Jost schreef: ↑ma 21 okt 2024, 19:28
Zelf voer ik al 15 jaar kvv, geheel tevreden daarover. altijd goede uitslagen bij bloedonderzoeken en röntgen.
Voornamelijk Lotgering, dan de "luxere" smaakjes.
Wild, 100% Lam, eend/paard.
Maar ook andere merken.
Ook geef ik wekelijks eitjes en haringen. Ook visolie capsules van Royal Green.
Maar ergens knaagt het toch, geef ik wel voldoende voedingsstoffen.
Nu kwam ik KB supplement tegen.
Wat denken jullie daaraan?
Oh shit, sorry, ik heb dit topic totaaaaal gemist
Het enige dat ik wel mis in wat je voert is groenten. Ik vind dat een must. Voor de micronutrienten maar ook voor de vezels en buitengewoon belangrijk voor een gezonde darmflora.
En het kan zijn dat je menu iets tekort komt in vitamine D dus ik zou eens per week een klein stukje WILDE zalm gaan voeren. (bij Jumbo en AH uit de vriezers, filets - gekweekte zalm is zooi en niet rijk aan vitamine D). Zink is mogelijk ook iets laag, dus je zou 2 keer per week een oestertje uit blik kunnen geven (Toko). Vitamine E is mogelijk ook iets aan de lage kant. Je kunt het opvangen door bijv. wat gemalen noten en pitten toe te voegen. Of een druppeltje tarwekiemolie (ik zou dan de capsules nemen want zo'n fles is echt maar kort houdbaar na opening).
Persoonlijk heb ik niks met dit KB supplement. Ik heb er gisteren toevallig nog naar gekeken (door een ander topic) en de vitamines en mineralen die erin zitten zijn niet eens van de beste opneembaarheid! Ik zou het echt proberen in goede toevoegingen te zoeken.