Na lange afwezigheid ben ik maar weer eens terug.
Mijn naam is Hiske, 39 jaar en ik woon in Noord-Holland. Sommigen van jullie herinneren zich misschien mijn oude accountnaam Zev, dat was mijn eerste hond, een herplaats border collie. Z'ev was een hond met een flinke gebruiksaanwijzing, ik heb zoveel van hem geleerd over gedrag. Diverse cursussen heb ik met hem gedaan. Met hem ben ik ooit begonnen met KVV. Z'ev is 10 jaar geleden overleden, hij mocht nog net mijn tweede hond Roi meemaken, ook een border collie. Met Roi heb ik een paar stappen in het herdersvak gedaan, om erachter te komen dat dit niet mijn droombaan is. Roi had heel veel gezondheidsproblemen, maar heeft toch bijna de leeftijd van 12,5 gehaald. Hij is helaas in augustus van dit jaar overleden.
En dan de hond van mijn accountnaam: Nordevind Nim. Mijn allereerste eigen pupje, weer een border collie. Vandaag is hij jarig, 7 jaar oud alweer! De tijd vliegt! Ook met Nim heb ik nog een blauwe maandag schapendrijven gedaan, en nu doen we behendigheid. Nim is mijn eeuwige pup, speels, gek, vrolijk. Maar hij is wel de reden dat ik mij hier weer heb aangemeld. Zeer gevoelig op de darmen.
Ik wil mij weer gaan verdiepen in voer, wellicht BARF (de prijzen van KVV zijn schrikbarend!), dus ik ga weer lekker lezen en zal hier en daar best vragen hebben.