Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Inge en Bono
Mila was ook niet bang voor vuurwerk, 2 jaar stapte ze rustig rond, ook tijdens de bommen. Mede dank aan het enorme stuk worst dat ik van schrik bij de eerste bom liet vallen, denk ik: FEEST!!

Ze was dit jaar wel bang, ik wijt dit aan de aanrijding die we eerder het jaar hebben gehad, dat was een enorme klap. Ik heb helaas niet bedacht dat ze daardoor bang zou kunnen worden voor vuurwerk. Deze oud en nieuw hebben we uitgezeten en heeft ze het toch nog ontzettend goed gedaan. Maar ik ga de cursus angst voor geluiden van Monique Bladder doen, heb ik me voorgenomen. Iemand hier toevallig ervaring met die cursus?
Door Aquillo
Angst voor vuurwerk is vaak ook angst voor harde geluiden. In ieder geval bij Shed is het een overgevoeligheid voor harde geluiden. Hij deed het dit jaar redelijk met vuurwerk, maar we hebben ons wel verschanst in het meest geluidsarme gangetje. Waar de knallen amper hoorbaar waren. Aleen wat gebeurt er precies 2 januari in de huurwoning boven mij die leeg is komen te staan. Er werd opeens gehak ten geboord dat door merg en been ging. Kwam er uit eindelijk achter dat de woningbouw daar liet klussen. Zo fijn als je niet ingekend wordt. gevolg smorgens om 9 uur nu 2 doodsbange honden . :'( :rant: Ik kan daar geen kant uit. Heb via een vraag bij mijn vrienden een uitnodiging gekregen om daar de uren door te brengen. Leuk joh terwijl ik al 2 weken ziek ben en nog niet helemaal hersteld. Dit tot drie dagen toe, Was ook heel fijn dat ze notabene op zaterdag al om 8 uur begonnen weer hakken en timmeren. Niet te doen, Heb de andere dagen bij een goede vriend gebivakkeerd die toch aan het werk moest in zijn atelier. Daar dankbaar voor. Maar hemel wet is het voor een moeite om bewoners op de hoogte te stellen dat er iets moet gebeuren. Ik was woest zelf ook overstressed door geluid dat door merg en been gaat en twee hulpeloze doodsbange honden. Vandaag is het rustig gelukkig. Denk dat ze morgen verder gaan. Hoop dan dat dat getimmer en gebreek niet meer nodig is. Kan niet blijven vluchten.
Door - pien -
Inge en Bono schreef:Mila was ook niet bang voor vuurwerk, 2 jaar stapte ze rustig rond, ook tijdens de bommen. Mede dank aan het enorme stuk worst dat ik van schrik bij de eerste bom liet vallen, denk ik: FEEST!!

Ze was dit jaar wel bang, ik wijt dit aan de aanrijding die we eerder het jaar hebben gehad, dat was een enorme klap. Ik heb helaas niet bedacht dat ze daardoor bang zou kunnen worden voor vuurwerk. Deze oud en nieuw hebben we uitgezeten en heeft ze het toch nog ontzettend goed gedaan. Maar ik ga de cursus angst voor geluiden van Monique Bladder doen, heb ik me voorgenomen. Iemand hier toevallig ervaring met die cursus?
Ik heb via Soundcloud vuurwerktraining gedaan met Tola (vanaf september denk ik) waarbij hij eerst bij de zachtste knallen oogwit liet zien en wegkroop, tot ik in december het echt behoorlijk hard had staan waarbij hij vrolijk snoepjes liep te zoeken :D :D :D
Vuurwerk in het echt bleek een ander verhaal ::) maar ik ben 27 december ook Pexion gaan opbouwen (op aanraden van de gedragstherapeut, verkrijgbaar bij de da) en we kwamen Oudejaarsavond goed door (hij bleef ontspannen en bereikbaar) tot 00 u toen het vlakbij losbarstte, hij plakte meer aan mij vast/ging waar ik ging, maar gelukkig was het 1.30 weer rustig, deed hij een hele grote plas buiten, en konden we gaan slapen. Het ging echt heel goed!
De stapjes/het opbouwen werd wel via Whatsapp begeleid door de gt, waarbij ik ook filmpjes heb gestuurd, want ik had dit nog nooit getraind.
Zo kon zij zien hoe hij het deed en kon ik er weer mee verder.
Door hannabelgje
Vorig jaar was onze jongste kat Bento ook panisch voor het vuurwerk. Ik dacht ach dan doen we de volgende keer wat medicatie geven. Sta je bij de da voor die medicatie mag hij dat ivm zijn hartafwijking niet hebben. Lekker handig. Hij heeft een maand of 3 op zylkene gestaan en dat hielp gelukkig wel. Hij was dit jaar veel minder bang.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Ik snap nog steeds niet dat een kat met hartaandoening dat op dat moment nog steeds niet mag hebben. Dat je het niet structureel of voor kleine stressjes mag geven, akkoord.
Maar als hij zo bang en het zo plotse knallen zijn, is dat schrikken dan niet nóg gevaarlijker om een hartaanval van te doen, dan die medicatie?

Ik las een artikel over een jongen van 14 die overleden is door een bom af te steken die in zijn hand is ontploft.
Maar volgens de moeder was het niet hun schuld, want hij was heel voorzichtig en vuurwerk was zijn passie en die bom ging zomaar zonder waarschuwing af! :o Dat was haar uitleg dus he.
Het was wel verboden vuurwerk ( zo'n cobra ding), maar dat was de schuld van de regering omdat die de verkoop verbiedt en dus moeten ze wel op de zwarte markt gaan kopen. ::)
En ik stel me de vraag, hoezo kan vuurwerk een passie zijn van een 14 jarige jongen? Hoezo laat je zo'n kind ( wss al jaren) die dingen zelfstandig afsteken?
Ik snap er niets van...
En dan nog geen enkel schuldinzicht. :-[
Door eelke
Hopeloos inderdaad.

Hier hadden we een samenscholingsverbod, de ME die moest ingrijpen, en een supermarkt, cafetaria, bakker en een stuk of 6 auto's afgebrand. En natuurlijk de standaard vuilnisbakken, scooters en bushokjes.

Leuk feestje.
Door Siberienne
Eens PoP, ik snap dat ook niet..

Eigen klaag; code oranje vandaag in Noorwegen, en ik vind rijden door hevige sneeuwval echt niet fijn. Vandaag glibber glij veilig aangekomen, maar voor vannacht en morgen voorspellen ze nog veel meer. En ik kan prima vanuit huis een deel werk doen maar mijn baas vindt dat ik er moet zijn. En ik snap dat wel - de meeste in onze afdeling kunnen niet thuis werken - maar het geeft mij veel stress. Ons huis ligt aan het einde van de route van de sneeuw ploegen en die zijn morgen ochtend echt niet geweest bij ons. Ik denk dat ik morgen de bus maar pak - als die wel rijdt…

Straks naar huis. Voor alle zekerheid ligt de sneeuwschep, sneeuw borstel en donsplaid in de auto. En thermosfles.
Door hannabelgje
Omdat die medicatie direct invloed heeft op zijn hartprobleem en daardoor gevaarlijk is. Angst heeft niet direct invloed op zijn hartprobleem dus dat zien ze als minder risico. Staat ook in de bijsluiter dat je het niet mag geven bij hartafwijkingen.

Door Anne in Zweden
Siberienne schreef: ma 06 jan 2025, 10:50 Eens PoP, ik snap dat ook niet..

Eigen klaag; code oranje vandaag in Noorwegen, en ik vind rijden door hevige sneeuwval echt niet fijn. Vandaag glibber glij veilig aangekomen, maar voor vannacht en morgen voorspellen ze nog veel meer. En ik kan prima vanuit huis een deel werk doen maar mijn baas vindt dat ik er moet zijn. En ik snap dat wel - de meeste in onze afdeling kunnen niet thuis werken - maar het geeft mij veel stress. Ons huis ligt aan het einde van de route van de sneeuw ploegen en die zijn morgen ochtend echt niet geweest bij ons. Ik denk dat ik morgen de bus maar pak - als die wel rijdt…

Straks naar huis. Voor alle zekerheid ligt de sneeuwschep, sneeuw borstel en donsplaid in de auto. En thermosfles.
Ik heb ook altijd een kaars + aansteker en extra handschoenen en muts in de auto (en een zaklamp), voor het geval dat. Een kaars geeft in de kleine cabine van een auto verrassend veel warmte af, schijnt het.

Het is hier momenteel -22. Bij zulke temperaturen wil je niet onvoorbereid stranden in de auto.
De sneeuw wordt voor morgen verwacht. Ik ga straks boodschappen doen, daarna lekker cocoonen bij de houtkachel en het houtgestookt fornuis. :D

Sterkte morgen, ik hoop dat het meevalt allemaal!
Door Kaela
Oooh dat je bij de uitrij slagboom van de parkeergarage staat met een rij achter je en je bent vergeten langs de betaalautomaat te rijden. Daar krijgt een mens het wel warm van kan ik vertellen ::)
Door hannabelgje
Kaela schreef:Oooh dat je bij de uitrij slagboom van de parkeergarage staat met een rij achter je en je bent vergeten langs de betaalautomaat te rijden. Daar krijgt een mens het wel warm van kan ik vertellen ::)
Snap ik. Kon je niet rechtstreeks betalen bij het uitrijden? Vaak kun je daar contactloos betalen.

Door Charlie Angel
Kaela schreef:Oooh dat je bij de uitrij slagboom van de parkeergarage staat met een rij achter je en je bent vergeten langs de betaalautomaat te rijden. Daar krijgt een mens het wel warm van kan ik vertellen ::)
Daar krijg je het inderdaad heel erg warm van, inclusief vuurrode kleur. Afbeelding
Door Kaela
hannabelgje schreef: do 09 jan 2025, 07:36 Snap ik. Kon je niet rechtstreeks betalen bij het uitrijden? Vaak kun je daar contactloos betalen.

Helaas niet!
Charlie Angel schreef:Daar krijg je het inderdaad heel erg warm van, inclusief vuurrode kleur. Afbeelding
Haha ja knalrood. Wat een gedoe weer.

Vandaag met de bus geweest en toen deed op de terugweg de pinpas het niet met inchecken. Had wel wat hetzelfde effect qua warmte, ook al was het niet zo genant. Peuter die ongedurig werd, handen vol, rij achter me, verkeer dat er langs wilde. Leverde me wel een gratis ritje op, want de buschauffeur had er geen geduld voor.
Door hannabelgje
Kom je terug van een ochtend kantoor, heeft Bob op de bank gepoept. Wat een enorme bende. Was een prachtig werkje voor de bissel spotcleaner. Zonder dat ding had ik niet geweten hoe ik dat schoon had moeten maken. Nu maar wat wierook branden tegen de lucht.

Door pike
hannabelgje schreef: ma 20 jan 2025, 14:15 Kom je terug van een ochtend kantoor, heeft Bob op de bank gepoept. Wat een enorme bende. Was een prachtig werkje voor de bissel spotcleaner. Zonder dat ding had ik niet geweten hoe ik dat schoon had moeten maken. Nu maar wat wierook branden tegen de lucht.

Ai dat is geen leuke thuiskomer. Hopelijk een eenmalige gebeurtenis. Had nog nooit van een bissel spotcleaner gehoord. Weer wat bijgeleerd dank zij Bob!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door