Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik heb voor Ties dit supplement besteld. Na zijn panacur vond ik hem nog steeds niet oke. Aanvankelijk ging het goed maar spoedig was het weer 1x per week raak met diarree. Hij testte echter zowel op antigeen als op flottatie negatief. Ik ben toen begonnen met Giardex en Gastro. Daar is hij langzaam aan op verbeterd. Hij krijgt nu nog 1 giardex maar nog 2 gastro, omdat ik denk dat zijn darmen nog niet oke zijn. Inmiddels krijgt hij ook Prebiotix Plus bij van de Dierendokter. Maar het laatste stukje wil maar niet beteren: Hij poept 's ochtend twee keer prima maar dan na verloop van tijd nog een derde keer en dat is vaak een prutje. 1-2 eetlepels, niet meer, maar het hoort natuurlijk niet. Soms een zacht ienieminie drolletje soms echt natte prut.
Ik denk eigenlijk dat hij al heel lang met de giardia heeft gelopen. Ik had hem al twee keer eerder bij het Woud laten testen omdat ik het niet vertrouwde, maar hij was telkens negatief. Dus gooide ik de terugkerende diarree op zijn beloningssnoep, op een diersoort, op de vis, op de groente, of op dit, of op dat. Zonder dat het weglaten daarvan ook maar iets uitmaakte. Tot ik het zat was en een monster voor flottatie naar Utrecht liet sturen. Toen zat dat vol met cysten. En als hij het dus al veel langer heeft, kan er ook best wel schade zijn aangericht. Vandaar dat ik nu dus de leaky gut formula heb besteld gezien de goede berichten hierover op bp. In de hoop dat ik ook dat laatste stukje goed krijg. Maar nu vraag ik me af hoeveel moet hij daarvan hebben? Hij weegt tegen de 15 kg. Beginnen met een halve capsule? En op het potje staat dat het moet worden ingenomen met veel water - mensen dus, 2 capsules met 2,25 dl water. Hoe doe je dat bij de hond? Bij een halve capsule zou dan nog ca. 50 cc vocht moeten. Kan het door de kvv, al dan niet met toevoeging van wat extra vocht? (Ik heb hem indertijd vanwege de diarree tijdelijk op kvv gezet, ik geef nu sinds twee weken weer één dag per week barf en wil dit langzaam weer gaan uitbreiden als het goed blijft gaan. )
pike schreef: di 15 apr 2025, 16:04 Ik heb voor Ties dit supplement besteld. Na zijn panacur vond ik hem nog steeds niet oke. Aanvankelijk ging het goed maar spoedig was het weer 1x per week raak met diarree. Hij testte echter zowel op antigeen als op flottatie negatief. Ik ben toen begonnen met Giardex en Gastro. Daar is hij langzaam aan op verbeterd. Hij krijgt nu nog 1 giardex maar nog 2 gastro, omdat ik denk dat zijn darmen nog niet oke zijn. Inmiddels krijgt hij ook Prebiotix Plus bij van de Dierendokter. Maar het laatste stukje wil maar niet beteren: Hij poept 's ochtend twee keer prima maar dan na verloop van tijd nog een derde keer en dat is vaak een prutje. 1-2 eetlepels, niet meer, maar het hoort natuurlijk niet. Soms een zacht ienieminie drolletje soms echt natte prut.
Ik denk eigenlijk dat hij al heel lang met de giardia heeft gelopen. Ik had hem al twee keer eerder bij het Woud laten testen omdat ik het niet vertrouwde, maar hij was telkens negatief. Dus gooide ik de terugkerende diarree op zijn beloningssnoep, op een diersoort, op de vis, op de groente, of op dit, of op dat. Zonder dat het weglaten daarvan ook maar iets uitmaakte. Tot ik het zat was en een monster voor flottatie naar Utrecht liet sturen. Toen zat dat vol met cysten. En als hij het dus al veel langer heeft, kan er ook best wel schade zijn aangericht. Vandaar dat ik nu dus de leaky gut formula heb besteld gezien de goede berichten hierover op bp. In de hoop dat ik ook dat laatste stukje goed krijg. Maar nu vraag ik me af hoeveel moet hij daarvan hebben? Hij weegt tegen de 15 kg. Beginnen met een halve capsule? En op het potje staat dat het moet worden ingenomen met veel water - mensen dus, 2 capsules met 2,25 dl water. Hoe doe je dat bij de hond? Bij een halve capsule zou dan nog ca. 50 cc vocht moeten. Kan het door de kvv, al dan niet met toevoeging van wat extra vocht? (Ik heb hem indertijd vanwege de diarree tijdelijk op kvv gezet, ik geef nu sinds twee weken weer één dag per week barf en wil dit langzaam weer gaan uitbreiden als het goed blijft gaan. )
Dit klinkt als Giardia schade ja. Sjoerd heeft exact hetzelfde gehad. En dat heeft serieus lang geduurd. Maar nu is het wel over. Het frutje dunne ontlasting dan he. Want hij heeft nog steeds wel wat maag issues (hij laat erg veel boeren) maar goed, dat heeft misschien wel niks met de Giardia te maken.... Goed, ik zou beginnen met 1/2 capsule per dag en dat zou ik gewoon door de KVV gooien. Ik deed er geen extra vocht bij. Ik zou dat ook niet doen zelf, BARF is zooo rijk aan vocht. Ik weet niet hoe je de groenten geeft? Gekookt? Want anders zou je er wat extra kookvocht bij kunnen doen. Ik zou het wel opbouwen naar 1 capsule per dag. En dat een tijdje geven.
Dank je voor je snelle antwoord. Goh dus Ties is niet de enige met dat prutje aan het eind. Ik heb dat nooit gelezen over Sjoerd, maar ja, het verhaal van Sjoerd is dan ook mega lang, ik kan dat best gemist hebben. En dat prutje dat heeft Ties ook al heel erg lang... Hopelijk gaat die leaky gut hem hiermee helpen. Zijn groenten krijgt hij momenteel inderdaad gekookt. Maag issues herken ik niet bij Ties. Gelukkig.
Ik ben al heel erg blij dat hij, sinds hij aan de Giardex en Gastro zit, geen diaree meer heeft gehad en/of er 's nachts uitmoest. Zijn laatste panacur pil was 2 februari, de eerste Giardex/Gastra 7 maart. De opgaande lijn duurt nu dus 5,5 week. Zijn ontlasting is heel, heel langzaam aan verbeterd. En verbetert nog steeds. Deze week had ik voor het eerst een Hoera! dit is perfect! En dan drie kwartier later: Ach, toch weer een prutje.
Wat mij opvalt: Ties begon dikker te worden. Ondanks dat hij niks minder aan beweging kreeg en zeker niet meer aan snacks/snoep. Toen ik van barf naar kvv ging gaf ik ietsje minder, 475 gram ipv 500 gram. Maar nu is hij inmiddels gezakt tot 400 gram. En daar is hij mooi op. Maar dat is nogal een verschil, 20% minder voer. Kan het zijn dat hij door die giardia de voedingsstoffen niet goed opnam?? (Prettige bijkomstigheid: Het scheelt aardig in voerkosten ::))
pike schreef: di 15 apr 2025, 17:22 Dank je voor je snelle antwoord. Goh dus Ties is niet de enige met dat prutje aan het eind. Ik heb dat nooit gelezen over Sjoerd, maar ja, het verhaal van Sjoerd is dan ook mega lang, ik kan dat best gemist hebben. En dat prutje dat heeft Ties ook al heel erg lang... Hopelijk gaat die leaky gut hem hiermee helpen. Zijn groenten krijgt hij momenteel inderdaad gekookt. Maag issues herken ik niet bij Ties. Gelukkig.
Ik ben al heel erg blij dat hij, sinds hij aan de Giardex en Gastro zit, geen diaree meer heeft gehad en/of er 's nachts uitmoest. Zijn laatste panacur pil was 2 februari, de eerste Giardex/Gastra 7 maart. De opgaande lijn duurt nu dus 5,5 week. Zijn ontlasting is heel, heel langzaam aan verbeterd. En verbetert nog steeds. Deze week had ik voor het eerst een Hoera! dit is perfect! En dan drie kwartier later: Ach, toch weer een prutje.
Wat mij opvalt: Ties begon dikker te worden. Ondanks dat hij niks minder aan beweging kreeg en zeker niet meer aan snacks/snoep. Toen ik van barf naar kvv ging gaf ik ietsje minder, 475 gram ipv 500 gram. Maar nu is hij inmiddels gezakt tot 400 gram. En daar is hij mooi op. Maar dat is nogal een verschil, 20% minder voer. Kan het zijn dat hij door die giardia de voedingsstoffen niet goed opnam?? (Prettige bijkomstigheid: Het scheelt aardig in voerkosten ::))
Wees maar blij want dat tobben met die maag is ook strontvervelend....

Ik weet niet of ik het geschreven heb hoor, in Sjoerd z'n topic. Maar hij heeft dat frutje echt lang gehad. Ik was op een gegeven moment gewoon maar blij dat het eerste deel van zijn ontlasting perfect was. Ja, je moet ergens blij mee zijn. Maarrrr, dat frutje heeft hij dus niet meer. Dus het gaat over!

Sjoerd heeft in tijden van Giardia een periode 2 kg per dag gegeten... Daar loop je compleet op leeg ja. Hij eet nu 1 kg per dag. Giardia vreet de darmvilli van de dunne darm kaal. Waardoor ze geen vitamines op kunnen nemen (bijna niet dan). Sjoerd had dan ook een tekort aan B12, vitamine D, foliumzuur, zink. En dat is wat we gemeten hebben.... Ik denk dat hij een tekort had aan alles.
Lizzy schreef: wo 16 apr 2025, 08:36 Wees maar blij want dat tobben met die maag is ook strontvervelend....
Zeker weten ben ik daar blij mee, daar zit ik niet bepaald op te wachten.
Ik weet niet of ik het geschreven heb hoor, in Sjoerd z'n topic. Maar hij heeft dat frutje echt lang gehad. Ik was op een gegeven moment gewoon maar blij dat het eerste deel van zijn ontlasting perfect was. Ja, je moet ergens blij mee zijn. Maarrrr, dat frutje heeft hij dus niet meer. Dus het gaat over!
Herkenbaar. Je bent zo blij dat hij twee keer netjes poept, niet meer om de 5-6 dagen baggert, dat je dat dagelijkse prutje welhaast voor lief neemt. Komt door stress zei de dierenarts, hebben alle honden. Nou ik heb nog nooit een hond gehad die dat deed. Dus daar geloofde ik geen barst van. Toen was het “ik denk dat hij een allergie heeft” :crying: Ik ben blij dat ik de gastro en giardex heb besteld, die hebben hem goed geholpen. Dat ging wel heel langzaam, van een smeuiige dikke drol tot mooie stevige keuteltjes heeft toch zo’n 1,5 maand geduurd, maar ik had al gelezen dat het een zaak van lange adem was. Maar dat laatste frutje blijft knagen. Het is natuurlijk gewoon niet goed. Ik heb nu toch weer goede hoop dat het toch een keertje over gaat, met de nieuwe pillen. De eerste halve zit er inmiddels in.
Bestellen bij iHerb gaat tegenwoordig wel gemakkelijk zeg. Met iDeal betalen en het pakje was er al na zes dagen. En om onder de verzendkosten uit te komen een potje vit D voor mijzelf meebesteld dat gaat altijd op :biggrin2:
Sjoerd heeft in tijden van Giardia een periode 2 kg per dag gegeten... Daar loop je compleet op leeg ja. Hij eet nu 1 kg per dag. Giardia vreet de darmvilli van de dunne darm kaal. Waardoor ze geen vitamines op kunnen nemen (bijna niet dan). Sjoerd had dan ook een tekort aan B12, vitamine D, foliumzuur, zink. En dat is wat we gemeten hebben.... Ik denk dat hij een tekort had aan alles.
Triest hè. Ik heb aan Ties verder nooit iets gemerkt. Heb jij eigenlijk nog iets gegeven om zijn immuunsysteem op te peppen? Daar zit ik nog over te twijfelen, of dat nodig is.
pike schreef: wo 16 apr 2025, 13:10 Zeker weten ben ik daar blij mee, daar zit ik niet bepaald op te wachten.
Nope, echt niet.
Herkenbaar. Je bent zo blij dat hij twee keer netjes poept, niet meer om de 5-6 dagen baggert, dat je dat dagelijkse prutje welhaast voor lief neemt. Komt door stress zei de dierenarts, hebben alle honden. Nou ik heb nog nooit een hond gehad die dat deed. Dus daar geloofde ik geen barst van.

Ze noemen het in de volksmond wel stresspoep. Maar dat van onze honden? Dat is geen stresspoep.
Toen was het “ik denk dat hij een allergie heeft” :crying:
Dat kan wel. Maar ik denk het niet. Ik heb bij Sjoerd een test laten doen in de USA. Nutriscan. Sjoerd testte op niks echt slecht. Voor mijn gevoel zit het probleem daar ook niet.
Ik ben blij dat ik de gastro en giardex heb besteld, die hebben hem goed geholpen. Dat ging wel heel langzaam, van een smeuiige dikke drol tot mooie stevige keuteltjes heeft toch zo’n 1,5 maand geduurd, maar ik had al gelezen dat het een zaak van lange adem was. Maar dat laatste frutje blijft knagen. Het is natuurlijk gewoon niet goed. Ik heb nu toch weer goede hoop dat het toch een keertje over gaat, met de nieuwe pillen. De eerste halve zit er inmiddels in.
Bestellen bij iHerb gaat tegenwoordig wel gemakkelijk zeg. Met iDeal betalen en het pakje was er al na zes dagen. En om onder de verzendkosten uit te komen een potje vit D voor mijzelf meebesteld dat gaat altijd op :biggrin2:
Bij Sjoerd heeft het echt mega goed geholpen en hij is van het frutje af! Ik hoop dat Ties hetzelfde gaat laten zien!

I herb is tegenwoordig echt een eitje he! Ik ben er ook zo blij mee!
Triest hè. Ik heb aan Ties verder nooit iets gemerkt. Heb jij eigenlijk nog iets gegeven om zijn immuunsysteem op te peppen? Daar zit ik nog over te twijfelen, of dat nodig is.
Nou, vitamine B12, zink, vitamine D3. En verder veel gegeven op gebied van de darmen, wat jij nu ook doet. Oh, en ik heb een tijdje multivitaminen van Puur aan Sjoerd gegeven en daar reageerde hij wel heel goed op.
Lizzy schreef: do 17 apr 2025, 18:47 Ze noemen het in de volksmond wel stresspoep. Maar dat van onze honden? Dat is geen stresspoep.
nou nee, dan zou de hond dagelijks gestresst rondlopen. In het bos nog wel. Duc had altijd stresspoep als we bij de da waren geweest. Voor ik hem in de auto zette ging ik altijd eerst even lopen. Dan liep het er zo uit :(
Dat kan wel. Maar ik denk het niet. Ik heb bij Sjoerd een test laten doen in de USA. Nutriscan. Sjoerd testte op niks echt slecht. Voor mijn gevoel zit het probleem daar ook niet.
Ik geloof daar ook niet (meer) in. Aanvankelijk heb ik dat wel gedacht en ik heb ook allerlei niet meer gevoerd maar het maakte geen barst uit.
Bij Sjoerd heeft het echt mega goed geholpen en hij is van het frutje af! Ik hoop dat Ties hetzelfde gaat laten zien!
Ik hoop het echt ook.
I herb is tegenwoordig echt een eitje he! Ik ben er ook zo blij mee!

Nou, vitamine B12, zink, vitamine D3. En verder veel gegeven op gebied van de darmen, wat jij nu ook doet. Oh, en ik heb een tijdje multivitaminen van Puur aan Sjoerd gegeven en daar reageerde hij wel heel goed op.
Dus je hebt geen ervaring met het Immunity Complex van de huisdierendokter?:
IMG_4290.jpeg
IMG_4290.jpeg (40.17 KiB) 560 keer bekeken
pike schreef: do 17 apr 2025, 20:28 nou nee, dan zou de hond dagelijks gestresst rondlopen. In het bos nog wel. Duc had altijd stresspoep als we bij de da waren geweest. Voor ik hem in de auto zette ging ik altijd eerst even lopen. Dan liep het er zo uit :(
Ik geloof daar ook niet (meer) in. Aanvankelijk heb ik dat wel gedacht en ik heb ook allerlei niet meer gevoerd maar het maakte geen barst uit. Ik hoop het echt ook.
Dus je hebt geen ervaring met het Immunity Complex van de huisdierendokter?:
IMG_4290.jpeg
Je hebt wel honden die met veel beweging zo'n frutje schijnen te kakken. Dus ik heb op een gegeven moment maar gedacht dat dat ook bij Sjoerd was. Want het frutje kwam wel altijd tijdens de grote uitlaat in het bos. Maar goed, ik bleef het ook irritant vinden dus heb verder gezocht en geprobeerd en bij Sjoerd is het dus helemaal goed gekomen. Dat zou eventueel bij Ties ook kunnen maar ik denk dat het een resterend issue van de Giardia is. Zijn darmen zijn nog niet optimaal.

Bij Sjoerd heb ik alles geprobeerd qua voeding. Ik heb het zelfs een tijd gekookt, zijn voer. En ik heb allerlei diersoorten uitgesloten. Het maakt allemaal geen barst uit op het hele verhaal. Nu ook hoor, probeer ik ook nog wel eens wat, omdat hij nog steeds veel boeren laat en soms gewoon een opgezette buik heeft met lucht (wat na een dikke boer dan weer weg is). Maar niks helpt.

Ik heb dat spul van de huisdierendokter nooit geprobeerd. Ik zou het ook niet samen met deze Codeage geven omdat daar ook volgens mij al dingen als zink in zitten.
Lizzy schreef: vr 18 apr 2025, 06:55 Je hebt wel honden die met veel beweging zo'n frutje schijnen te kakken. Dus ik heb op een gegeven moment maar gedacht dat dat ook bij Sjoerd was. Want het frutje kwam wel altijd tijdens de grote uitlaat in het bos. Maar goed, ik bleef het ook irritant vinden dus heb verder gezocht en geprobeerd en bij Sjoerd is het dus helemaal goed gekomen. Dat zou eventueel bij Ties ook kunnen maar ik denk dat het een resterend issue van de Giardia is. Zijn darmen zijn nog niet optimaal.
Weet je nog hoe lang het geduurd heeft om dat frutje kwijt te raken?
Ik begin door de voorraad Gastro en Giardex heen te raken. Ik denk dat het zinvol is daar nog even mee door te gaan? (hij krijgt nu sinds kort de onderhoudsdosering).
En de codeage, die blijft gewoon op een halve capsule per dag staan? Hij poept momenteel voorbeeldig, alleen die eeuwige prutjes…

pike schreef: zo 27 apr 2025, 12:29 Weet je nog hoe lang het geduurd heeft om dat frutje kwijt te raken?
Ik begin door de voorraad Gastro en Giardex heen te raken. Ik denk dat het zinvol is daar nog even mee door te gaan? (hij krijgt nu sinds kort de onderhoudsdosering).
En de codeage, die blijft gewoon op een halve capsule per dag staan? Hij poept momenteel voorbeeldig, alleen die eeuwige prutjes…
Ik gaf alleen de Codeage en ik weet het niet meer. Maar behoorlijk lang. Ik heb er ook 3 potten doorheen gedraaid. Ik denk dat je nu best naar 1 capsule kan.

Of je Giardex en Gastr ook moet blijven geven weet ik eerlijk gezegd niet....
Ik ben pas bezig met pot één ::) Dus er is nog hoop :cool:
Oke gaat hij naar 1x daags 1 capsule. Volgende keer bestel ik dan twee potjes, met het oog op de verzendkosten. Laatst heb ik er een potje vit d bijgedaan voor mijzelf om onder de verzendkosten uit te komen met het idee van dat komt altijd op :D
Ik denk dat ik dan ga stoppen met de Giardex als die tabletten op zijn. Ik heb nog één sneltest liggen, die zal ik eerst nog even inzetten maar die is ongetwijfeld weer negatief. De gastro moet ik nog over nadenken, of ik dat zinvol vind.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door