Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
Hoi, ik ben Odin.
Ik kom sinds vandaag bij Phemke en Xanne wonen en heb nu dus een eigen harem :D
In Januari ben ik 10 geworden en Phemke is mijn jongere zusje.
Ik hoop heel erg dat het klikt met de meiden hier, zodat ik mag blijven. Maar omdat ik heel lief ben, denken mijn nieuwe mensen dat dat vast helemaal goed zal komen.
Wij hopen allemaal dat ik nog een paar fijne jaren op mijn nieuwe plekje mag genieten.

signal-2025-06-08-101306_002.jpeg
signal-2025-06-08-101306_002.jpeg (207.57 KiB) 258 keer bekeken
Welkom Odin!
Wat jammer dat je op jouw leeftijd nog moet verhuizen, maar natuurlijk wel super fijn dat je nu bij je zusje kan gaan wonen.
Goed je best doen en een beetje aardig zijn voor de dames, dan komt het vast helemaal goed.

Karen
Door Ina
Welkom knappe man :smitten: :smitten: :smitten:
..... ik geloof dat jij met je billen in een hele passende mand bent beland :biggrin2:

Wees maar extra lief voor de dames, dan gaat het vast helemaal goedkomen en mogen wij nog lang blijven genieten van je prachtige kop op voorbij komende foto's :)
Door Lizzy
Nou, ik kan niet anders dan me bij mijn voorgangers aansluiten! Kolere Odin, je bent een dikke vette mazzelaar! Gedraag je maar heul braaf ventje want je gaat het nergens anders ZOOOO goed krijgen!

Welkom Odin!

Super tof dat jullie hem een kans geven :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Door doranto
Z'n eerste wandelingetje zit erop. Het was ongeveer 2 km. en achteraf gezien nog wat te ver voor hem. Hij heeft 0 conditie en ook nog wat teveel kilo's mee te dragen. We gaan de afstand nu halveren en afhankelijk van de hersteltijd die hij nodig heeft langzaam uit proberen te bouwen.
Het is een ongelooflijke schat :smitten: We weten eigenlijk al wel zeker dat het een blijvertje is.
Door dinky89
Welkom Odin! En wat fijn dat je waarschijnlijk bij je zusje mag komen wonen :)

Ergens wel benieuwd waarom jij op zoek moet naar een nieuw huisje maar ik snap het ook heel goed wanneer je daar niets over wilt zeggen ;)
Ik lees dat je nu zo goed als zeker (weer?) een fijn huisje hebt gevonden :cool:
Door frodo quin
Hij ziet er iig heel lief uit. Knappe hond met een zachte blik :smitten:

Super dat jullie een oudere hond erbij genomen hebben. Hopelijk gaat het goed met de meiden.

Nog geen 2 km kunnen lopen zonder dat het te is is wel extreem. Ik denk wel dat hij binnen no time met jullie goede zorgen een veel betere conditie zal hebben. En ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.
Door doranto
dinky89 schreef: do 26 jun 2025, 19:47 Welkom Odin! En wat fijn dat je waarschijnlijk bij je zusje mag komen wonen :)

Ergens wel benieuwd waarom jij op zoek moet naar een nieuw huisje maar ik snap het ook heel goed wanneer je daar niets over wilt zeggen ;)
Ik lees dat je nu zo goed als zeker (weer?) een fijn huisje hebt gevonden :cool:
Zijn eigenaar is plotseling overleden. Odin schijnt in een kleine kooi gezeten te hebben, geen idee voor hoelang. Het adres van de fokker stond in zijn paspoort en hij is door de politie daar naartoe gebracht. Brokken heeft hij in ieder geval meer dan voldoende gehad want hij heeft ca. 8 kg. overgewicht.
Hij heeft zojuist zijn eerste 3 gangen menu op :biggrin2: . Als voorafje rauw gepureerde groentemix met een eitje en kefir erdoor, daarna gemalen gans en pens, en als toetje het ontdooivocht . Het ging er allemaal vlot in :biggrin2:

En nu ligt hij uit te buiken :smitten:
Bijlagen
signal-2025-06-26-202242_002.jpeg
signal-2025-06-26-202242_002.jpeg (40.06 KiB) 211 keer bekeken
Door doranto
frodo quin schreef: do 26 jun 2025, 20:02 Hij ziet er iig heel lief uit. Knappe hond met een zachte blik :smitten:

Super dat jullie een oudere hond erbij genomen hebben. Hopelijk gaat het goed met de meiden.

Nog geen 2 km kunnen lopen zonder dat het te is is wel extreem. Ik denk wel dat hij binnen no time met jullie goede zorgen een veel betere conditie zal hebben. En ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.
Ja niet te geloven hè :-\ Na ruim een uur was zijn ademhaling nog steeds versneld, maar hing zijn tong pas niet meer naar buiten :-X
Door eelke
doranto schreef: do 26 jun 2025, 20:18 Zijn eigenaar is plotseling overleden. Odin schijnt in een kleine kooi gezeten te hebben, geen idee voor hoelang. Het adres van de fokker stond in zijn paspoort en hij is door de politie daar naartoe gebracht. Brokken heeft hij in ieder geval meer dan voldoende gehad want hij heeft ca. 8 kg. overgewicht.
Hij heeft zojuist zijn eerste 3 gangen menu op :biggrin2: . Als voorafje rauw gepureerde groentemix met een eitje en kefir erdoor, daarna gemalen gans en pens, en als toetje het ontdooivocht . Het ging er allemaal vlot in :biggrin2:

En nu ligt hij uit te buiken :smitten:
Och arme, wat een periode heeft hij achter de rug zeg. Nou ik hoop dat jullie lekker tot rust én in beweging komen daar met elkaar.
Door frodo quin
doranto schreef: do 26 jun 2025, 20:51 Ja niet te geloven hè :-\ Na ruim een uur was zijn ademhaling nog steeds versneld, maar hing zijn tong pas niet meer naar buiten :-X
Ow dat is wel heel extreem! Arme jongen. Ik kan mij dat eigenlijk niet voorstellen. Mijn vorige hond was ongemerkt te zwaar geworden. Na een verhuis veel minder beweging. Zij is toen van 24,5 (haar ideaal gewicht) naar 30 kilo gegaan. Een vergelijkbaar overgewicht vermoed ik aangezien Odin wel een stuk groter zal zijn. Dat is er toen gelukkig vlot weer af gegaan met iets terug in voer, maar vooral een paar uur extra te gaan wandelen dagelijks. Haar conditie was nog steeds prima gelukkig. Maar ja, zij zat dan ook niet al langere tijd opgesloten in een kooi. Een kennis hun labrador hebben ze uit een asiel gehaald toen hij 1 was. Die kon zelfs maar geen 500 meter wandelen vertelden zij. En dat terwijl lzbradors zo goed als onmogelijk moe te krijgen zijn... Hij zat blijkbaar op een minikoertje in zijn eigen vuil en dan in het asiel ook weer in een hok.

Hij heeft zo te horen een rot periode achter de rug :( Hopelijk valt het straks bij de da goed mee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door