Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn golden retriever van 14,5 jaar oud. Ze heeft sinds begin deze week een bult op haar wang en we konden vandaag naar de dierenarts. Ze geven nu antibiotica "thodor apostol 20.0 stomorgyl-20" en metacam (maar die gebruikte ze al voor haar artrose). omdat ze haar niet konden bekijken omdat er bot voorzat. Dus willen ze dit doen en als het beter word weer binnen 10 dagen terugkomen. zo niet dan adviseren ze inslapen aangezien ze op deze leeftijd haar niet meer (en dat willen wij ook niet meer) onder narcose willen doen. Voor de rest is haar hart, andere organen nog heel goed voor een 14 jarige hond. Ze eet nog heel goed kvv en kippenpootjes en long, maar ze drinkt wel iets meer dan normaal de laatste weken. We hebben niet het idee dat ze pijn heeft, dat uit ze niet in ieder geval. plassen en poepen gaat prima, ze heeft haast als ze weet dat ze eten krijgt, is ook nog goed alert en heeft nog prima interactie met mijn herder van 8 en labrador van 3. Ik heb zo lang mogelijk haar tanden gepoetst, vanaf haar 12e ging haar gebit achteruit.

Nu vraag ik mij af heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang kan een hond op antibiotica als dat het is en het weghoud? kan het ook iets anders nog zijn? De dierenarts kon niet zoveel zeggen zonder een narcose en foto namelijk.
20250425_173115.jpg
20250425_173115.jpg (2.75 MiB) 530 keer bekeken
20250425_173139.jpg
20250425_173139.jpg (2.37 MiB) 530 keer bekeken
pike schreef: vr 25 apr 2025, 22:50 Ja maar, dat begrijp ik niet. Als de bult achter het bot zit hoe komt het dan dat je hem kan zien? Het bot kan toch niet naar buiten worden gedrukt. :g:
Nou, dit dus eigenlijk.... Ik vind het een gek verhaal. En voordat je je hond in laat slapen, zou ik toch graag zelf nog even een andere dierenarts raadplegen. Een hond van 14 jaar kan trouwens vaak nog prima onder narcose, als alle organen nog goed werken. Dus een hond die nog zo goed is en geen pijn heeft....
Lizzy schreef: za 26 apr 2025, 08:36 Nou, dit dus eigenlijk.... Ik vind het een gek verhaal. En voordat je je hond in laat slapen, zou ik toch graag zelf nog even een andere dierenarts raadplegen. Een hond van 14 jaar kan trouwens vaak nog prima onder narcose, als alle organen nog goed werken. Dus een hond die nog zo goed is en geen pijn heeft....
Precies. Ik zou hier ook eerst eens iemand anders naar laten kijken. Een gezonde hond in laten slapen voor een bult waar hij geen pijn van heeft en waarvan je niet eens weet wat het voorstelt?
Ik heb een update, na 1 dag antibiotica is haar wang uit zichzelf opengesprongen en is nu leeg aan het lopen, kwam alleen een soort roze oranje vloeistof uit, geen pus.
De bult is nu zowat weg. Het word schoongemaakt door steriele wondschoonmaakdoekjes.

20250427_121044.jpg
20250427_121044.jpg (3.63 MiB) 335 keer bekeken
WhiteShepherd schreef: zo 27 apr 2025, 21:22 Ik heb een update, na 1 dag antibiotica is haar wang uit zichzelf opengesprongen en is nu leeg aan het lopen, kwam alleen een soort roze oranje vloeistof uit, geen pus.
De bult is nu zowat weg. Het word schoongemaakt door steriele wondschoonmaakdoekjes.

20250427_121044.jpg
Wat gek he? Ja, nu weet je nog niet wat het was! Maar met een beetje geluk blijft het weg!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door