Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Miekie schreef:Sinds 2006 :)
Paar jaar geleden even teruggeweest om info in te winnen over een purine-arm dieet voor mijn hond die Leishmaniasis had. Nu weer terug omdat ik voor het eerst in m'n leven een hond heb die ik niet gelijk op vers/BARF kan zetten, hij vindt het allemaal erg vreemd.Dus hier weer even wat tips opgezocht en ik heb hem inmiddels al aan de KVV! BP is eigenlijk een soort naslagwerk geworden, superhandig :)
Hoe heb jij dat gedaan? Hier is het met Bob nog steeds drama. Die eet echt voornamelijk kip en rund. De rest lust ie niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Als in totaal niet?
Of liever niet en miepen?

Zo deed ik het bij Luis:

Totaal niet meng ik eerst. Om aan de smaak te wennen.
Als hij het al soms gegeten heeft, kon eens blijven aanbieden tot de honger het overneemt ook helpen. Dat kan nu niet meer omdat hij dan ziek en misselijk wordt van de honger voordat hij eet, maar vroeger soms wel.
Meestal ging ik mengen. Of iets lekkers er overheen oid.
Na een tijdje ging hij het meestal dan wel goed eten. Tenzij hij iets echt niet lekker vind natuurlijk...
En dan moet ik het blijven voeren. Want zit iets een paar weken niet in het menu, dan moest ik weer met mengen beginnen.

Als hij gewoon kieskeurig wordt en overal problemen van begint te maken terwijl hij dat eigenlijk wel eet, dan helpt een paar dagen brok wonderwel.
Hij is gek op brok he. Maar na een dag of 3-4 ( steeds dezelfde smaak he) is dat wonderwel over. Dan zie je de tegenzin ervan af druipen. En daarna eet hij weer alles van rauw met smaak. ::)
Door Miekie
Hier gaat het ongeveer net zo;eerst KVV gemengd met brok die hij in het asiel kreeg en dit gemengd met cottage cheese en vis uit blik. Toen dat goed ging heb ik de brokken weer afgebouwd.
Heb ook een aantal proefpakketten met verschillende merken en smaken KVV besteld en dat kan ik echt aanraden, je kan van alles uitproberen.Tammenga blijkt de grote favoriet, dit hoef ik met niks te mengen en gaat erin als zoete koek. Verder geeft hij duidelijk de voorkeur aan mix - smaken zoals bijv. paard/konijn uit de eigen lijn van Floris. Van Dogmeat is de 5 dieren deluxe weer favoriet.
Sommige smaken lust hij zelfs niet na het mengen met lekkers en dat geef ik dan ook niet meer, er is inmiddels genoeg wat hij wel
lust gelukkig. Hopelijk krijg jij je hond ook nog een keer over de streep!
Door hannabelgje
Als ik ga mengen dan laat hij vaak alles staan. Hij eet nu Bibi met pens erdoor, carnibest vindt hij echt super lekker behalve de kalkoen. En qua barf eet hij alleen kip en rund. Alles van schaap lust hij ook niet behalve pens. Doe ik stukjes konijnkarkas door zijn kvv of barf dan laat hij de boel staan of eet om het konijn heen.

Door Miekie
Ik ben ook nog niet verder gekomen dan KVV. Op dat gebied dus geen tips voor je helaas. Qua BARF eet hij alleen spiervlees, botten hoef ik niet mee aan te komen, ik blijf het wel proberen maar ik hou er sterk rekening mee dat ik hem niet aan het barfen ga krijgen. Wel jammer maar ben al heel blij dat hij nu iig KVV eet.
Door doranto
Hier gelukkig nooit problemen dat ze iets niet lusten. Als je even met je ogen knippert is het al verdwenen. ::)
Door pike
Ties heeft ook nooit moeilijk gedaan. Die lust werkelijk alles :cool:
Door Miekie
Had ik met m'n vorige honden ook, cold turkey gelijk aan de BARF..Als ik nu een kippenbout in z'n bak doe kijkt hij eerst naar z'n bak, dan weer na mij, dan weer naar z'n bak en dan weer naar mij met een blik van 'ben je serieus?' ;D ;D ;D
Door hannabelgje
Miekie schreef:Had ik met m'n vorige honden ook, cold turkey gelijk aan de BARF..Als ik nu een kippenbout in z'n bak doe kijkt hij eerst naar z'n bak, dan weer na mij, dan weer naar z'n bak en dan weer naar mij met een blik van 'ben je serieus?' ;D ;D ;D
Hahaha

Door Kim_S
Miekie schreef: vr 14 feb 2025, 17:10 Had ik met m'n vorige honden ook, cold turkey gelijk aan de BARF..Als ik nu een kippenbout in z'n bak doe kijkt hij eerst naar z'n bak, dan weer na mij, dan weer naar z'n bak en dan weer naar mij met een blik van 'ben je serieus?' ;D ;D ;D
Klinkt als onze Max jaren geleden :biggrin2:
(Na een week vond hij het wel okee gelukkig)
Door Ingeborg1958
Dat is wel een reden waarom Shadow nog niet overtuigd is van alle dagen kvv.
Bij een hond van 25 kg kun je makkelijk zeggen: dan eet hij maar niet,als hij zit te miepen.
Maar Shadow weegt nog geen drie kilo, en dan ben je toch eerder geneigd om iets anders te geven omdat regelmatig eten heel belangrijk voor hem is.....
Door pearlsofpassion
hannabelgje schreef: vr 14 feb 2025, 12:31 Als ik ga mengen dan laat hij vaak alles staan. Hij eet nu Bibi met pens erdoor, carnibest vindt hij echt super lekker behalve de kalkoen. En qua barf eet hij alleen kip en rund. Alles van schaap lust hij ook niet behalve pens. Doe ik stukjes konijnkarkas door zijn kvv of barf dan laat hij de boel staan of eet om het konijn heen.

Hoeveel doe je er dan doorheen?
Eet hij het ook niet als je er vb een kwart doorheen doet en 3 kwart lekker?
Bij sommige katten moet je beginnen met 1 lepeltje door een blik van 200gr. Maar op den duur komen ze er ook...

Met pens kan je ook veel marineren...

Tenzij je vind dat hij nu voldoende variatie eet he. Het klinkt nog redelijk goed. Ale, ik weet niet wat er in bibi of carnibest zit.
Door smulpaap
Oh zo herkenbaar
Mijn vorige JR was ook zo kieskeurig
En idd net wat PoP beschrijft , beginnen met heel kleine beetjes
Ik had het bv met groentemix , dat was gif
Begonnen met een theelepel , en goed gemengd door de pens . Maanden duurde het , maar uiteindelijk accepteerde ze groentemix
Verder met bv patrijs , ik had toen nog dd hele patrijzen van Rita , prachtig natuurlijk . Maar miss miep vond van niet . Patrijs open gesneden en flink opgevuld met ( voor dat doel ) gemalen pens ..in een afgesloten doos , in de schuur , en een paar dagen " laten stinken " ze at het . Steeds minder pens er doorheen en miep at patrijs ook
Boekmaag werkte ook , en zo heb ik het met veel diersoorten gedaan . Enige wat ze uiteindelijk echt niet wilde was duif en wilde eendksrkas , de billetjes weer wel . Maar bv ei hoefde mevrouw ook niet .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door