Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door judith vd
Tja, welke slowcooker gebruiken jullie?
Lijkt me heel handig voor de bone broth.

Hebben ze allemaal een antiplak laag?
Dan zou ik alleen de keramische versie willen.

Bedankt alvast!

Judith
Door frodo quin
Ik heb een instant pot. Die kan zowel als slowcoocker, hoge druk ketel, yoghurt maker en nog wel wat geloof ik. De kom is roesvrij staal. Er zit een beveiliging in voor moest hij droogkoken, maar zolang je het deksel goed sluit heb ik dat nog nooit gehad.
Door judith vd
frodo quin schreef: wo 05 feb 2025, 15:08 Ik heb een instant pot. Die kan zowel als slowcoocker, hoge druk ketel, yoghurt maker en nog wel wat geloof ik. De kom is roesvrij staal. Er zit een beveiliging in voor moest hij droogkoken, maar zolang je het deksel goed sluit heb ik dat nog nooit gehad.
Welk merk heb jij? Ben je daar tevreden mee?
Door frodo quin
judith vd schreef: wo 05 feb 2025, 21:06 Welk merk heb jij? Ben je daar tevreden mee?
Instant pot is het merk.

Je bedoelt of de kwaliteit minder is als je bonebroth met de hoge druk functie zou maken? Geen idee. Het is in ieder geval niet zo voor bv peulvruchten. Maar de intant pot is dus een multicoocker met zowel slow cooking als hoge druk mogelijkheid. Je kan het dus gerust slow cooken.

En ja, ik ben er wel tevreden van. Ik gebruik vooral de hoge druk opties, maar vind het fijn geen hoop verschillende toestellen nodig te hebben voor verschillende zaken. Ik heb de gene met de grootste inhoud zodat ik er echt grote hoeveelheden in kwijt kan.
Door Tanna
Ik heb ook de Instant Pot (twee verschillende maten) en gebruik veel van de functies die hij heeft, ook slow cook.
Sterker nog, ik heb verder helemaal niks, geen kookplaat, geen fornuis, alleen maar de Instant Pot.........
Door doranto
Om bouillon te trekken gebruik ik altijd een pannetje dat ik een dag op een klein pitje laat staan. Ik snap de toegevoegde waarde van een slowcooker niet zo.
Door Kim_S
Ik heb een Crockpot.
Erg blij mee, in de ochtend gooi ik alles er in voor een soep of stoofpotje of curry etc, en in de avond is het dan klaar. Hoef er niet meer over na te denken, en alles is super mals en lekker als het klaar is.
Bone broth gaat ook prima.
Door judith vd
Bedankt voor al jullie reacties.

Enig idee of de kwaliteit hetzelfde is als je een hogedrukpan (had 1st hogedrukreiniger getypt :doh:) gebruikt?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door