Hai!
Is er iemand die een ‘overschot’ aan melkkefir heeft en die dat aan mij wil versturen?
Ja kan het ook via internet bestellen, maar niet normaal wat ze daarvoor vragen!
Judith
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
judith vd schreef: ↑za 21 dec 2024, 18:35 Hai!Ik moet m'n korrels even wegen om te kunnen bepalen of ik overschot heb dus dat zal ik doen!
Is er iemand die een ‘overschot’ aan melkkefir heeft en die dat aan mij wil versturen?
Ja kan het ook via internet bestellen, maar niet normaal wat ze daarvoor vragen!
Judith
doranto schreef: ↑za 21 dec 2024, 18:50 Ik kan wel wat voor je gaan sparen hoor als je wilt. Maar het zal nog zeker een weekje of 2 à 3 duren denk ik eer ik wat kan versturen, want ik heb het overschot toevallig gisteren aan de honden gegeven.Wat fijn!
doranto schreef: ↑ma 23 dec 2024, 11:55 Hoeveel gram is er ongeveer nodig om te verzenden?Bij de melkkefir webshop versturen ze 10 gram. Ik vind dat wel echt een super lullig beetje. Ik verstuur meestal 20 gram.
Lizzy schreef: ↑ma 23 dec 2024, 12:22 Bij de melkkefir webshop versturen ze 10 gram. Ik vind dat wel echt een super lullig beetje. Ik verstuur meestal 20 gram.Ja, 10 gram lijkt mij ook wel heel erg weinig. Bij mij groeit de kefir juist best wel goed op het moment. Het staat in een kast waarin op de vloer een verdeler van de vloerverwarming zit. Dus nu de verwarming aanstaat is het een beetje warmer in de kast, wat de kefir kennelijk wel prettig vindt.
Ik heb trouwens kefir met een attitude. Die vindt het niet leuk als ik in 1 keer teveel weg haal. De dagen daarop zegt die dan "ik doe lekker rustig aan met fermenteren, je hebt teveel baby's weggenomen". Daarom haal ik steeds een ieniemienie beetje weg en heb ik op het moment ook niet een overschot (hoopte wel dat het wat gegroeid was maar met deze temperaturen is de harde groei er wel een beetje uit).