Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
Ah, ook alweer zo'n topic wat al heel lang 'loopt'. :)
Ik heb alleen nog maar twee paar laarzen die niet barefoot zijn. Aigle Parcours Iso en een paar lage Dubarry's.
Verder loop ik al jaren op barefoot schoenen, dat kan gelukkig met mijn voeten. Ik zie ook genoeg voorbeelden waarbij dat niet lukt helaas.
Voor de winter - koude voeten doe ik een dun wollen zooltje in de schoenen. Dat is voor mij vaak genoeg. Nu loop ik ook niet meer met een hond in de blub, dat scheelt.
Het is nog steeds wel een uitdaging om mooie 'kantoorschoenen' te vinden. Dat lukt met de zomerse modellen (vaak flatjes) beter dan in de winter. Maar op kantoor is iedereen er inmiddels aan gewend dat ik aparte schoenen draag. ;D
Door Siberienne
Lizzy schreef: za 08 feb 2025, 14:47 Ik heb zeker niet goed geluisterd maar niks gehoord over peesplaatontsteking....
Nee Ik heb niet goed opgelet, verkeerde interview … hij heeft hem vaker geïnterviewd blijkbaar. Is de goede en is rond minuut 50 dat het ter sprake komt
Door Lizzy
Yup! Gevonden!

Ik heb natuurlijk een peesplaatontsteking gekregen terwijl ik barefoot liep. En het gaat nu wel veel beter maar ik voel dat het nog niet weg is. En ik voel ook dat de kans dat het helemaal weg gaat op schoenen met speciale zolen: die is er niet. Heel lastig dit! De vorige keer heb ik mijn Lowa's + inlegzool een slinger gegeven en ben in 1 keer barefoot gaan lopen. Weg was de peesplaatontsteking. Maar dat durf ik nu niet meer. Word ook een dagje ouder :biggrin2:
Door doranto
Lizzy schreef: zo 09 feb 2025, 08:54 Yup! Gevonden!

Ik heb natuurlijk een peesplaatontsteking gekregen terwijl ik barefoot liep. En het gaat nu wel veel beter maar ik voel dat het nog niet weg is. En ik voel ook dat de kans dat het helemaal weg gaat op schoenen met speciale zolen: die is er niet. Heel lastig dit! De vorige keer heb ik mijn Lowa's + inlegzool een slinger gegeven en ben in 1 keer barefoot gaan lopen. Weg was de peesplaatontsteking. Maar dat durf ik nu niet meer. Word ook een dagje ouder :biggrin2:
Ik ben ook gevoelig voor peesplaatontsteking. Heb het een keer zó erg gehad dat ik bijna niet meer kon lopen. Het duurde ook heel lang voor het over was. Maar ik blijf gewoon barefoot lopen. Heb ook geen "normale" schoenen meer. Als ik merk dat het terug komt, leg ik een heel zacht en verend silicone zooltje in mijn schoenen en bij schoenen waarbij dat niet gaat en als ik op sokken loop, let ik op om geen haklanding te maken en ontlast mijn hakken ook zoveel mogelijk. Op dit moment gaat het goed en heb ik geen last. Maar ik blijf opletten hoe ik mijn voeten neer zet. Ik kan makkelijk een wandeling van 2 uur maken, en misschien nog wel langer momenteel, terwijl vóórdat ik barefoot ging lopen een kwartiertje de max was.
Door pearlsofpassion
Leuk! :D

Hebben ze nu ook al velcro. Hopelijk gaat die lang mee.
De schoen maak ik me geen zorgen in. :biggrin2:

Mijn jongste zijn eerste schoentjes zijn super goed gebleven, zelfs met kruipen ed. Hij kreeg altijd complimenten over hoe vlot en soepel hij liep. De meeste dreumesen lopen erg hoekig door de harde zolen onder de meeste schoenen. Dat is met zo'n soepel schoentje een wereld van verschil.
Door MargaS
Lees veel mee maar wil nu toch even reageren. Mijn man had een peesplaatontsteking en ik was op zoek naar zooltjes bij de apotheek hier in ons dorp in Duitsland. Ik kwam in gesprek met de eigenaar/apotheker en hij zei: Geen zooltjes dat helpt niet. Gebruik Hekla Lava d6 en als dat niet helpt helpt er niets. We wilden op vakantie naar Italie maar mijn man kon het pedaal niet intrappen en geloof het of niet maar toen hij de tabletjes nam vertrokken we na drie dagen en had hij totaal geen last meer.
Heb de tip ondertussen aan veel mensen gegeven en de meeste hadden er ook zo'n goede ervaring mee.
Door dinky89
pearlsofpassion schreef: do 13 mar 2025, 20:50 Leuk! :D

Hebben ze nu ook al velcro. Hopelijk gaat die lang mee.
De schoen maak ik me geen zorgen in. :biggrin2:

Mijn jongste zijn eerste schoentjes zijn super goed gebleven, zelfs met kruipen ed. Hij kreeg altijd complimenten over hoe vlot en soepel hij liep. De meeste dreumesen lopen erg hoekig door de harde zolen onder de meeste schoenen. Dat is met zo'n soepel schoentje een wereld van verschil.
Linde is in ieder geval nog niet enthousiast. Schoenen om de voeten is alles er aan doen om ze uit te krijgen ::) Ik weet gelijk weer waarom ze geen sokken maar maillot draagt :biggrin2: Wel goed voor balans en core stability wanneer ze met haar handen aan haar schoen zit te trekken balancerend op haar kont :cool: Mijn moeder was gisteren wel enthousiast over de schoenen. Die had ze ook al gezien en willen kopen maar die had geen flauw idee qua maat ;D

Kortom, wordt nog even goed oefenen met schoen training ;D
Door pearlsofpassion
Eens ze doorheeft dat ze daarmee dan buiten kan stappen, al is het aan 2 handjes in het begin, zal dat wss wel goed komen. Hangt van het kind af natuurlijk. :)

Maillot is handig ja.
Ik heb jongens. ::) :P
Die trok ik meestal 2 paar sokken aan. Om 1 of andere reden gaan die moeilijker uit. Maar op den duur lukt het toch hoor. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door