Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
hannabelgje schreef: ↑do 12 dec 2024, 19:38 Sommige dingen gaan beter, halsband en riem om doen en hem van zijn plaats krijgen. Hij is alleen op het moment vreselijk met alles pakken waar hij bij kan en niet meer los willen laten. Volgens de GT die ik vandaag gesproken heb komt dat door de giardia en gaat dat weer over. Omdat ik hem in bad wil doen heb ik vandaag een muilkorf gekocht en daar gaan we nu mee trainen. Hopelijk gaat dat goed en kan hij binnenkort lekker in bad.Ohww, ik heb helemaal gemist dat hij giardia heeft?!??!
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
hannabelgje schreef: ↑vr 13 dec 2024, 09:31 Bob durft te bijten als hij iets heeft. Hij is niet zo flauw daarin.Oh OK. Ja nee, dat is minder. Sjoerd komt niet in de buurt van bijten (we nemen hem heus wel serieus hoor, want hij gromt niet voor niets, maar bijten komt niet in hem op). Ja, dat verdient wat aandacht! Kleine dondersteen! Maar, vlak de gedragsproblemen van Giardia inderdaad niet uit.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Kim_S schreef: ↑do 12 dec 2024, 20:50 Klinkt toch al best goed!Idem bij Shadow in zijn jonge jaren. ‘Los’ werkte niet, maar dat is ook een woord wat al snel streng klinkt. ‘Heb je wat moois gevonden?’ op een vrolijke toon werkte veel beter.
Ik heb altijd geleerd dat als je hond iets heeft wat hij niet terug wil geven, dat het dan voor hem veel waarde heeft (en die waarde kan hoger zijn omdat jij het van hem terug wil hebben) en dat je dan moet ruilen voor iets wat voor de hond meer waarde heeft. Dat bepaalt de hond of dat zo is, niet wij.
Ik heb bij Bruun dus serieus ooit een egel geruild voor een eendennek![]()
(Al het andere was niet interessant genoeg, en hiermee liet hij net lang genoeg los zodat ik de egel kon evacueren…)
Verder werkt hier heel erg blij doen bij dingen die hij pakt in huis, dan komt hij kijken of er een snoepje te halen is. En dat is dan ook zo als ik het ding (meestal een schoen of een slof) van hem terug krijg.
Op het moment dat ik mijn stem verhef rent hij er keihard mee weg, dat heb ik heel snel afgeleerd
Het is ook wel de leeftijd om te kijken waarmee je de baasjes op de kast kunt krijgen natuurlijk. Komt vast goed t.z.t.![]()