Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Kaela schreef: ma 17 feb 2025, 08:50 Haha wie weet. We hebben best wel “vaste” taken. Dat is zo gegroeid. Ik vind koken leuk, meneer vindt het vreselijk. Prima, dan kook ik. Hij vindt de was doen en de vaatwasser in en uitruimen weer prima om te doen. Zo verdeelt zich dat dan en ik ben heel blij dat we het heel normaal vinden dat we allebei taken doen in het huis waar we samen wonen.

In het nos artikel werd ook genoemd dat mannen zich schamen om als papa met hun kind gezien te worden. Nou, dat is echt iets waar ik niks van snap. En wat hier ook absoluut niet zo is!
Heerlijk zo’n reactie :biggrin2:

Hier in Duitsland snappen ze er maar niks van dat hier papa alles regelt voor de kinders, en dat mama de hele week werkt :biggrin2:
Wij doen hier ook gewoon allebei (liefst daarnaast de kinders ook nog wat) wat er moet gebeuren. Niks geen “traditionele” rolverdeling ;D

En je als man schamen voor gezien worden met je kind… oef :-X
Door eelke
Zo is het natuurlijk ook vreemd dat er wel papa dagen bestaan, maar een mama dag niet, dat is gewoon een dag waarop een vrouw niet werkt.

Mannen hebben er trouwens ook last van; want zie in een heleboel sectoren maar eens te regelen dat je part-time kan werken, dat is ook vaak nog not-done.
Door hannabelgje
pearlsofpassion schreef:Ze hebben net bericht gekregen dat er maar 3 pups gezien zijn op de echo en dat er voor hen geen bij is.
Volgende nestje is pas voor volgend jaar voorzien. :(

Weet jij toevallig nog een goede prem fokker? Liefst wat dichter dan duitsland. :P
Goh ik zou het zo ff niet weten. Ik ben meer van de cardigans. Die zijn leuker Afbeelding
Ik zou aanraden om op fb bij wat corgi groepjes te gaan. Daar zitten veel fokkers. Ik zou wegblijven bij welsh angels. Daar hoor ik zoveel rare verhalen van. Hoogzwangere honden die van trappen vallen, pups met open gehemelte waarvan ze het gemist hebben enz. Daar heb ik geen goed gevoel bij. Hoewel ze door hun fans wel heel erg aangeprezen worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Kaela
eelke schreef: ma 17 feb 2025, 11:26 Zo is het natuurlijk ook vreemd dat er wel papa dagen bestaan, maar een mama dag niet, dat is gewoon een dag waarop een vrouw niet werkt.

Mannen hebben er trouwens ook last van; want zie in een heleboel sectoren maar eens te regelen dat je part-time kan werken, dat is ook vaak nog not-done.
Ja klopt. Heel stom is dat. Ik vind de term papa-dag ook om te jeuken. Maar wij merken bijvoorbeeld ook dat de opvang áltijd eerst mij belt en daarna pas papa. Terwijl mij dan weer opvalt hoeveel papa’s hun kindje wegbrengen of ophalen.
Door dinky89
eelke schreef: ma 17 feb 2025, 11:26 Zo is het natuurlijk ook vreemd dat er wel papa dagen bestaan, maar een mama dag niet, dat is gewoon een dag waarop een vrouw niet werkt.

Ik noem mijn doordeweekse dag dat ik 1 op 1 ben met mijn dochter steevast 'mamadag'. Dat is ook hoe ik het op het werk noem en in mijn werkagenda heb staan :biggrin2:
Wat betreft minder werken verschilt dat wel echt per sector volgens mij. Mijn partner werkt bij de overheid en daar is het wel heel normaal om minder te werken heb ik het idee ;)

Hier overigens ook verdeling van taken. Papa kookt altijd, mama is van de (af)was :biggrin2:
Door sam28
Ik hoor papadag ook wel eens en in een kenniskmakingsrondje heb ik op de uitspraak; "op donderdag heb ik een papadag" eruitgeflapt dat ik hoopte dat hij 24/7 vader is en niet alleen op die dag.
Ik werd heel glazig aangekeken. En Uiteraard was hij de hele week papa ::)
Door hannabelgje
eelke schreef:Zo is het natuurlijk ook vreemd dat er wel papa dagen bestaan, maar een mama dag niet, dat is gewoon een dag waarop een vrouw niet werkt.

In principe is de werkgever verplicht om daarin tegemoet te komen. Of ze moeten echt aan kunnen tonen dat het bedrijf schade ervan ondervind.

Door dinky89
sam28 schreef: ma 17 feb 2025, 12:33 Ik hoor papadag ook wel eens en in een kenniskmakingsrondje heb ik op de uitspraak; "op donderdag heb ik een papadag" eruitgeflapt dat ik hoopte dat hij 24/7 vader is en niet alleen op die dag.
Ik werd heel glazig aangekeken. En Uiteraard was hij de hele week papa ::)
Voor mij is papadag (en dus ook mamadag) de dag dat het kind exclusief tijd doorbrengt met die ouder ipv met beide zoals de rest van de tijd meestal het geval is. Ik vind het dan ook wel eens stom wanneer partner op mijn mamadag besluit thuis te werken omdat dan de exclusiviteit er toch af is ::)
Door frodo quin
Dat er nog steeds een gendersteriotiepe rolverdeling is is een jammerlijk feit. Gelukkig is het niet overal zo en je ziet het ook wel eens omgekeerd. Dat vaders zich schamen om met hun kond buiten te komen schrik ik van. Zorgen voor kinderen wordt ook als vrouwelijk gezien, maar ik dacht dat dat toch al wel echt weg was. Vermoed dat het ook alleen over babies en peuters zal gaan dan?

Ik heb toch al een paar keer in een relatie moeten zeggen dat ik geen personeel ben. Bij de ene leverde dat een avond beeld zonder klank op en vervolgens een gedragsverandering. Bij de andere ging duidelijk geen belletje rinkelen.
Door eelke
hannabelgje schreef: ma 17 feb 2025, 15:12 In principe is de werkgever verplicht om daarin tegemoet te komen. Of ze moeten echt aan kunnen tonen dat het bedrijf schade ervan ondervind.

Klopt, alleen is in de praktijk het werken vaak toch echt minder leuk als je je rechten moet gaan afdwingen, in plaats van dat je krijgt waar je recht op hebt. En is carrière maken dan ook wel over. Waar je natuurlijk voor kan kiezen he.

Maar emancipatie is er niet alleen voor vrouwen, ook voor mannen is er nog veel winst te behalen, als je het over gelijkheid hebt.
Door frodo quin
eelke schreef: ma 17 feb 2025, 20:55 Klopt, alleen is in de praktijk het werken vaak toch echt minder leuk als je je rechten moet gaan afdwingen, in plaats van dat je krijgt waar je recht op hebt. En is carrière maken dan ook wel over. Waar je natuurlijk voor kan kiezen he.

Maar emancipatie is er niet alleen voor vrouwen, ook voor mannen is er nog veel winst te behalen, als je het over gelijkheid hebt.
Zeker waar. Rollenpatroon heeft minder nadelen voor mannen aangezien het om een patriarchaat gaat, maar ze zijn er zeker wel. Emoties uiten is nog steeds een issue. Voor beide geslachten, maar meer voor mannen. Als man thuis blijven voor de kinderen wordt ook vaker scheef bekeken en mannen in een rok, ho maar. Gelukkig mogen vrouwen daarin wel kiezen. Het duwt mensen in een hokje en beperkt keuzevrijheid en individuele ontwikkeling. Niet alleen voor vrouwen. Gelukkig laten niet alle mannen zich daardoor doen.
Door hannabelgje
eelke schreef: Klopt, alleen is in de praktijk het werken vaak toch echt minder leuk als je je rechten moet gaan afdwingen, in plaats van dat je krijgt waar je recht op hebt. En is carrière maken dan ook wel over. Waar je natuurlijk voor kan kiezen he.

Ja daar heb je zeker een punt. Bij mij deden ze gelukkig niet moeilijk.

Door Kaela
We zijn een grote wisseltruuk aan het doen in huis.

Het begon er mee dat meneer zijn kantoor wilde opknappen. En toen bleek dat ik mijn werkplek niet meer bij de vogels kan, omdat ik last kreeg van mijn longen. Dus heb ik nu ook een werkplek bij meneer op de kamer.
Toen kwam er ruimte vrij bij de vogels. En sinds de verbouwing hebben we nog nét opbergplek te kort in de vogelkamer en de keuken.
Vanmorgen heeft meneer de grote pax kast van Nina haar kamer naar de vogelkamer verhuisd. En heb ik alles eens opgeruimd en schoongemaakt. Nu is meneer op Nina haar slaapkamer een nieuw gekochte ladekast in elkaar aan het zetten.

En dan… is het volgende project de caviakast!!!

En dan… zijn we ein-de-lijk helemaal georganiseerd en opgeruimd en kunnen de nieuwe vriendjes komen. Stapje voor stapje, ik ben er zó blij mee!
Door Kaela
dinky89 schreef: zo 23 feb 2025, 16:46 Klinkt als een flinke herinrichting in huis Karin!
Ja het was vandaag ook weer een hele klus, maar het is klaar voor vandaag! En het is erg naar mijn zin geworden!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door