Punten op voetzolen
Moderator: Lizzy
-
viperenoscar
- 3-sterren

Punten op voetzolen
Mijn hond heeft vreemde plekken op haar voetzolen. Ik heb op internet gezocht, zouden dit likdoorns kunnen zijn?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: Punten op voetzolen
Wat gek! Ik heb dit nog nooit gezien. Doet het zeer als je er in knijpt? Ben je ergens anders gaan wandelen?
-
viperenoscar
- 3-sterren

Nee dat is het vreemde, ik kan er zo aan komen en ze reageert er niet op. Maar ze is wel een hond die niet snel laat zien als ze pijn heeft. Ook niet ergens anders gaan wandelen en met warme dagen is ze zelfs nauwelijks buiten geweest. Alleen savonds of sochtends in het gras dus dat zal waarschijnlijk ook niet de oorzaak zijn.
Ik ben vandaag begonnen met een voetenbad en insmeren met uierzalf. Kijken of dat iets uit maakt, zooltjes zien er wel droog uit
Ik ben vandaag begonnen met een voetenbad en insmeren met uierzalf. Kijken of dat iets uit maakt, zooltjes zien er wel droog uit
Vreemd hoor. En het zit op alle 4 de poten?viperenoscar schreef: do 31 jul 2025, 10:02 Nee dat is het vreemde, ik kan er zo aan komen en ze reageert er niet op. Maar ze is wel een hond die niet snel laat zien als ze pijn heeft. Ook niet ergens anders gaan wandelen en met warme dagen is ze zelfs nauwelijks buiten geweest. Alleen savonds of sochtends in het gras dus dat zal waarschijnlijk ook niet de oorzaak zijn.
-
viperenoscar
- 3-sterren

Het zit voornamelijk op de voorpoten, op de achterpoten zie ik hele kleintjes. Zou het een soort druk belasting kunnen zijn ?
kijk eens hier in dit artikel .
https://www.kingsdale.com/foot-pad-corn ... nt-options
komt vaker voor bij windhonden die racen en bij podencos die werken in de jacht in spanje
https://www.rapiddogwear.nl/likdoorns-bij-windhonden/
https://www.kingsdale.com/foot-pad-corn ... nt-options
komt vaker voor bij windhonden die racen en bij podencos die werken in de jacht in spanje
https://www.rapiddogwear.nl/likdoorns-bij-windhonden/
-
viperenoscar
- 3-sterren

Hartelijk dank !
Daar lijkt het idd veel op.
Ik heb intussen elke dag mijn hond een voetenbad gegeven en daarna de poten flink ingesmeerd met uierzalf en calendula en ingewikkeld in een soort zelfgemaakte sok zodat de zalf goed in kon trekken.
Uiteindelijk kon ik de punten zo verwijderen en zien haar voetzolen een stuk beter uit. Nu hopen dat het wegblijft
Ik heb intussen elke dag mijn hond een voetenbad gegeven en daarna de poten flink ingesmeerd met uierzalf en calendula en ingewikkeld in een soort zelfgemaakte sok zodat de zalf goed in kon trekken.
Uiteindelijk kon ik de punten zo verwijderen en zien haar voetzolen een stuk beter uit. Nu hopen dat het wegblijft
Graag gedaan. Ik zag jouw bericht wat later. Ben blij dat het al een stukje beter gaat en de pitten er uit. Het schijnt dus dat het net als bij mensen een terugkerend probleem kan blijven. lijkt me dat behandelen zoals je met mensen likdoorns doet het beste is. In het ergste geval kun je nog schoentjes aantrekken indien het steeds terugkomt. zodat de interne druk die likdoorns veroorzaakt iets verlicht wordt.viperenoscar schreef: wo 13 aug 2025, 19:41 Hartelijk dank !
Uiteindelijk kon ik de punten zo verwijderen en zien haar voetzolen een stuk beter uit. Nu hopen dat het wegblijft![]()
-
viperenoscar
- 3-sterren

Dankjewel. Ik zal haar voeten extra goed in de gaten blijven houden. Van die schoenen is ook een goede tip, daar was ik ook al over aan het denken