Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
hannabelgje schreef: ↑ma 20 jan 2025, 14:15 Kom je terug van een ochtend kantoor, heeft Bob op de bank gepoept. Wat een enorme bende. Was een prachtig werkje voor de bissel spotcleaner. Zonder dat ding had ik niet geweten hoe ik dat schoon had moeten maken. Nu maar wat wierook branden tegen de lucht.Oh gezellig
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Siberienne schreef: ↑ma 20 jan 2025, 18:38 Oei dat is niet fijn! Gewone kaarsjes / waxinelichtjes helpen ook wel tegen poep lucht.Proberen niet gestrest te gaan slapen. Ik krijg zelf vrij makkelijk nachtmerries en er zijn periodes geweest dat het quasi elke nacht was. Ik heb toen de tip gekregen 5 maal over mijn buik te wrijven voor het slapengaan. Het werkte wel voor mij. Misschien deels placebo effect deels dat het ontspannend is.
Ik heb last van nachtmerries. En na een uurtje of 4 slaap een hele dag vol vergaderingen met Noorse mompelaars maakt dat ik nu wel heel erg gaar ben. Als iemand tips tegen nachtmerries heeft?
frodo quin schreef: ↑di 21 jan 2025, 15:23 Ze leeft nog. Ze is iets beter als gisteren avond. Zoals op de foto in mijn vorig bericht. Sinds deze ochtend is ze nog steeds het zelfde liet hij weten.Hopelijk komt ze er weer bovenop.
Het gaat dus zeker niet goed, maar aangezien ze zo snel zo zwaar ziek werd is het wel positief dat ze niet verder achteruit gaat maar een beetje verbeterde.
Dit is hoe ze gisteren was kort voor de da er was: https://youtube.com/shorts/YcaKHPu6Los? ... Xe3cPvt3CP
Anne in Zweden schreef: ↑di 21 jan 2025, 16:43 Hopelijk komt ze er weer bovenop.Bedankt! Ik hoop zo dat het goed komt. Ze is er nog maar van deze zomer en ik denk in opvang van april.
Eigen klaag: Ik heb net ook een kipje dood gevonden in het hok, een van de witte koninginnen die anderhalf jaar geleden vanaf de fabriek bij ons zijn gekomen. We hebben nu nog maar een van de koninklijke dames over.En daar ging het vorige week niet al te best mee, maar ze lijkt zich te herstellen, heel langzaam. Het andere witje, dat nu dood is, leek prima in orde, maar eergisteren zag ik wat bloed bij haar cloaca, en de poep bleef ook aan haar kontveren hangen. Meestal is dat het eerste teken (bij onze rescues althans) dat het einde nadert.
Maar toch, ik had niet verwacht dat zij er als eerste van de overgebleven witjes tussenuit zou knijpen.
![]()
Wel fijn dat jij iets voor je kipjes kunt doen als er iets met ze is, Frodo. Hier hoef ik bij de dierenartsen echt niet aan te komen met een zieke kip. Die zouden me gewoon uitlachen, en ik vraag me af of ze überhaupt weten wat ze met een zieke kip aan moeten. En zelf durf ik ook niet zoveel met een kipperd te doen, uit angst dat ze dan van de stress het loodje leggen.![]()
Het ziet ernaar uit dat we dit voorjaar dus maar weer een ritje naar de fabriek maken, om vijf nieuwe ex-leggers nog een paar mooie maanden en/of jaren te geven. Zo is het leven...
Beterschap voor je kakeltje!
frodo quin schreef:Jasmijn heeft het niet gehaaldHè getver. Heel veel sterkte.