Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
kiara schreef: di 26 nov 2024, 21:42 Zo de ju dat is echt veel geld. Hoeveel honden/ katten heb je dan?
En dit is nog maar alleen het voer. Laat staan als je de dierenarts nodig heb.
Vindt het echt schandalig dat ze dit doen >:(

Hier eten 9 honden van. De 2 katten krijgen brok. Dit is mijn 3e grote(re) groep als ik de kennis van nu in 2019 had waren de laatste 3 er niet bijgekomen.
pike schreef: Maar in die 450 euro zit toch al 9% btw. Er komt dan 12% bij. Dat is dan pakweg 50 euro extra.
Hier bovenop komen nog de droogsnacks circa 10-12kg om te drogen als beloningssnacks grofweg 50/50 long/spiervlees, dan nog 5kg pens en 5kg konijnenoren.

Ik verbaas me er echt over dat dit zo stilzwijgend geaccepteerd wordt waar de boeken en cultuurbranche op zijn achterste benen stond wordt dit zonder slag of stoot doorgevoerd.
Door kiara
Cindy de Wolf schreef: wo 27 nov 2024, 07:42 Hier eten 9 honden van. De 2 katten krijgen brok. Dit is mijn 3e grote(re) groep als ik de kennis van nu in 2019 had waren de laatste 3 er niet bijgekomen.

Hier bovenop komen nog de droogsnacks circa 10-12kg om te drogen als beloningssnacks grofweg 50/50 long/spiervlees, dan nog 5kg pens en 5kg konijnenoren.

Ik verbaas me er echt over dat dit zo stilzwijgend geaccepteerd wordt waar de boeken en cultuurbranche op zijn achterste benen stond wordt dit zonder slag of stoot doorgevoerd.

O ja dat is best veel ja. Maar ja als je alles van te voren weet hè ::)
Ik vindt het gewoon erg dat een huisdier ( wat voor dier dan ook) een luxe wordt, terwijl er heel veel mensen zijn waarvan hun huisdier het enigste nog is wat ze hebben en waar ze hun troost/ geluk uit halen.

En wat jij zegt kwa boeken en cultuur branche op hun achterste benen stonden , ja dat verbaast mij ook. Maar ja wie doet hier wat aan? Nou zijn de huisdieren weer de zondebok wat next >:(

Nederland is naar de knoppen. Vraag mij echt af hoe dit is in andere landen kwa btw .
Maar ja de grote instroom van asielzoekers moet ergens vandaan komen.

Mijn zoon werkt bij Medipoint en als ik hoor wat er allemaal gratis gebracht wordt in bv Ter Apel niet normaal meer.
En ze lopen daar met dikkie Joints dure schoenen telefoons etc .
Ongelofelijk
Door Lizzy
Cindy de Wolf schreef: wo 27 nov 2024, 07:42 Hier eten 9 honden van. De 2 katten krijgen brok. Dit is mijn 3e grote(re) groep als ik de kennis van nu in 2019 had waren de laatste 3 er niet bijgekomen.

Ja eens. Maar ja...., wat te doen?
Door Greece
@Kiara:
"Nederland is naar de knoppen. Vraag mij echt af hoe dit is in andere landen kwa btw .
Maar ja de grote instroom van asielzoekers moet ergens vandaan komen".

Nou nou Kiara wat denk je wat al die regelingen waar wij gebruik van kunnen maken kosten.
Als een organisatie oid iets wil is het direct dat men wil dat de overheid financieel bijspringt enz enz
Dat moet ergens vandaan komen hé ;)
Door Lizzy
Ik zit met twee honden al ruim aan de €400 per maand :-X (volgens mij zelfs €450) . Ik heb vanmorgen overleg gehad met Leo en we gaan kijken of we de wilde eend en lama voor Sjoerd kunnen gaan schrappen, omdat het echt wel onbetaalbaar is en nog erger wordt. Het is gewoon serieus niet leuk meer. Ook om deze reden hier geen Dalmatiërs meer.
Door MillyMol
Greece schreef: wo 27 nov 2024, 11:10 @Kiara:
"Nederland is naar de knoppen. Vraag mij echt af hoe dit is in andere landen kwa btw .
Maar ja de grote instroom van asielzoekers moet ergens vandaan komen".

Nou nou Kiara wat denk je wat al die regelingen waar wij gebruik van kunnen maken kosten.
Als een organisatie oid iets wil is het direct dat men wil dat de overheid financieel bijspringt enz enz
Dat moet ergens vandaan komen hé ;)
Je vraagt je af “ hoe dat is in andere landen kwa BTW.”

Hier een bericht uit een ander land.

Ik woon in Hongarije.
Hier worden de grenzen voor (niet-witte, arme) buitenlanders op slot gehouden. Chinezen en Russen - en wie weet in de toekomst ook Noord-Koreanen) mogen hier natuurlijk wel verblijven want met die landen is Orbán dik bevriend, net als burgers uit andere lidstaten van de EU, mits ze kunnen aantonen dat ze voldoende inkomen uit hun land van herkomst krijgen (pensioen, AOW, WIA-uitkering in geval van Nederland) en een bepaald saldo op hun bankrekening hebben, of een inkomen uit arbeid hier hebben.

Ik heb als niet-Hongaar, hoewel ik ingezetene ben, geen recht op subsidies voor bijvoorbeeld zonnepanelen of isolatiemaatregelen.
Er bestaan hier vooral subsidies om Hongaarse vrouwen te stimuleren meer kinderen te krijgen. Let wel: alleen etnisch Hongaarse vrouwen. Niet de Hongaarse Roma’s en Sinties.

Geen subsidies dus voor mij, maar als gepensioneerde betaal ik, net als Hongaren, geen belasting over mijn pensioen. Ook is voor mij als gepensioneerde de gezondheidszorg gratis in door de staat gesubsidieerde ziekenhuizen. Zorg in particuliere klinieken zijn geheel voor eigen rekening.

En toch is Hongarije de lidstaat met het hoogste btw-tarief binnen de EU, met een normaal tarief van 27%. Het gemiddelde tarief in de EU is ongeveer 21%.

DE Hongaarse forint is sinds 2020 gecrasht, maar stond daarvoor ook al onder druk. Moest ik eerst nog €0,33 voor HUF 100 betalen, nu betaal ik nog maar €0,24 voor elke 100 forint.

Fijn toch, zou je denken? Helemaal niet fijn! Het leven is onbetaalbaar duur geworden voor Hongaren, wiens gemiddelde salaris omgerekend rond de €800,- per maand is.

Nederland is helemaal niet naar de klote, en al helemaal niet door “de grote instroom van asielzoekers.” Maar dat is wel wat Nederlanders door de strot geduwd krijgen door een Wilders, een Baudet, een Faber en ja, ook door een van de Plas.

Je hebt recht op je eigen mening. Je hebt geen recht op je eigen “feiten”.

En laat gezegd zijn: ik neem een racistische ondertoon waar in je bericht en ik neem er aanstoot aan.
Door kiara
MillyMol schreef: wo 27 nov 2024, 12:55 Je vraagt je af “ hoe dat is in andere landen kwa BTW.”

Ik woon in Hongarije.
Hier worden de grenzen voor (niet-witte, arme) buitenlanders op slot gehouden. Chinezen en Russen - en wie weet in de toekomst ook Noord-Koreanen) mogen hier natuurlijk wel verblijven want met die landen is Orbán dik bevriend, net als burgers uit andere lidstaten van de EU, mits ze kunnen aantonen dat ze voldoende inkomen uit hun land van herkomst krijgen (pensioen, AOW, WIA-uitkering in geval van Nederland) en een bepaald saldo op hun bankrekening hebben, of een inkomen uit arbeid hier hebben.

Ik heb als niet-Hongaar, hoewel ik ingezetene ben, geen recht op subsidies voor bijvoorbeeld zonnepanelen of isolatiemaatregelen.
Er bestaan hier vooral subsidies om Hongaarse vrouwen te stimuleren meer kinderen te krijgen. Let wel: alleen etnisch Hongaarse vrouwen. Niet de Hongaarse Roma’s en Sinties.

Geen subsidies dus voor mij, maar als gepensioneerde betaal ik, net als Hongaren, geen belasting over mijn pensioen. Ook is voor mij als gepensioneerde de gezondheidszorg gratis in door de staat gesubsidieerde ziekenhuizen. Zorg in particuliere klinieken zijn geheel voor eigen rekening.

En toch is Hongarije de lidstaat met het hoogste btw-tarief binnen de EU, met een normaal tarief van 27%. Het gemiddelde tarief in de EU is ongeveer 21%.

DE Hongaarse forint is sinds 2020 gecrasht, maar stond daarvoor ook al onder druk. Moest ik eerst nog €0,33 voor HUF 100 betalen, nu betaal ik nog maar €0,24 voor elke 100 forint.

Fijn toch, zou je denken? Helemaal niet fijn! Het leven is onbetaalbaar duur geworden voor Hongaren, wiens gemiddelde salaris omgerekend rond de €800,- per maand is.

Nederland is helemaal niet naar de klote, en al helemaal niet door “de grote instroom van asielzoekers.” Maar dat is wel wat Nederlanders door de strot geduwd krijgen door een Wilders, een Baudet, een Faber en ja, ook door een van de Plas.

En laat gezegd zijn: ik neem een racistische ondertoon waar in je bericht en ik neem er aanstoot aan.
Tja misschien ben ik racistische in sommige gevallen wel ja. ( de veilige landen asielzoekers wel ja ) En daar zijn er heel veel van. Ik kan genoeg voorbeelden opnoemen die er misbruik van maken.
Maar dat is mijn mening.
Door dinky89
Ja, je hebt een kleine groep asielzoekers die misbruik maken van de situatie. Een kleine groep die echt vervelend is.
Je hebt ook een grote groep asielzoekers die graag zouden werken maar die dat niet mogen van de overheid. Die gewoon een veilig huis willen hebben. Die niet iedere paar weken willen verhuizen.
Ik heb een collega die als klein meisje uit het midden Oosten is gevlucht. Het is enorm schrijnend wanneer je hoort wat die allemaal heeft meegemaakt in het asiel wezen in Nederland maar ook daarna. Toen zij ging studeren kreeg zij alleen maar te horen van haar mentor dat ze het niet zou redden. Zij was strijdlustig en ze heeft de studie beter gedaan dan vele van oorsprong Nederlanders.

Bovendien zijn de cijfers qua asielinstroom helemaal niet enorm hoog vergeleken met het verleden. Er wordt alleen steeds meer reguliere opvang locaties gesloten waardoor je met (dure) tijdelijke noodlocaties zit (en ja, dan wordt het ineens veel duurder dan met reguliere locatie en heb je meer geld nodig). Faber maakt er een (nog) grote(re) puinzooi van. Ik heb vooral enorm te doen met de grote groep asielzoekers die welwillend zijn.

Maar goed, dat los van de BTW problemen.
Door MillyMol
kiara schreef: wo 27 nov 2024, 13:27 Tja misschien ben ik racistische in sommige gevallen wel ja. ( de veilige landen asielzoekers wel ja ) En daar zijn er heel veel van. Ik kan genoeg voorbeelden opnoemen die er misbruik van maken.
Maar dat is mijn mening.
Niet “misschien” en “er zijn heel veel voorbeelden van” is niets meer dan een slappe vlag om mee te zwaaien en je achter te verstoppen. Ik walg ervan omdat het alleen maar leidt tot meer haat.

En voor jouw informatie: ik struikel hier over de Nederlanders die zogenaamd gevlucht zijn uit NL omdat ze het daar zo slecht hadden of vonden, maar die hier wel kunnen leven als God in Frankrijk dank zij een WIA- of AOW- uitkering uit Nederland. En dan nog klagen dat de man die zomers in de bloedhitte twee keer in de week hun gras komt maaien om een kleine loonsverhoging vraagt van omgerekend een euro/uur omdat de kosten van benzine ook hier gestegen zijn.

En het ergste is nog: ze weigeren om te integreren en fatsoenlijk Hongaars te leren want ja, de taal is zo moeilijk en waarom spreken “ze” geen Engels? WHAT THE F*CK!!??
Typisch geval van de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.

Ik schaam me dan echt om een Nederlander te zijn. We zijn over het algemeen een arrogant, verwend volkje en degenen die hier zitten bezitten over het algemeen een stuitend gebrek aan zelfreflectie.
Door Kaela
Ik begrijp je helemaal Milly Mol.

Ik prijs me gelukkig dat we in het ontvangende land van de vluchtelingen problematiek wonen. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik mijn eigen risico in een keer af moest tikken (en daar ff lekker over klaag), maar voor vele honderden euro’s zorg heb gekregen en weer gezond van lijf en leden ben daardoor.
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik bijdraag aan een systeem van sociale zorg waar ik ooit misschien gebruik van moet maken.

Misbruikers heb je overal. Er zijn zat Nederlanders die een uitkering trekken zonder er echt recht op te hebben. Dat maakt het systeem om mensen te helpen die het nodig hebben nog niet verkeerd. Ik hoop bij alles wat me lief is dat ik nooit hoef te vluchten en gelukszoeker wordt genoemd, alleen maar omdat ik mijn mobieltje mee kon nemen.
Door Greece
MillyMol schreef:
Je vraagt je af “ hoe dat is in andere landen kwa BTW.”

Ik woon in Hongarije.

Ik hoop met recht MillyMol dat je mij niet beschuldigd :(
Ik quotte alleen een gedeelte van Kiara :-[
en gaf daar een (kleine) reactie op
Door MillyMol
Greece schreef: wo 27 nov 2024, 16:50 Ik hoop met recht MillyMol dat je mij niet beschuldigd :(
Ik quotte alleen een gedeelte van Kiara :-[
en gaf daar een (kleine) reactie op
Nee, ik beschuldig jou niet en ik erken dat ik per abuis op jouw bericht hebt gereageerd, in plaats van die van Kiara.
Mijn oprechte excuses wanneer je je hierover vervelend voelt. :bigarmhug:
Door Greece
MillyMol schreef: wo 27 nov 2024, 17:18 Nee, ik beschuldig jou niet en ik erken dat ik per abuis op jouw bericht hebt gereageerd, in plaats van die van Kiara.
Mijn oprechte excuses wanneer je je hierover vervelend voelt. :bigarmhug:
Gelukkig maar :)
Door pearlsofpassion
Het is grappig als je dit naast het topic over Trump legt.
Zo zie je maar hoe je bepaalde dingen totaal niet kan volgen als ze elders gebeuren maar dezelfde soort desinformatie toch volgt als je er zelf middenin zit.
Op een afstand ziet alles er anders uit.
Wie trouwens de amerikanen beter wil begrijpen kan ik de Netflix serie 'Turning point' aanbevelen. Over de atoombom en de koude oorlog. Dan zie je dat Trump helemaal niet zo uitzonderlijk of speciaal is (Amerika heeft een geschiedenis van dit soort ideeen en arrogante en dominante mannen) en dat Amerika gewoon een heel andere geschiedenis heeft dan ons sinds WO2. Er is hun een boel wijsgemaakt en er zijn overtuigingen gepland.

Asielzoekers en duurder leven gaan deels hand in hand maar niet noodzakelijk hoe je denkt. De oorlog zorgt voor duurdere grondstoffen en dezelfde oorlog geeft asielzoekers.
Maar deze laatste maar buiten houden is dus geen oplossing.

In belgie is het meeste ook 21%. Al zo lang ik me kan herinneren. Er zijn de laatste 10-15 jaar zeker wat dingen bijgekomen of tijdelijk verlaagd en nu weer verhoogd. Het leven wordt steeds duurder. En razendsnel.
Bij ons is er vooral frustratie over de inflatie. Die is overal in europa hoog. Maar nergens zo hoog als in belgie. Dat komt omdat belgie een indexering van de lonen doet telkens het leven duurder wordt. Maar dat maakt de inflatie natuurlijk alleen nog hoger. Kunstmatige inflatie eigenlijk. En de invloed op de euro geldt voor iedereen natuurlijk.
Op die manier stelen we sinds de euro eigenlijk van de rest van Europa die dat niet op die manier doen want wij laten onze lonen meegroeien terwijl het geld ( ook van de anderen) minder waard wordt. Daar schaam ik me daar weer om.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door