Ik heb voor Ties dit supplement besteld. Na zijn panacur vond ik hem nog steeds niet oke. Aanvankelijk ging het goed maar spoedig was het weer 1x per week raak met diarree. Hij testte echter zowel op antigeen als op flottatie negatief. Ik ben toen begonnen met Giardex en Gastro. Daar is hij langzaam aan op verbeterd. Hij krijgt nu nog 1 giardex maar nog 2 gastro, omdat ik denk dat zijn darmen nog niet oke zijn. Inmiddels krijgt hij ook Prebiotix Plus bij van de Dierendokter. Maar het laatste stukje wil maar niet beteren: Hij poept 's ochtend twee keer prima maar dan na verloop van tijd nog een derde keer en dat is vaak een prutje. 1-2 eetlepels, niet meer, maar het hoort natuurlijk niet. Soms een zacht ienieminie drolletje soms echt natte prut.
Ik denk eigenlijk dat hij al heel lang met de giardia heeft gelopen. Ik had hem al twee keer eerder bij het Woud laten testen omdat ik het niet vertrouwde, maar hij was telkens negatief. Dus gooide ik de terugkerende diarree op zijn beloningssnoep, op een diersoort, op de vis, op de groente, of op dit, of op dat. Zonder dat het weglaten daarvan ook maar iets uitmaakte. Tot ik het zat was en een monster voor flottatie naar Utrecht liet sturen. Toen zat dat vol met cysten. En als hij het dus al veel langer heeft, kan er ook best wel schade zijn aangericht. Vandaar dat ik nu dus de leaky gut formula heb besteld gezien de goede berichten hierover op bp. In de hoop dat ik ook dat laatste stukje goed krijg. Maar nu vraag ik me af hoeveel moet hij daarvan hebben? Hij weegt tegen de 15 kg. Beginnen met een halve capsule? En op het potje staat dat het moet worden ingenomen met veel water - mensen dus, 2 capsules met 2,25 dl water. Hoe doe je dat bij de hond? Bij een halve capsule zou dan nog ca. 50 cc vocht moeten. Kan het door de kvv, al dan niet met toevoeging van wat extra vocht? (Ik heb hem indertijd vanwege de diarree tijdelijk op kvv gezet, ik geef nu sinds twee weken weer één dag per week barf en wil dit langzaam weer gaan uitbreiden als het goed blijft gaan. )