Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door gorna
Mijn hondje van ruim 13 jaar heeft afgelopen zomer Geriatrisch vasculair syndroom gekregen en gelukkig gaat het redelijk goed maar wil haar ondersteunen met acupunctuur.
Op inernet vind ik van alles maar het lukt mij niet om iets te vinden, dus mijn vraag, heeft iemand goede ervaringen met een geschikt iemand. Ik woon in de provincie Zeeland en een stuk rijden is geen probleem.

Savannah is een Azawakh en is hyper sensitief
Door gorna
Lizzy schreef: di 14 jan 2025, 17:08 Oh wat sneu joh! Ik vind het wel een briljant idee, acupunctuur!

De enige die ik weet een beetje in het zuiden des lands die goed is is Victoire:

Die zit in Wagenberg: http://acuvet.nl/?page_id=16

Super dankjewel, Ik ga er mee aan de slag. Ze woont een uur rijden van mij vandaag dus dat is prima te doen :)
Door Rudolf89
gorna schreef: wo 15 jan 2025, 10:13 Super dankjewel, Ik ga er mee aan de slag. Ze woont een uur rijden van mij vandaag dus dat is prima te doen :)
Helpt acupunctuur echt bij dergelijke aandoeningen? Ik heb al veel meningen op internet gelezen. Er zijn positieve, maar ook diegenen die acupunctuur beschouwen als een leugen en een manier om mensen van hun geld af te helpen...
Laat het me weten wanneer je klaar bent met de afspraak.
Door Lizzy
Rudolf89 schreef: do 13 feb 2025, 12:51 Helpt acupunctuur echt bij dergelijke aandoeningen? Ik heb al veel meningen op internet gelezen. Er zijn positieve, maar ook diegenen die acupunctuur beschouwen als een leugen en een manier om mensen van hun geld af te helpen...
Mijn honden krijgen elke 5 weken een acupunctuur behandeling en echt: dankzij Kirsten (https://acupunctuur.qivet.nl/) doen mijn honden het zo goed! Overigens werd de acupunctuur voor mijn hond Fritzi (nek hernia) mij aangeraden door Dr. Paul Mandigers. Ik denk wel de beste neuroloog/internist van Europa. En na de eerste behandeling heeft Fritzi (afkloppen op ongelakt hout) ook geen aanvallen van pijn meer gehad en gaat ze als de brandweer! Ze krijgt niet eens meer pijnstillers (ook geen Gabapentine).

Dus een leugen? Echt gewoon heel erg niet.
Door grachtenPiraat
Rudolf89 schreef: do 13 feb 2025, 12:51 Helpt acupunctuur echt bij dergelijke aandoeningen? Ik heb al veel meningen op internet gelezen. Er zijn positieve, maar ook diegenen die acupunctuur beschouwen als een leugen en een manier om mensen van hun geld af te helpen...
Ik heb ook gehoord dat het werkt.
Door Siberienne
Ik denk ook dat accupunctuur best kan werken bij zenuwproblemen.

Een een kleine correctie, ik denk dat je bedoelt; geriatrisch vestibulair syndroom? Niet vasculair? Makkelijk om de twee te verwisselen, vestibulair verwijst naar het vestibulum = evenwichtsorgaan
(Vasculair betekent gelinkt aan bloedvaten)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door