Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Ja het lag echt prima, al kun je dat eigenlijk niet beoordelen in een kwartiertje natuurlijk. Maar eerste indruk was zeker goed.

En in dit matras zitten geen zones, het matras vormt zich gewoon overal naar je lichaam. Dat is waar ik naar op zoek was ook. Ons bed is 220 cm lang vanwege meneer_S, maar daardoor zitten zones in matrassen voor mij vaak niet op de juiste plek.

Enige minpunt is dat ik nog 4-5 weken beroerd moet slapen voordat mijn nieuwe matras er is ::)
Door Lizzy
Is ook super lastig om te beoordelen... Ik vond zelfs firm/medium al ingewikkeld. Zones werkt voor mij ook niet trouwens.

Ik begrijp dat je ook voor traagschuim hebt gekozen?
Door Kim_S
Lizzy schreef: zo 16 feb 2025, 10:49 Is ook super lastig om te beoordelen... Ik vond zelfs firm/medium al ingewikkeld. Zones werkt voor mij ook niet trouwens.

Ik begrijp dat je ook voor traagschuim hebt gekozen?
Ja. Ik zelf, en RHF adviseerde dat ook :)
Manlief juist weer koudschuim, omdat dat veel beter bij hem en zijn wensen paste.
Door Lizzy
Ik vond koudschuim ook serieus lekker liggen. Maar ja, ik heb echt wel drukverlagend nodig. Vond jij het traagschuim ook lekkerder liggen dan koudschuim?
Door Kim_S
Lizzy schreef: zo 16 feb 2025, 15:50 Ik vond koudschuim ook serieus lekker liggen. Maar ja, ik heb echt wel drukverlagend nodig. Vond jij het traagschuim ook lekkerder liggen dan koudschuim?
Ja ik vond traagschuim fijner. Omdraaien was ook geen enkel probleem, dat viel me erg mee.
Door Lizzy
Kim_S schreef: zo 16 feb 2025, 17:24 Ja ik vond traagschuim fijner. Omdraaien was ook geen enkel probleem, dat viel me erg mee.
Nee, zeker op die firm is dat geen enkel probleem. Dat vond ik lastiger bij de Tempur. Mijn zus noemt dat een modder-mal :biggrin2:

Maar goed, ja, wat een geld hee, zo'n nieuw matras. Jullie hebben er gelijk twee gekocht begrijp ik? Heeft manlief ook wel de ballen-versie? Leo ligt nog heel goed op zijn matras (hij heeft de middelste traagschuim), dus wij hebben er 1 gekocht (en ik heb gelukkig een sponsor).

Ik hoop zooo dat je fantastisch ligt op je nieuwe matras :-*
Door zurca
Ben heel benieuwd hoe je nieuwe matras gaat bevallen Kim. Ik hoop dat dit het matras is voor je!
Heb jij je nieuwe matras al Lizzy? Dat is dan dezelfde als je had begrijp ik?

Een goed matras is inderdaad een rib uit je lijf maar goede nachtrust is ook wat waard...
Mijn vriend heeft een m line matras, ik een b bright (de dure ::) eigen lijn van beter bed)
In onze stacaravan hebben we dezelfde, tel uit je winst ::) :-X ;)
(Daar hebben we het geprobeerd op ikea matrassen en dan ook niet de goedkoopste maar dat lag ook niet echt goed)
Door Kim_S
Lizzy schreef: zo 16 feb 2025, 17:28 Nee, zeker op die firm is dat geen enkel probleem. Dat vond ik lastiger bij de Tempur. Mijn zus noemt dat een modder-mal :biggrin2:

Maar goed, ja, wat een geld hee, zo'n nieuw matras. Jullie hebben er gelijk twee gekocht begrijp ik? Heeft manlief ook wel de ballen-versie? Leo ligt nog heel goed op zijn matras (hij heeft de middelste traagschuim), dus wij hebben er 1 gekocht (en ik heb gelukkig een sponsor).

Ik hoop zooo dat je fantastisch ligt op je nieuwe matras :-*
Manlief heeft geen ballenmatras, maar een comfort premium air, een iets goedkopere. Hij lag er prima op :)

Een rib uit het lijf wel ja… maar heel eerlijk had ik zelfs een dure Tempur gekocht als dat ervoor zou zorgen dat ik beter slaap. Ben er echt helemaal klaar mee na 2 jaar beroerd slapen ::)
En we kregen nu ook de jubileumkorting nog, dat scheelde ook best wel.

Ik hoop ook heel erg dat ik er fantastisch op lig over een paar weekjes!
Door Kim_S
zurca schreef: zo 16 feb 2025, 18:01 Ben heel benieuwd hoe je nieuwe matras gaat bevallen Kim. Ik hoop dat dit het matras is voor je!

Een goed matras is inderdaad een rib uit je lijf maar goede nachtrust is ook wat waard...
Mijn vriend heeft een m line matras, ik een b bright (de dure ::) eigen lijn van beter bed)
(Daar hebben we het geprobeerd op ikea matrassen en dan ook niet de goedkoopste maar dat lag ook niet echt goed)
Ja ik hoop het ook heel erg!

Fijn dat jullie matrassen goed bevallen!
Logisch dat je die dan ook in de stacaravan wilt hebben.

Wij hebben nog ons huisje in Zweden ook… Maar we gaan eerst kijken hoe deze matrassen bevallen, en als we echt goed liggen en de juiste hardheid hebben, dan wil ik dezelfde matrassen ook in Zweden. Maar die komen dan hopelijk uit de koopjeshoek van RHF, want om nou nog een keer 2 gloednieuwe matrassen te moeten afrekenen vind ik geen leuk vooruitzicht :-X
Door zurca
Zo hebben wij het ook gedaan...
Toen we voor een jaar in de stacaravan gingen wonen zagen we dat niet zitten met die ikeamatrassen. Onze matrassen van thuis waren ook aan vervanging toe. Dus na veel proef liggen kwamen we bij een m line matras uit. Die van mij is na 90 dagen retour gegaan, te hard. Ik heb toen het b bright matras gekozen. Na dat jaar waren we echt wel heel tevreden. Dus toen we ons nieuwe huis hadden gezocht naar koopjes. Mijn matras vonden we als showmodel met 60% korting en het m line matras vonden we voor 50% korting omdat het plaats moest maken voor een nieuw uitgebrachte lijn. Zo hebben we dus exact dezelfde matrassen maar niet voor exact dezelfde prijs :P
Door Lizzy
Kim_S schreef: zo 16 feb 2025, 19:02 Manlief heeft geen ballenmatras, maar een comfort premium air, een iets goedkopere. Hij lag er prima op :)

Een rib uit het lijf wel ja… maar heel eerlijk had ik zelfs een dure Tempur gekocht als dat ervoor zou zorgen dat ik beter slaap. Ben er echt helemaal klaar mee na 2 jaar beroerd slapen ::)
En we kregen nu ook de jubileumkorting nog, dat scheelde ook best wel.

Ik hoop ook heel erg dat ik er fantastisch op lig over een paar weekjes!
Ah! Leo heeft ook de comfort premium air. Scheelt weer geld hahaha.

Ja, die jubileumkorting maakte ook dat ik dacht "OK, ik ga ervoor".
Door Lizzy
zurca schreef: zo 16 feb 2025, 18:01 Ben heel benieuwd hoe je nieuwe matras gaat bevallen Kim. Ik hoop dat dit het matras is voor je!

Ik heb ook op meerdere M lines gelegen en ook op de B Bright. M line was net zo duur als de RHF en ik durfde het eigenlijk gewoon niet aan, om voor hetzelfde geld een nieuw merk matras te kopen.... Maar er waren er bij die ook lekker lagen! Bij Leo kwam er ook een B Bright uit de test trouwens (uit dat test matras bij Beter Bed).

Ik hoor toch wel veel mensen klagen over de Ikea matrassen dus die durfde ik helemaal niet aan!

Fijn dat je nu wel goed ligt (ohww, maal 4 :-X ).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door