Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Ik zit met een dilemma. Als ik geen magnesium supplement slik, krijg ik gespannen spieren. En aangezien ik momenteel hard aan spanning loslaten werk, is dat niet handig.
Slik ik magnesium, dan kan ik mijn spieren ontspannen. Maar, dan krijg ik kramp en trillende oogspiertjes. Dat is echt mateloos irritant.

Ik slik magnesiummallaat of magnesium bisglinaat. Bij beide vormen gebeurd precies hetzelfde.

Heeft iemand een idee hoe dit komt? Want juist kramp en trillende oogspiertjes zouden een symptoom van tekort aan magnesium zijn.
Door doranto
Ik dacht dat voor de spieren magnesium citraat de aangewezen soort is. Bisglycinaat is meer voor de hersenen (rustgevend enzo)
Door frodo quin
Heb je al magnesium baden of magnesiumgel geprobeerd? Ik hoorde van iemand dat zij het effect ervan anders ervaart als bij orale supplementen.
Door Kaela
doranto schreef: vr 28 feb 2025, 20:28 Ik dacht dat voor de spieren magnesium citraat de aangewezen soort is. Bisglycinaat is meer voor de hersenen (rustgevend enzo)
Je hebt gelijk. Ik had ook citraat. Een keer per ongeluk een potje bisglycinaat. Maar met alle drie de vormen dezelde klacht.
Door Kaela
frodo quin schreef: vr 28 feb 2025, 20:45 Heb je al magnesium baden of magnesiumgel geprobeerd? Ik hoorde van iemand dat zij het effect ervan anders ervaart als bij orale supplementen.
Baden heb ik ook geprobeerd. Zelfde probleem (en een kei droge huid).
Door Lizzy
Bij mij is dat trillende oogspiertje vermoeidheid (en stress). Kan dat bij jou ook zijn? Heb je al eens magnesium olie geprobeerd? Ik heb die van Bio Ron (da's voor dieren, ha! Lekker goedkoop ook!)
Door Kaela
Lizzy schreef: za 01 mar 2025, 08:43 Bij mij is dat trillende oogspiertje vermoeidheid (en stress). Kan dat bij jou ook zijn? Heb je al eens magnesium olie geprobeerd? Ik heb die van Bio Ron (da's voor dieren, ha! Lekker goedkoop ook!)
Vermoeidheid en stress spelen ongetwijfeld mee met alle gebroken nachten en drukte van werk en peuter. Maar ik merk wel een direct verband met wel en niet magnesium slikken. Slik ik een week geen pillen is het weg, slik ik een paar dagen pillen komt het terug.

Ik zal eens kijken naar die olie. Hoe neem je die in?
Door eelke
En je nieuwe bril maakt hierin geen verschil? Hoelang heb je het slikken geprobeerd? En als je minder slikt, bv om de dag?
Door Lizzy
Kaela schreef: za 01 mar 2025, 10:08 Vermoeidheid en stress spelen ongetwijfeld mee met alle gebroken nachten en drukte van werk en peuter. Maar ik merk wel een direct verband met wel en niet magnesium slikken. Slik ik een week geen pillen is het weg, slik ik een paar dagen pillen komt het terug.

Ik zal eens kijken naar die olie. Hoe neem je die in?
Niet. Je smeert het op je lichaam. En hoe erger het prikt, hoe erger je tekort.

Ik had het wel over alleen de oogspiertrillingen. Bij voldoende magnesium heb ik dit van tijd tot tijd ook, bij behooooorlijke vermoeidheid.
Door Kaela
eelke schreef: za 01 mar 2025, 10:45 En je nieuwe bril maakt hierin geen verschil? Hoelang heb je het slikken geprobeerd? En als je minder slikt, bv om de dag?
De bril helpt wel iets, vooral op de factor vermoeidheid. Want de ogen hoeven zich minder in te spannen.

Ik slik nu inderdaad af en toe een pil. Maar dat is zo zoeken naar wanneer het teveel of te weinig is. Dan loop ik toch elke keer weer tegen die spierspanning of trillende oogspiertjes en kramp aan. Vandaar dat ik bedacht hier eens horen.
Door Kaela
Lizzy schreef: za 01 mar 2025, 11:54 Niet. Je smeert het op je lichaam. En hoe erger het prikt, hoe erger je tekort.

Ik had het wel over alleen de oogspiertrillingen. Bij voldoende magnesium heb ik dit van tijd tot tijd ook, bij behooooorlijke vermoeidheid.
Ik ga het eens proberen, wie weet gaat dat wel beter.
Door Charlie Angel
Ik zou ook zeggen probeer magnesiumolie. Dit helpt bij meneer beter dan welk magnesium supplement ook.
Hoop dat je iets vind want trillende oogspiertjes en kramp is heel irritant.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door