Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TMG1961
frodo quin schreef: ma 09 jun 2025, 08:56 Als ze veel snacks krijgt kan het inderdaad op een stuk meer uitkomen. Persoonlijk zou ik dan snacks minderen. Die zijn niet compleet en 350 gram is wel weinig om de nodige voedingsstoffen uit te halen en dan gaan snacks de balans ook heel snel verstoren. Als ze nog puppyvoer krijgt zou je ipv te minderen kunnen overstappen naar een adult versie.

Voor mijn honden gaat afvallen altijd makkelijker dan bijkomen. Vooral voor de jongste dan. Die krijgt meer gewoon niet meer verteerd. Ik kan mij voorstellen dat dat voor Runa anders is.

Goed dat je even naar de da gaat om het te laten nakijken.
Runa krijgt volwassen voer. Heb haar weer terug gezet naar de 400 gram per dag, de 20ste wordt ze getrimd en dan weeg ik haar. Morgenvroeg even bellen met DA voor maken afspraak om naar de bult te kijken. Die is langwerpig en lijkt er op dat hij iets kleiner is. Je kan er gewoon aankomen en je kunt hem niet terug de buik in duwen.

Verder is ze nog net zo gek als voor de sterilisatie, heeft vanochtend even gespeeld met een reu, die was vrij rustig. Tijdens andere wandelingen heeft ze telkens paar maal de dolle 5 minuten. Ze lijkt dus absoluut nergens last van te hebben.

De wond is 4 cm lang. Dit is hoe die er nu uitziet.
Bijlagen
IMG_4193.JPG
IMG_4193.JPG (4.01 MiB) 232 keer bekeken
Door hannabelgje
Die bult is waarschijnlijk reactie op de hechtingen die op gaan lossen. Ziet er verder heel rustig uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Door frodo quin
Ze hebben ook weinig last van castratie. Mijn meiden waren de dag zelf altijd van de kaart. Volgende dag moesten ze schade van de dag ervoor inhalen en waren ze hyper.

Als de bult op de foto rechts op het einde van de snee zit is het zoals Hannah zegt waarschijnlijk hechtreactie. Da zal waarschijnlijk het draadje eruit halen.
Door TMG1961
frodo quin schreef: ma 09 jun 2025, 12:54 Ze hebben ook weinig last van castratie. Mijn meiden waren de dag zelf altijd van de kaart. Volgende dag moesten ze schade van de dag ervoor inhalen en waren ze hyper.

Als de bult op de foto rechts op het einde van de snee zit is het zoals Hannah zegt waarschijnlijk hechtreactie. Da zal waarschijnlijk het draadje eruit halen.
De hechtingen zijn oplosbare hechtingen en zitten onderhuids. Wat je ziet zijn haar haren.
Door frodo quin
TMG1961 schreef: ma 09 jun 2025, 13:12 De hechtingen zijn oplosbare hechtingen en zitten onderhuids. Wat je ziet zijn haar haren.
Ik bedoel niet dat ik de hechtingen zie, ik bedoel dat dat is waar het knoopje waarschijnlijk zit en soms krijg je daar na een tijd reactie op. Dan moet dat gewoon verwijderd worden. Bij de jongste heeft de da ze verwijderd na een dag of 10 om reactie te voorkomen. De oudste is heel gevoelig en reageert op veel zaken. Zij had ook al een hevige reactie op het scheren en om hechtreactie te voorkomen kreeg ze appoquel voor de eerste dagen. Van zodra de appoquel gestopt was hechtreactie en die heb ik zelf na overleg met de da verwijderd. Zij waren ook gewoon intern gehecht met oplosbare hechtingen.
Door TMG1961
Net bij dierenarts geweest, alles in orde. De bult is een reactie op de hechtdraad. Is al iets kleiner dan vorige week en zal volgens dierenarts helemaal verdwijnen binnen een week of 2. Hoefde verder niets aan gedaan te worden.

Verder is alles prima in orde, ze mag weer laag over de heide vliegen. Ze was wel wat afgevallen dus blijft ze gewoon op de 400 gram staan die ze voorheen ook kreeg, weeg haar over 10 dagen weer bij trimster om te kijken of ze op de hoeveelheid voer kan blijven of dat ze toch iets meer zou moeten hebben.
Door - pien -
Fijn dat alles goed is en dat ze weer kan laagvliegen :biggrin2:
En kijken hoe het gaat met haar gewicht, blijven monitoren. Tola gaat altijd mee Apoquel halen zo éens per maand en dan zet ik hem op de weegschaal bij de da, zo hou ik het in de smiezen. Ben er zelf niet goed in namelijk :-\
Door Lizzy
TMG1961 schreef: za 07 jun 2025, 16:49 Runa krijgt inderdaad brok maar ook regelmatig stuk vis of vlees en alle snackjes zijn gedroogd vlees, ze kreeg voorheen 400 gram en ze bleef netjes op 38 kg. Kan zijn dat de 350 gram te weinig, maar is makkelijker meer te geven als ze iets afgevallen is dan om minder te geven en de extra kilo's proberen kwijt te raken. Ze speelt ook heel wild en gek, ze is pas 18 maanden.
Ze krijgt wel best aardig wat snackjes verdeelt over de dag en ook nog iedere avond een halve nanaan en halve sinaasappel

De wond ziet er goed uit, zit nog een pleister op maar die is netjes droog. geen idee of de heide dinsdag ochtend droog is. Kan niets zien van extern knopje.
Je kunt ook die brokken wegkiepen en vers gaan voeren, komen ze veel minder snel aan!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door