Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
dinky89 schreef: zo 09 feb 2025, 14:38 Lees net op weer.nl dat we komende weken nog een serieus staartje winter kunnen krijgen door koufront vanuit Scandinavië/Rusland. Ik ben benieuwd
Dat koufront moet dan uit Rusland komen, want hier lijkt het wel zomer. >:(
Door frodo quin
Anne in Zweden schreef: zo 09 feb 2025, 14:56 Dat koufront moet dan uit Rusland komen, want hier lijkt het wel zomer. >:(
Dan mag die gerust hier heen. Ik ben klaar voor de zomer. Ik ben eigenlijk vooral klaar met de modder :( .

Ik denk ook dat ik voor mijn kippen nog een stuk ga bij bouwen, want die zijn zo vaak echt miserabel met al die nattigheid en wind. Ze hebben sinds ze hier zijn al meer met zijn allen op elkaar gepropt onder een afdak zielig zielig zitten wezen als dat ze hebben kunnen genieten.
Door pike
smulpaap schreef: za 08 feb 2025, 21:45 We hebben hier niet te klagen
De paden zijn weer beter begaanbaar
En we hebben geregeld wat zon
Dat ziet er weer fantastisch uit zeg. Hier was vanmiddag ook een klein beetje zon. en ja ook hier zijn de paden een beetje drooggevroren. In het bos is het plaatselijk wel nog behoorlijk modderig. Kwam er eergisteren een clubje mensen tegen, denk vakantiegangers, in hun nette kleren en witte schoenen :-X ;D
Door pike
frodo quin schreef: zo 09 feb 2025, 15:36 Dan mag die gerust hier heen. Ik ben klaar voor de zomer. Ik ben eigenlijk vooral klaar met de modder :( .
Daar sluit ik me bij aan. Maar ik ben al tevreden met lente ::)
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: zo 09 feb 2025, 14:56 Dat koufront moet dan uit Rusland komen, want hier lijkt het wel zomer. >:(
Hier was het dit weekend wel weer winters. -7C, helder, lekker weer
Door dinky89
img_1_1739882098881.jpg
img_1_1739882098881.jpg (151.22 KiB) 1378 keer bekeken
Ik kwam een mooie foto tegen vanuit de ruimte van de sneeuw. Het witte bij Groningen/Drenthe is dus het gebied met sneeuw :cool: Morgenmiddag lijkt dan toch echt het einde van de kou.
Door MillyMol
Hier in zuidwest Hongarije vriest het inmiddels alweer een week. Na een kortdurend lente-achtig intermezzo met temperaturen van rond de 14-17 graden is het nu overdag net onder het vriespunt en ‘s nachts -10 a -15 graden. Wel zonnig.

Pluspuntje: het water van de kippen bevriest niet, dankzij de verwarmingskabeltjes die zowel in de emmer als in de drinkgoot liggen. :D Zijn zowel de kippies als ik blij mee.
Door frodo quin
Hier gaan we van nachtvorst en zonnig weer naar iets warmer maar grijs en regen zo te zien.

Muv dat Aster ziek is en in die temeraturen enkel tijdens de middag buiten kon en verder in huis moest blijven bevakt een paar graden kouder en zon toch beter.

8 seizoenen abnormaal nat las ik. Mja was al opgevallen. Ik hoop dat het eens stopt.
Door pike
Het was vandaag ongetwijfeld te warm voor de tijd van het jaar maar ik vond het heerlijk! Eerst lekker met Ties naar het bos, waar de meeste nattigheid is weggevroren, en genoten van de zon. Later nog even tijd gehad om wat in de tuin te doen. Echt genieten!
Door - pien -
Hier ook! Met het zonnetje stevig doorwandelen betekende dat mijn (wollen winter)jas open mocht en ik erg moest wennen, aangezien het een paar dagen geleden nog zooo koud was (zeker op het open veld waar ik vaak wandel).
's Middags heb ik eea in de tuin gedaan, het was heerlijk, en houtjes kunnen hakken in alleen een trui was een beetje raar maar wel lekker ;D
Door frodo quin
Hier gisteren ochtend ook zon. Tegen de middag kwam er veel wind dus zag mijn kippen weer weggeblazen worden tijdens hun scharreluurtje. Nu al weer heel de dag regen
Door Kaela
Gister de kleine smurf ophalen van de opvang. Wilde ze per see muts en sjaal op, want het was koud buiten. En ook al zei ze tien keer “oooh warm buiten”, de muts en sjaal mochten niet af!
Door pike
Kaela schreef: za 22 feb 2025, 11:40 Gister de kleine smurf ophalen van de opvang. Wilde ze per see muts en sjaal op, want het was koud buiten. En ook al zei ze tien keer “oooh warm buiten”, de muts en sjaal mochten niet af!
;D ;D ;D
Na zo'n lekker dag als gisteren kon het niet anders zijn dan diep vallen :-X vanaf half 9 al regen. Regen. En regen. :(
Door Charlie Angel
Kaela schreef:Gister de kleine smurf ophalen van de opvang. Wilde ze per see muts en sjaal op, want het was koud buiten. En ook al zei ze tien keer “oooh warm buiten”, de muts en sjaal mochten niet af!
Wat een lekker eigenwijsje. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door