Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Aquillo schreef: ↑di 17 jun 2025, 18:23 dus juist de stalen kogeltjes zijn zwart? en niet glimmend zie ik dat nu goed op die foto met afbeeldingen? heel raar want ik ken wel lood verwerkt in bijv slabben voor het dak. en die zijn juist altijd zwartNee, de loden kogeltjes zijn echt zwart. Maar nog wel mooi rond.
doranto schreef: ↑wo 18 jun 2025, 20:49 Bismut is ook niet magnetisch en is volgens mij licht van kleur."Bismut is het meest diamagnetische metaal, wat betekent dat het wordt afgestoten door een magneet, in plaats van aangetrokken".
Chouka schreef:en het wordt ook aan restaurants geleverd.Sorry ik zie hier het probleem niet. Maar voor wie er wel een probleem mee heeft is de oplossing eenvoudig: Gewoon niet eten en ook niet voeren. Of direct bij een betrouwbare NL jager kopen.
pike schreef: ↑do 19 jun 2025, 11:30 Sorry ik zie hier het probleem niet. Maar voor wie er wel een probleem mee heeft is de oplossing eenvoudig: Gewoon niet eten en ook niet voeren. Of direct bij een betrouwbare NL jager kopen.Ik zie ook geen probleem. Het komt van een betrouwbare NL jager en het feit dat het aan restaurants geleverd wordt zie ik als geruststellend. Zowel voor mij als voor mijn hond.
Als je dagelijks drinkt uit een beker met loodglazuur (zoals de Romeinen deden) of uit een loden waterleiding (zoals ze in oude huizen zitten/zaten) dan heb je wel een probleem.
pike schreef: ↑do 19 jun 2025, 11:30 Sorry ik zie hier het probleem niet. Maar voor wie er wel een probleem mee heeft is de oplossing eenvoudig: Gewoon niet eten en ook niet voeren. Of direct bij een betrouwbare NL jager kopen.en het vertrok hier van de vraag wie meer dan 1 keer per week wild blijft geven: ik dus en zowel voor mij als voor mijn hond.
Als je dagelijks drinkt uit een beker met loodglazuur (zoals de Romeinen deden) of uit een loden waterleiding (zoals ze in oude huizen zitten/zaten) dan heb je wel een probleem.