Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pike
Lizzy schreef: do 23 jan 2025, 11:52 Ik ben een zaikerd maar die van Nutricia zou ik niet geven. Dit zit er in:

MCT olie (palm en/of kokosnootolie).

Je moet MCT olie hebben van kokosnootolie.
Nee hoor je bent geen zeikerd. Maar dat is de olie die Duc kreeg en die kreeg hij indertijd op aanraden van Mandigers.
Door Paul88
MRI is het uiterste, tenzij iemand op een zak met geld slaapt :) Probeer eerst meer te lezen over OMEGA-3, MCT-olie, en zoals iemand al zei, misschien is het de moeite waard om de schildklier te laten onderzoeken. Het belangrijkste is dat Pexion goed werkt. :)
Door Ingeborg1958
Inmiddels de algen olie binnen,dus daar maar eens mee beginnen. Ik heb een capsule door geprikt op een eetlepel, klein beetje voor shadow en de rest voor mezelf. Blegh....vies!! ;)
Voor Shadow met een beetje vlees geen probleem, die eet alles.
Door Ingeborg1958
Lizzy schreef: do 23 jan 2025, 11:52 Overigens "moet" je hond ook op een ketogeen dieet. Dus geen brokjes maar versvlees met zetmeelarme groenten.
Brokjes eet hij alleen als kleine beloning,niet als maaltijd. Hij zit op Renske en farmfood, beide gestoomd.
Door Ingeborg1958
Inmiddels is Shadow over op kvv ( gaat super goed) en krijgt hij dagelijks algenolie.
Is mct olie dan ook nog aan te raden of wordt dat teveel van het goede?
Door Lizzy
Ingeborg1958 schreef: do 06 feb 2025, 23:08 Inmiddels is Shadow over op kvv ( gaat super goed) en krijgt hij dagelijks algenolie.
Is mct olie dan ook nog aan te raden of wordt dat teveel van het goede?
Dat kan er zeker wel bij, alleen moet je even kijken waar de grens ligt, qua ontlasting. Dus met heeeeel weinig beginnen.
Door Ingeborg1958
Lizzy schreef: vr 07 feb 2025, 08:47 Dat kan er zeker wel bij, alleen moet je even kijken waar de grens ligt, qua ontlasting. Dus met heeeeel weinig beginnen.
Oké thanks !
Ik ben echt alles uit de kast aan het halen wat ook maar enigzins van positieve invloed kan zijn.
Alles voor ons kleine manneke, die het afgezien van de epilepsie ,super goed doet
Door Lizzy
Ingeborg1958 schreef: vr 07 feb 2025, 09:21 Oké thanks !
Ik ben echt alles uit de kast aan het halen wat ook maar enigzins van positieve invloed kan zijn.
Alles voor ons kleine manneke, die het afgezien van de epilepsie ,super goed doet
:-*

Zo fijn dat hij ook KVV eet en dat dat zo goed gaat!
Door Ingeborg1958
pearlsofpassion schreef: vr 07 feb 2025, 17:48 Merk je al iets van invloed op de aanvallen?
Nog niet wbt frequentie, wel absoluut aan de verminderde ernst van de aanvallen.
We zijn de pexion aan het verhogen nu.
Begonnen met de laagste instap dosering, nu één stapje hoger.
Door Lizzy
Ingeborg1958 schreef: di 25 feb 2025, 09:54 Met vleesvoeding,pexion,algenolie én mct olie nu drie weken zonder aanval :)
Nou, voorzichtig positief :-* !!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door