Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Siberienne schreef: ↑za 01 feb 2025, 21:29 Dat snap ik helemaal PoP. Ik struin ook op fingers door bos, moeras en over berg. Hoewel ik door bos wel wat voorzichtiger ben ivm adders. Bij paddestoelen plukken in de vochtige stukken toch naar laarzen aan.Ik heb Skinners gehad enkele jaren geleden. Ik weet niet of ze nog hetzelfde zijn maar ze waren toen heel erg smal. Zaten absoluut niet prettig. Dus die liggen ergens in een laatje…
Ik wil van het voorjaar een paar skinners gaan proberen ipv de fingers. Iemand hier ervaring daarmee?
pearlsofpassion schreef: ↑zo 02 feb 2025, 13:24 Ow, dan ga ik naar die Xero's ook eens kijken. Die zien er wel geweldig warm uit.Type ondergrond zal vast een rol spelen maar type rubber ook. Meneer en ik hebben allebei de ervaring dat Joe Nimble schoenen met een profiel op de zool belachelijk glad zijn op natte ondergrond. Terwijl de Xero en de Icebug met ‘sticky rubber’ veel minder uitglijers geven. Net als trouwens de stinky rubber van de hardloopschoenen van Innovate (de barefoot trail schoentjes). Het is voor mijn gevoel dus niet alleen de hoeveelheid profiel maar vooral ook de hardheid van het rubber. Sticky rubber is zacht dus het nadeel kan zijn snellere slijtage op asfalt.
Jammer dat ze smaller zijn. Wou net voor Laurens eens kijken maar die heeft extreem brede voeten. Ik vind de winterschoenen van Belenka echter niet meer zo leuk voor kinderen. Het laatste model is echt niet praktisch en alle zolen lijken weer dikker en harder en vooral zonder profiel in de zool dus super glad. Ze lijken ook nergens naar als hij ze aanheeft. En gaan niet erg lang mee. Jammer, want ik kocht al 5 jaar nauwelijks nog wat anders voor de kinderen.
Gelukkig heeft hij nu maat 35 in de meeste merken, dus is er veel meer mogelijk.
Uitglijden is vast ook persoonlijk. Hoe je stapt of hoe je je voet zet of zo. Of je je voet naar de ondergrond plooit of niet oid?
Ik glijd het allerhards van allemaal op mijn belenka met profiel in de zool. Heel gek maar ik moet constant op mn hoede zijn.
En vorige week dus ook, zoef, onderuit..
Siberienne schreef: Type ondergrond zal vast een rol spelen maar type rubber ook. Meneer en ik hebben allebei de ervaring dat Joe Nimble schoenen met een profiel op de zool belachelijk glad zijn op natte ondergrond. Terwijl de Xero en de Icebug met ‘sticky rubber’ veel minder uitglijers geven. Net als trouwens de stinky rubber van de hardloopschoenen van Innovate (de barefoot trail schoentjes). Het is voor mijn gevoel dus niet alleen de hoeveelheid profiel maar vooral ook de hardheid van het rubber. Sticky rubber is zacht dus het nadeel kan zijn snellere slijtage op asfalt.Ik heb zelf ook deze:
Mijn xero shoes lijken trouwens het meeste op deze: https://barfotsko.no/store/xero-xcursio ... mens-bison
Siberienne schreef: ↑zo 02 feb 2025, 14:07 Heb je trouwens ooit van het merk Beda gehoord PoP? Zag dat toevallig hier bij de bf winkel, kinderschoenen uit Tsjechië. Kleurrijk.Heb eens gegoogled.
pearlsofpassion schreef: ↑ma 03 feb 2025, 07:11 Heb eens gegoogled.Geen idee, heb nog nooit wildlings in het echt gezien / aan gehad
Niet echt mn ding qua stijl.![]()
Ze lijken me een beetje op Filii, en die waren me te smal. Ale, voor Laurens zijn voeten he. Met ouder worden beginnen ze iets meer naar de normaal te gaan heb ik de indruk, maar als kind waren er gewoon bijna geen breed genoege schoenen te vinden. Vivo bleek te smal, Tikki ook. Wildling is eigenlijk ook smal maar die geven gelukkig goed mee. Heb nog een paar merken geprobeerd hoor. Belenka is gewoon zo ongeveer het breedste op de markt. En dus was ik daarop gestrand.
Vorig jaar had hij er van Freet om mee te hardlopen en die pasten ook net. En Splay ging vroeger ook al net, die kocht ik als turnpantoffel. Nu heeft hij Groundfeel daarvoor maar die zolen vind ik echt log en lomp.
Ik heb wel de indruk dat de breedte vsn zijn voeten niet meer zo extreem is en er meer mogelijk wordt.
Xero is wel smaller dan? Smaller dan wildling? Of vergelijkbaar?
pike schreef: ↑za 01 feb 2025, 21:35 Ik heb Skinners gehad enkele jaren geleden. Ik weet niet of ze nog hetzelfde zijn maar ze waren toen heel erg smal. Zaten absoluut niet prettig. Dus die liggen ergens in een laatje…Blijkt dat de Skinners tegenwoordig anders zijn. Veel meer lengtematen, breder, met een inlegzooltje, ander materiaal. Dus ik zou niet weten hoe ze nu zijn. Die van mij, ik heb het even nagekeken, stammen uit 2018
zurca schreef: ↑do 06 feb 2025, 16:46 Ik vind Wildlings ook heerlijk om op te lopen, maar ik gebruik ze alleen als "nette" schoenen. Of met mooi weer een rondje door de buurt met Pippa. Nu in de winter draag ik geen barefoot, net als Pike, krijg ik er ijskoude voeten in. Inderdaad all gewoon tijdens het winkelen in de supermarktBen ik niet de enige die daar last van heeft.![]()