Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Kaela schreef: za 14 sep 2024, 09:22 Er lag net ijs op ons plat dak.

Mensen, ik ga over een paar dagen kamperen, ik had wel op mogelijk nat weer gerekend, maar vorst :o
Het is bij jullie kouder dan bij ons :biggrin2:
Vandaag heerlijk weer, strakblauwe lucht, zon en fris. Zo rond de 14C
Door frodo quin
Siberienne schreef: za 14 sep 2024, 16:12 Het is bij jullie kouder dan bij ons :biggrin2:
Vandaag heerlijk weer, strakblauwe lucht, zon en fris. Zo rond de 14C
Oh maar na de middag is het hier 20 graden geworden. Zonnig en droog. Nu woon ik ook niet naast Kaela natuurlijk
Door Kaela
frodo quin schreef: za 14 sep 2024, 16:56 Oh maar na de middag is het hier 20 graden geworden. Zonnig en droog. Nu woon ik ook niet naast Kaela natuurlijk
Hier ook! Het was een heerlijke dag. En de temperaturen komende week zijn ook beter gelukkig. Snachts 13 graden lijkt me prima te doen.
Dus als Nina’s oren op tijd beter willen worden, gaat het denk ik wel goedkomen!
Door frodo quin
Kaela schreef: za 14 sep 2024, 19:46 Hier ook! Het was een heerlijke dag. En de temperaturen komende week zijn ook beter gelukkig. Snachts 13 graden lijkt me prima te doen.
Dus als Nina’s oren op tijd beter willen worden, gaat het denk ik wel goedkomen!
Oorontstekingen zijn rot he. Heeft ze al buisjes?
Door Kaela
frodo quin schreef: za 14 sep 2024, 21:01 Oorontstekingen zijn rot he. Heeft ze al buisjes?
Die zitten er komende woensdag een jaar in. Als ze niet ongemerkt eruit zijn gevallen. Maar de linker zit in ieder geval al sinds het voorjaar verstopt en functioneert dus niet meer. De vraag is dan ook of ze van beide oren last heeft of van alleen die linker. Maar zo specifiek kan ze het nog niet aangeven.
Het is met de buisjes heel goed gegaan, op een mindere periode nadat het linker buisje verstopt raakte na. Dus maar goed in de gaten houden nu. Ik wil geen terugval.
Door frodo quin
Kaela schreef: za 14 sep 2024, 21:51 Die zitten er komende woensdag een jaar in. Als ze niet ongemerkt eruit zijn gevallen. Maar de linker zit in ieder geval al sinds het voorjaar verstopt en functioneert dus niet meer. De vraag is dan ook of ze van beide oren last heeft of van alleen die linker. Maar zo specifiek kan ze het nog niet aangeven.
Het is met de buisjes heel goed gegaan, op een mindere periode nadat het linker buisje verstopt raakte na. Dus maar goed in de gaten houden nu. Ik wil geen terugval.
Als ze verstopt raken kunnen er snel weer problemen opduiken. Op tijd met de juiste druppels beginnen kan voorkomen dat ze er uit gaan. Nuja bij mij toch, maar in tegenstelling tot bij kinderen is het bij mij niet de bedoeling dat ze er uit gaan.
Sterkte met haar oren. Ik weet hoe rot het is. Gelukkig groeien de meeste kinderen er over.
Door Kaela
frodo quin schreef: za 14 sep 2024, 22:11 Als ze verstopt raken kunnen er snel weer problemen opduiken. Op tijd met de juiste druppels beginnen kan voorkomen dat ze er uit gaan. Nuja bij mij toch, maar in tegenstelling tot bij kinderen is het bij mij niet de bedoeling dat ze er uit gaan.
Sterkte met haar oren. Ik weet hoe rot het is. Gelukkig groeien de meeste kinderen er over.
Dank je! Ja gelukkig groeien ze er uiteindelijk overheen. Duurt vaak wel even, dus we gaan er vanuit dat ze nog wel vaker buisjes moet.
Bij volwassenen hoor je het niet vaak, hoop dat ze jou ook goed helpen!
Door frodo quin
Kaela schreef: zo 15 sep 2024, 09:59 Dank je! Ja gelukkig groeien ze er uiteindelijk overheen. Duurt vaak wel even, dus we gaan er vanuit dat ze nog wel vaker buisjes moet.
Bij volwassenen hoor je het niet vaak, hoop dat ze jou ook goed helpen!
Ja best wel, al is de schade natuurlijk wat ze is. Ik had heel veel oorontstekingen als kind en ze zijn wat terughoudend om er vanaf baby al constant buisjes in te plaatsen en proberen dan vaak met telkens doorprikken zodat het risico op een permanent gat in het trommelvlies niet zo groot is. Daardoor is mijn middenoor deels naar de zak en werkt mijn buis van Eustatius langs de end kant compleet niet en langs de andere kant heel soms. Wanneer er geen verluchting bij kan krijg je drukproblemen waardoor uiteindelijk het middenoor vergroeit en ook ontstekingen.
Door eigen ervaring ben ik dus huiverig voor een terughoudende aanpak.
Behalve vaak wat pijn en veel gehoorverlies heb ik er gelukkig niet heel veel last van in mijn dagelijks leven. Tot de boel weer dicht zit dan...
Door dinky89
Ik zie het bijzondere fenomeen van een blauwe lucht en een groot geel gevaarte. En dat schijnt de hele dag zo te blijven als ik de berichten mag geloven :o :cool:
Door Anne in Zweden
Het is 5 februari en het regent. >:( In noordelijk Zweden. >:( Dit zou de koudste maand van het jaar moeten zijn. >:(

De winter lijkt nergens op dit jaar. Ik hoor pas in april weer regendruppels op het dak te horen tikken, en nu dit. Aargh!
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: wo 05 feb 2025, 12:58 Het is 5 februari en het regent. >:( In noordelijk Zweden. >:( Dit zou de koudste maand van het jaar moeten zijn. >:(

De winter lijkt nergens op dit jaar. Ik hoor pas in april weer regendruppels op het dak te horen tikken, en nu dit. Aargh!
Idem hier, prut winter met wel alle last van de sneeuw en weinig lol. Shad ging gisteren 3x onderuit in 100 mtr op nat ijs ..
Door smulpaap
We hebben hier niet te klagen
De paden zijn weer beter begaanbaar
En we hebben geregeld wat zon
Bijlagen
20250208_131558~3.jpg
20250208_131558~3.jpg (8.73 MiB) 1513 keer bekeken
20250205_131156~2.jpg
20250205_131156~2.jpg (1.81 MiB) 1513 keer bekeken
20250131_115701.jpg
20250131_115701.jpg (9.08 MiB) 1513 keer bekeken
Door smulpaap
doranto schreef: za 08 feb 2025, 22:42 Wauw het is prachtig daar zeg!
Ja , dit is echt een cadeautje hoor
Straks in het voorjaar is het helemaal prachtig
En die rust is zo heerlijk . Je schrikt soms als je eens iemand tegenkomt :biggrin2:
We hebben hier ook een bijzonder stukje bos
Geheel wild , maar zo mooi . Ik kwam er eens een gids tegen ..was een excursie aan het voorbereiden. We kwamen elkaar tegen , en spraken tegelijkertijd " oeps " uit . :biggrin2: Dat was even schrikken . De kans op een vos is groter dan een mens . Ik loop ook weleens alleen , de reeën steken dan op korte afstand over , staan je soms even aan te kijken ...
Door dinky89
Lees net op weer.nl dat we komende weken nog een serieus staartje winter kunnen krijgen door koufront vanuit Scandinavië/Rusland. Ik ben benieuwd
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door