judith vd schreef: ↑do 23 jan 2025, 19:59
Ik ben heel benieuwd wat jullie aan extra voedingsmiddelen/supplementen geven in de hoop je hond zo lang mogelijk gezond te houden.
Emy en Lily eten barf. Zoveel mogelijk biologisch, maar helaas ook plofkip en plofeend.
Daarnaast krijgen ze:
5x per week zelfgemaakte groentemix
2x per week een stukje wilde zalm
2x per week een rauw ei met schil
3x per week bokashi en veendrenkstof
4x per week kefir van rauwe melk (op de nuchtere maag)
3x per week zeewier (verschillende soorten)
2x per week gemalen lijnzaad en pompoenpitten
2x per week geweekt chiazaad.
Ik wil ze hiernaast nog krilolie geven.
Wat geven jullie extra en waarom?
Wat een mooie mix van extra's! Emy en Lily zijn blij met je
Ze krijgen hier zoveel mogelijk wild. Maar ook wel bio en plof.
* Elke dag groentenmix (van rond de 10 groenten) - voor vezels, micronutriënten en een goede darmflora.
* Eén keer per week wilde zalm voor vitamine D.
* Elke dag bone broth van biologische runder, lams of kippenbotten - voor Fritzi d'r gewrichten en Sjoerd z'n darmflora.
* Elke dag kefir (helaas niet van rauwe melk, ik kan niet aan rauwe Demeter melk komen en kies dan voor de kalfjes) - voor goede bacteriën.
* Keer of 3 per week een stuk roomboter - voor vitamine K en butyraat (voor de darmen).
* Twee keer per week een rauw ei met schil.
* Keer of 2 a 3 per week zeewier - voor jodium en prebiotica.
* Keer of 2 per week chiazaad, gekiemde zonnebloempitten (voor vitamine E) en pompoenpitten - voor zink en selenium.
* Eén a 2 keer per week oester (uit blik, en de rest bewaar ik in de vriezer) - voor extra zink.
* Elke dag visolie, wilde zalmolie of algenolie (Sjoerd vaker algenolie en Fritzi vaker visolie) - omega 3 vetzuren.
* Af en toe wat extra psylliumhusk of sunfiber - vezels en werkt als prebiotica.
* Paar keer per week spirulina en chlorella (en soms weken niet) - licht ontgiftend, bindt gifstoffen en voor micronutriënten.
Fritzi krijgt ook Golden Paste, groenlipmossel, Glucosamine + collageen type II voor haar platvoetje.
Sjoerd krijgt ook capsules met huminezuur en Fulvinezuur voor z'n darmen.