Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Mijn naam is Dagmar en het is lang geleden dat ik hier berichten heb geplaatst.
Wij hebben twee honden, beide kruising met Stabij en opgegroeid met BARF.

Nu gaan we in september/oktober een camperreis maken van 8 a 9 weken en we nemen de honden mee.
Zoals het nu lijkt gaan we richting Kroatië, Griekenland, Noord Italie, Frankrijk.
Dit is voor ons voor het eerst dat we zo'n lange reis gaan maken en nu zijn we aan het uitzoeken hoe we dat met het eten gaan doen.
Gaan we voor die tijd over op brokken of KVV, gaan we lokaal vlees kunnen kopen (hebben ooit in Frankrijk héél duur konijnenvlees voor ze gekocht ::) )
Een grote "vriezer meenemen" gaat hem niet worden. ;)

Nu hoop ik dat jullie tips of misschien zelfs ervaring hiermee hebben.

Met liefdevolle groet,
Dagmar
Wij zijn net terug van een kortere reis (ruim 3 weken in Frankrijk).
Emy en Lily hebben nooit iets anders gegeten dan barf.

Ik heb besloten om ze tijdens onze reizen brokken (darf) te geven. Dat geeft (mij) rust. Ik heb geen zin in allerlei zoektochten naar vlees.

Er zijn natuurlijk betere opties wat betreft het merk, maar dat is echt niet te betalen.

Ik heb het niet 1st thuis uitgeprobeerd (dat is wss wel slimmer), maar we hebben nu 3 reizen gemaakt en het gaat prima.

Ze vinden het erg lekker :'( en draaien er prima drollen van (iets dunner). Wel gebruik ik een anti schrokbak.

Nu zijn we weer thuis en de overstap naar barf gaat goed: weer goede drollen.
Ik ben op een leeftijd gekomen dat ik tijdens een vakantie niet meer zou gaan staan kl*ten en achter vlees aan moet gaan rennen. Hier zouden ze (in theorie dus) op zoiets gaan:

Afbeelding

En ik zou daar zelf ruim voordat ik weg ging al op over gaan om het te proberen maar ik heb dan ook een gevoelige hond (1 is gevoelig en die andere heeft een maag/darmen van beton dus als het remote eetbaar is, dan vindt zij het goed maar voor die gevoelige hond wil ik toch ruim van te voren weten waar ie het goed op doet).
Tenzij je zeker weet dat je daar in winkels compleet barf of kvv kan kopen van een kwaliteit die redelijk is, zou ik persoonlijk brok, gedroogd of gevriesdroogd meenemen. Heb je ergens wel toegang tot barf of kvv kan je dat nog steeds (erbij) geven, maar zo hebben je houden tenminste zeker eten.

Ik zou thuis eerst testen. Kleine beetjes, als dat goed gaat een maaltijd,...
Mijn honden gaan als het even kan over op KVV tijdens de vakanties.
Maar met zo'n lange reis in warme oorden kan ik me voorstellen dat alle diepgevroren opties gewoon niet handig zijn.

Als we gaan kamperen heb ik houdbare worsten voor ze. Maar ik ga dan ook maar 1 a 2 weken kamperen op een camping.
Dus dat is qua volume wat mee moet nog te overzien.

Voor een camper reis van 9 weken zou ik ook over gaan op brok, en dan lokaal kijken of er toevallig iets lekkers aan rauw te koop is als je voor jezelf boodschappen doet. Mijn honden zijn bijv. dol op kippendijen en die koop ik altijd gewoon in de supermarkt. Veel vlees met wat bot, zijn de tanden meteen weer goed gepoetst.

Tenzij de honden heel gevoelig zijn voor dit soort combinaties natuurlijk. Bij mijn huidige dames gaat de afwisseling tussen brok, gestoomd, KVV en BARF prima.
Ze krijgen hoofdzakelijk BARF maar als dat zo uitkomt ook wel een dag brok of wat anders en op vakantie draai ik dat dus om en krijgen ze hoofdzakelijk "anders" met af en toe BARF als ik daar aan kan komen.

Karen
Ollie weigert brok te eten. Voor onze vakantie heb ik nu een elektrische koelbox gekocht met twee vakken die onafhankelijk van elkaar kunnen koelen of vriezen. Ik maak sowieso elke paar weken dagporties, dus die kunnen nu gewoon mee. Voor die paar weken gaat dat wel passen en dan hoeft hij niet over op wat anders en ik hoef niet steeds op zoek naar iets te eten voor hem
Bedankt voor jullie tips en ja ik dacht ook al aan brok. :biggrin2: :-*
En goed idee om het eerst te proberen, een kieskeurige eter erbij.....

Mochten jullie nog tips hebben qua brokken, gedroogd voer of worsten die niet gekoeld hoeven te worden dan lees ik dat graag. :D
(Sana had ik nog niet van gehoord maar daar zou ik dan zo'n 25 kg mee moeten nemen).
Dagmar S schreef: vr 28 mar 2025, 18:28 Bedankt voor jullie tips en ja ik dacht ook al aan brok. :biggrin2: :-*
En goed idee om het eerst te proberen, een kieskeurige eter erbij.....

Mochten jullie nog tips hebben qua brokken, gedroogd voer of worsten die niet gekoeld hoeven te worden dan lees ik dat graag. :D
(Sana had ik nog niet van gehoord maar daar zou ik dan zo'n 25 kg mee moeten nemen).
Beste ervaringen hier met de Darf vol bites Lam variant en Acana. Die laatste voelt vettiger aan, geen idee of dat bij een lange reis snel ranziger wordt. Vroeger had ik ook nog wel k9 natural, maar duur en moeilijkste krijgen ?
De worsten vinden ze bij mij erg lekker, maar die geef ik niet meer.
Ik snee ze altijd in niet te dikke schijven, maar toch heb ik 1x de heimlich greep bij Emy moeten doen (zij is een rustige eter). Het restant van de worsten heb ik toen telkens in dobbelsteentjes gesneden, maar voor mij was de lol er toen wel af.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door