Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Joaquin
Inge en Bono schreef: wo 13 nov 2024, 17:17 Ik kan het merk niet terugvinden op de lamp, sorry :-\
Maar wat PoP zegt in ieder geval!: alle levende wezens die je niet kwijt wil, inclusief planten, verwijderen uit de ruimte die je 'behandelt'. En daarna ook nog goed ventileren, minimaal de helft van de tijd dat je lamp aan hebt gehad.
Ik ging met Mila wandelen en stelde dan de lamp in voor een uur (ik woon in een poppenhuis :biggrin2: ) in de woonkamer. Kwam dan thuis na 1,5 uur en zette dan daarna nog minimaal een half uur de ramen tegen elkaar open. Ons poppenhuis is ook nogal ventilerend van zichzelf ;) En dan was de 'lucht' weg. De lamp geeft geen geur overigens, maar ik vond het steeds een vreemde atmosfeer geven, vandaar de 'lucht'
Ik ben 1x 2 planten vergeten :-X de ene heeft dat niet overleeft, de 2e zit nog in de reanimatie-fase. Dus echt belangrijk om alles uit de ruimte te halen wat niet dood mag.
Geeft niet, Thanks anyway! Ok, helder. Afgelopen dagen alleen maar bezig geweest met schoonmaken etc dus moet er nog even induiken.
Door Joaquin
Afgelopen dagen stond het huis volledig op z'n kop. Ik heb heel de woonkamer en de slaapkamers en alles wat erin staat gestoomd. Daarna met het stoomapparaat met azijn gedweild en de plinten gedaan. Daarna met de sectolin spray gespoten. Vandaag komt de 3e bus binnen.. De honden nogmaals heel uitgebreid gewassen. Als laatst met appelazijn en daarna ingemasseerd met Organimal Vlooien en Tekenpoeder. Druppels van stop erop. Maar ik zag er gisteravond ook weer 2 lopen :cry2: inmens frustrerend. Ze krijgen er nu knoflook bij en ik begin vandaag met fenegriek. Vandaag ook maar de castile shampoo besteld. Het speelgoed ligt in de diepvries het kleed weggedaan en hun verouderde mand is weg. Verder alles nogmaals gewassen. Ik hoop zo dat ik geen plekje heb overgeslagen of iets ben vergeten..
Door Kim_S
Heb je een auto waar de honden in mee gaan?
Zo ja, dan zou ik die ook niet overslaan met de schoonmaak en behandel actie ;)

Dat is hier wel eens de boosdoener geweest. Naast vreemde katten in onze stal ::)
Door Joaquin
Kim_S schreef: vr 15 nov 2024, 13:41 Heb je een auto waar de honden in mee gaan?
Zo ja, dan zou ik die ook niet overslaan met de schoonmaak en behandel actie ;)

Dat is hier wel eens de boosdoener geweest. Naast vreemde katten in onze stal ::)
Thanks! ohh en hoe kwam je erachter dat het de auto was? Ontdekte je ze daar?
Die van ons is inmiddels ook gestoomd. Wat een werk allemaal :D
Door Kim_S
Joaquin schreef: za 23 nov 2024, 21:17 Thanks! ohh en hoe kwam je erachter dat het de auto was? Ontdekte je ze daar?
Die van ons is inmiddels ook gestoomd. Wat een werk allemaal :D
Ze kregen weer jeuk nadat ze in de auto geweest waren. Ze gaan niet elke dag in de auto dus het was erg duidelijk gelukkig.

Hopelijk hebben jullie er gauw geen last meer van!
Door hannabelgje
Ik zou de hond die niks mankeert behandelen met een regulier vlooienmiddel. Dan kan de andere daar op meeliften. Dat doe ik hier ook altijd. De hond behandel ik en de katten niet. Op die manier ben ik er toch altijd vlug vanaf.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Joaquin
hannabelgje schreef: zo 24 nov 2024, 06:37 Ik zou de hond die niks mankeert behandelen met een regulier vlooienmiddel. Dan kan de andere daar op meeliften. Dat doe ik hier ook altijd. De hond behandel ik en de katten niet. Op die manier ben ik er toch altijd vlug vanaf.

Blijven ze dan niet gewoon op de katten zitten?
Door Joaquin
Nou they are still going strong hier :wall:

Ik vraag me op momenten af of het enigzins zin heeft wat ik allemaal doe.. Ik was ze nu elke 3 dagen omdat ik dan weer vlooienpoepjes vind en Dolfie begint vaak de dag na het wassen (of dezelfde avond) alweer te krabben. Het drijft me tot waanzin
Door Claudia Overtoom
Wat een heftige situatie! Je doet al ontzettend veel. Misschien kun je overwegen om Comfortis te proberen. Dat is een tablet tegen vlooien die vaak wordt aanbevolen bij gevoelige honden, omdat het minder impact op de huid heeft. Bespreek het wel even met je dierenarts vanwege Dolfie's gezondheid. Daarnaast kun je een omgevingsspray op basis van IGR (Insect Growth Regulator) overwegen, die voorkomt dat vlooien zich voortplanten, zonder dat je de honden direct met chemicaliën behandelt. Sterkte, hopelijk heb je snel resultaat!
Door pike
Ik weet niet of je met je hond bij een neuroloog loopt, maar zo ja, dan zou ik met die overleggen of en wat je eventueel kan gebruiken tegen de vlooien.
Door pike
hannabelgje schreef: wo 11 dec 2024, 18:02 Volgens mij mag je dingen als comfortis juist niet gebruiken bij epilepsie.

Dit soort tabletten zou ik ook zeker niet geven. Raadpleeg als je die tenminste hebt de neuroloog wat je wél kan/mag doen. Hij kent de hond en de vorm van epilepsie die hij heeft en weet wat wel of niet verantwoord is. De regulier dierenarts zou ik daarin niet zo vertrouwen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door