Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
Bob eet voornamelijk kvv (carnibest, Bibi en kivo). Ik ben gewend dat honden op rauw vlees weinig haarverlies hebben. Bob is echt vreselijk. Hij verliest altijd enorm veel haar. Is er iets wat we daaraan kunnen doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Door Lizzy
Heb je al geprobeerd om hem extra omega 3 vetzuren te geven in de vorm van vis of algenolie (die laatste met DHA en EPA). En misschien wat extra zink in zijn menu opnemen. Daarvoor kun je goed oesters in blik gebruiken. Geef je er 1 per keer, de rest van de oesters dep je af en gooi je in de vriezer (afdeppen dan blijven ze mooi los van elkaar).

Geef je hem ook groenten? Da's wel belangrijk, ook voor de vacht.
Door hannabelgje
Hij krijgt wilde zalm en ook groenten. Ik gebruik wel gekookte groenten.
Welke vis olie, of maakt dat niet zoveel uit? Hij weegt 20 kilo hoeveel oesters per week geef je dan? Het is een moeilijke gozer dus ik denk dat ik de oesters moet pureren en door zijn pens moet gaan mengen dan.

Laatst gewijzigd door hannabelgje op di 17 jun 2025, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
hannabelgje schreef: di 17 jun 2025, 11:17 Ik zie wel dat er vaak vitamine E toegevoegd wordt om oxidatie tegen te gaan. Kan dat kwaad?

Nee, kan geen kwaad. Ik vind Royal Green echt nog steeds veruit de beste. Sjoerd doet het daar niet zo goed op, dus die krijgt Algenolie van Testa. Ook leuk maar hij verhaart ook iets meer, meer dan Fritzi. Zij verhaart niet. En zij krijgt Royal Green.
Door Lizzy
hannabelgje schreef: di 17 jun 2025, 09:06 Hij krijgt wilde zalm en ook groenten. Ik gebruik wel gekookte groenten.
Welke vis olie, of maakt dat niet zoveel uit? Hij weegt 20 kilo hoeveel oesters per week geef je dan? Het is een moeilijke gozer dus ik denk dat ik de oesters moet pureren en door zijn pens moet gaan mengen dan.

Perfect!
Hier vinden ze oesters echt the bomb! Dus ik zou het eerst ff proberen. En ik denk dat 1 a 2 oesters per week prima is.
Door hannabelgje
Schoonmoeders heeft bij de toko oesters gehaald voor Bob en ik heb royal green visolie gehaald. Die was nog in de aanbieding ook.

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door