Anne in Zweden schreef: ↑wo 15 jan 2025, 14:13 Wat een leuke foto!Ojee ja....nooshi is tweemaal zo groot
Shadow is echt een kleintje, hè? Kleiner dan de kat, zo te zien?![]()
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Anne in Zweden schreef: ↑wo 15 jan 2025, 14:13 Wat een leuke foto!Ojee ja....nooshi is tweemaal zo groot
Shadow is echt een kleintje, hè? Kleiner dan de kat, zo te zien?![]()
Kaela schreef: ↑vr 17 jan 2025, 16:59 Voor het eerst in jaren weer naar yoga geweest. Ik ga een traject van speciale lessen volgen en vandaag was de intake. Ik ben stijf, stram, uit conditie, heb last van houding problemen en pijntjes van overcompenseren. Vandaag een intake gehad en er is uitgebreid geluisterd, gekeken, gevoeld en getest. Maandag ga ik in de les meedoen.Oooow dus ik moet yoga gaan doen!
Hopelijk voel ik me dan na een poosje weer 40 ipv 80![]()
Kim_S schreef: ↑vr 17 jan 2025, 17:46 Oooow dus ik moet yoga gaan doen!Hahaha gaan we gezellig samen!
#80ishetnieuwe40![]()
Hoop dat het gaat werken voor je!
Ik ga het nu ook maar eens serieus overwegen, ik heb vergelijkbare pijntjes als jij namelijk…
pearlsofpassion schreef: ↑za 18 jan 2025, 08:35 Oh, ik ook!!Op zich kun je met yoga niet heel snel fout gaan. Normaal is dat heel erg gericht op dat wat je zelf kan. Er zit geen prestatiedruk achter, het gaat heel erg om je eigen lijf en wat voor jou goed voelt en wat je grenzen zijn.![]()
Waar moet je op letten als je een yogales kiest?
Ik heb daar nl nul ervaring mee....
Maar ik heb al een paar jaar het gevoel dat het iets voor mij zou zijn. Al is het maar gewoon om te destresseren.
pearlsofpassion schreef:Klinkt allemaal heerlijk.En juist goede slaap is heel belangrijk bij lichamelijk als geestelijk herstel.
Ik heb gewoon al sinds de zwangerschappen ( 10-6 jaar geleden) het gevoel dat mijn lichaam het mijne niet meer is. Het wil niet meer mee, het doet pijn aan alle kanten en mn spieren werken niet meer.
Nu is het zo dat ik ook lichte bloedarmoede wegens ijzertekort had/heb. En ik weeg natuurlijk ook 20-25kg meer. Dat helpt niet. Maar er iets aan doen is ook zo lastig want dat lijf wil verdorie maar niet mee.![]()
Verder is er gebrek aan rust in mijn hoofd en slaaptekort wegens mijn onregelmatige werkuren. Dat laatste kan ik niet veranderen.
Mijn suikerverslaving is al iets minder, dat is al gelukt. Het gewicht doet echter nog niet mee.
Kaio schreef: ↑wo 22 jan 2025, 18:40 En juist goede slaap is heel belangrijk bij lichamelijk als geestelijk herstel.Ik heb echt nog nooooit gehumt!!!
Dus ook voor je pijntjes, voor je gewicht etc...
Wellicht dat zoiets als yoga je kan helpen met de kwaliteit ervan te verbeteren. Vaak helpt uberhaupt sport daarbij en yoga staat natuurlijk ook bekend als ontspanning (naast inspanning!)
Ikzelf heb nog nooit yoga gedaan. Het hummmmm of te lang ademen of op de grond liggen hummen heeft me altijd tegengehoudenMaar dat hoeft denk ik niet overal zo te zijn he, dat is gewoon mijn beeld dat ik lang erover gehad heb en dat klopt niet
Kaio schreef: ↑wo 22 jan 2025, 18:40 En juist goede slaap is heel belangrijk bij lichamelijk als geestelijk herstel.Slaap is inderdaad super belangrijk!
Dus ook voor je pijntjes, voor je gewicht etc...
Wellicht dat zoiets als yoga je kan helpen met de kwaliteit ervan te verbeteren. Vaak helpt uberhaupt sport daarbij en yoga staat natuurlijk ook bekend als ontspanning (naast inspanning!)
Ikzelf heb nog nooit yoga gedaan. Het hummmmm of te lang ademen of op de grond liggen hummen heeft me altijd tegengehoudenMaar dat hoeft denk ik niet overal zo te zijn he, dat is gewoon mijn beeld dat ik lang erover gehad heb en dat klopt niet
Kaela schreef: ↑wo 22 jan 2025, 19:28 Ik heb echt nog nooooit gehumt!!!Heb je wel eens yoga nidra geprobeerd voor het slapen?
Slapen is echt onwijs belangrijk en hier ook een grote spelbreker. Als Nina me niet wakker houdt, lig ik zelf wel met regelmaat naar het plafond te staren. Luisterboeken helpen om te ontspannen en weer ik slaap te vallen. Of toch in ieder geval niet te piekeren en zo toch een soort rust te pakken. Maar jeetje. Wat zou ik ons allemaal structureel betere nachten wensen. We zijn alle drie zo vaak zo vreselijk moe. En dat heeft echt overal invloed op.