lastig, dus moet misschien ook vervangen (en dan moet ook nog mijn slaapkamer opnieuw dus).
Meehhh. Ik heb altijd zo een hekel aan verbouw gedoe![]()
Erg vervelend als er een nasleep ontstaat waar je absoluut niet op zit te wachten
Hier ontdekte m'n (nieuwe) schilder dat er eea aan houtwerk aan het rotten was : de achterdorpel (dat was opgemerkt door mij) en de gordingen (uiteindes van dakbalken) en dat wist ik niet want zo vaak kijk ik niet op die hoogte
Wat een gezeik : wel gezien maar niet gemeld?! want het is niet van gisteren of vandaag
De schilder was er en had geen afzuiging bij het schuren van de buitendeuren
Hier staan, na isolatie van de vlieringvloer, nog steeds álle spullen van de vliering (en meer 'verzameld werk'
Aangezien ik al 3 jaar met die bende zit (ik durf de deur niet eens open te doen
-
frodo quin
- 5-sterren

Veel goede moed met de werken, de rommel en de opkuis Eelke en Pien.
- Charlie Angel
- Moderator
Dat is mooi balen, Eelke! Wat een prutser zeg als ik het zo lees. Heel veel succes met de schoonmaak en wachten en weer schoonmaak. Hier alvast een borrel. [emoji482][emoji481] ok, het is een beetje vroeg, maar soms mag dat. [emoji8]
Pien, jij ookveel succes met alle opruimwerkzaamheden na klussers. [emoji8][emoji8]
Pien, jij ookveel succes met alle opruimwerkzaamheden na klussers. [emoji8][emoji8]
Jeetje Eelke. Dit mag zeker in het klaagtopic. Wat een gedoe. Hoop dat het met niet al te veel gedoe te verbeteren/herstellen is. Maar de realiteit met klussen is meestal dat het tegenvalt 
Ik had geen zin in klagen.
Maar inmiddels ben ik er ook achter dat ze door de waterdichte folie op mn dak heen hebben geboord, dus dat is natuurlijk niet meer waterdicht
kakkerdekak
Maar inmiddels ben ik er ook achter dat ze door de waterdichte folie op mn dak heen hebben geboord, dus dat is natuurlijk niet meer waterdicht
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Nou zeg wat een koekenbakkers! Ja dat mag toch echt wel in het klaagtopic. En ik zou ook een klaag sturen naar de woningbouw vereniging. Jij hebt denk ik alleen een inboedel verzekering en geen opstal omdat het geen eigen huis is? Anders zou ik ook vast de verzekering inlichten. Pffffffffeelke schreef: do 16 okt 2025, 17:01 Ik had geen zin in klagen.
Maar inmiddels ben ik er ook achter dat ze door de waterdichte folie op mn dak heen hebben geboord, dus dat is natuurlijk niet meer waterdicht![]()
kakkerdekak
-
frodo quin
- 5-sterren

Dat meen je niet! Dat is echt rot seg. Naast dat het weer iets is wat herstelt moet worden geeft dat natuurlijk ook weer schade als het regent.eelke schreef: do 16 okt 2025, 17:01 Ik had geen zin in klagen.
Maar inmiddels ben ik er ook achter dat ze door de waterdichte folie op mn dak heen hebben geboord, dus dat is natuurlijk niet meer waterdicht![]()
kakkerdekak
En denk dat niemand ooit zin heeft in klagen. Ik zou iig het niet erg vinden als ik nooit wat te klagen had
Ik hoop voor jou dat het vanaf nu gewoon goed gaat en het allemaal snel opgelost is
Het is mijn eigen huis. Dus dat dak, wat nu stuk is, en wat er vorig jaar nieuw is opgelegd, daar heb ik elke pan gewoon zelf van betaaldSiberienne schreef: do 16 okt 2025, 17:22 Nou zeg wat een koekenbakkers! Ja dat mag toch echt wel in het klaagtopic. En ik zou ook een klaag sturen naar de woningbouw vereniging. Jij hebt denk ik alleen een inboedel verzekering en geen opstal omdat het geen eigen huis is? Anders zou ik ook vast de verzekering inlichten. Pffffffff
Ik ga er vanuit dat het qua herstel uiteindelijk wel goed gaat komen, maar nu heb ik een kapot plafond, een kapot dak en het is nog steeds niet geïsoleerd
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ooooh sorry, ik las het verkeerd, de gemeente had het bedrijf aangesteld vanwege subsidies. Knap waardeloos dit alles. Nee, tuurlijk niet. Wij hebben ooit een bedrijf gehad dat de zolder isoleren, ook zo’n actie van de gemeente, maar toen we kritische vragen stelden over de berekening van de besparing (klopt nl geen hout van) hebben we nooit meer wat van ze gehoordeelke schreef: do 16 okt 2025, 18:55 Het is mijn eigen huis. Dus dat dak, wat nu stuk is, en wat er vorig jaar nieuw is opgelegd, daar heb ik elke pan gewoon zelf van betaald![]()
Ik ga er vanuit dat het qua herstel uiteindelijk wel goed gaat komen, maar nu heb ik een kapot plafond, een kapot dak en het is nog steeds niet geïsoleerddat was niet echt hoe ik het me had voorgesteld en is sowieso veel gedoe, het herstellen alleen al.
Wat enorm balen Eelke! Meld je dit ook bij de gemeente? Handig als zijnsoordelen weten dat een van de partijen waar ze mee samen werken er een zooitje van maakt. Heb je rechtsbijstand? Zou die anders ook gelijk inseinen. Er is best wat schade gemaakt door die prutsers
Om het van de positieve kant te bekijken, een softboard plafond is niet echt meer van deze tijd qua brandwerendheid ed. Als dat vervangen word door een gipsenplafond is dat veiliger. Dat zal niet volledig gedekt worden door de verzekering dus het kost altijd geld maar is wel een stukje veiliger. Nou ja voor wat het waard is want gedoe en gezeik waar je niet op zit te wachten is het sowieso…
Om het van de positieve kant te bekijken, een softboard plafond is niet echt meer van deze tijd qua brandwerendheid ed. Als dat vervangen word door een gipsenplafond is dat veiliger. Dat zal niet volledig gedekt worden door de verzekering dus het kost altijd geld maar is wel een stukje veiliger. Nou ja voor wat het waard is want gedoe en gezeik waar je niet op zit te wachten is het sowieso…
Ik geloof dat het inmiddels wel kan verhuizen naar het klaagtopic ja, man man man man. Wat een gedoe. En wat een kl#_te reclame op de radio; waar denk jij aan bij het woord isoleren? Aargh!
Iemand een slaapmutsje?
Iemand een slaapmutsje?