Greece schreef: ↑wo 27 nov 2024, 11:10
@Kiara:
"Nederland is naar de knoppen. Vraag mij echt af hoe dit is in andere landen kwa btw .
Maar ja de grote instroom van asielzoekers moet ergens vandaan komen".
Nou nou Kiara wat denk je wat al die regelingen waar wij gebruik van kunnen maken kosten.
Als een organisatie oid iets wil is het direct dat men wil dat de overheid financieel bijspringt enz enz
Dat moet ergens vandaan komen hé
Je vraagt je af “ hoe dat is in andere landen kwa BTW.”
Hier een bericht uit een ander land.
Ik woon in Hongarije.
Hier worden de grenzen voor (niet-witte, arme) buitenlanders op slot gehouden. Chinezen en Russen - en wie weet in de toekomst ook Noord-Koreanen) mogen hier natuurlijk wel verblijven want met die landen is Orbán dik bevriend, net als burgers uit andere lidstaten van de EU, mits ze kunnen aantonen dat ze voldoende inkomen uit hun land van herkomst krijgen (pensioen, AOW, WIA-uitkering in geval van Nederland) en een bepaald saldo op hun bankrekening hebben, of een inkomen uit arbeid hier hebben.
Ik heb als niet-Hongaar, hoewel ik ingezetene ben, geen recht op subsidies voor bijvoorbeeld zonnepanelen of isolatiemaatregelen.
Er bestaan hier vooral subsidies om Hongaarse vrouwen te stimuleren meer kinderen te krijgen. Let wel: alleen etnisch Hongaarse vrouwen. Niet de Hongaarse Roma’s en Sinties.
Geen subsidies dus voor mij, maar als gepensioneerde betaal ik, net als Hongaren, geen belasting over mijn pensioen. Ook is voor mij als gepensioneerde de gezondheidszorg gratis in door de staat gesubsidieerde ziekenhuizen. Zorg in particuliere klinieken zijn geheel voor eigen rekening.
En toch is Hongarije de lidstaat met het hoogste btw-tarief binnen de EU, met een normaal tarief van 27%. Het gemiddelde tarief in de EU is ongeveer 21%.
DE Hongaarse forint is sinds 2020 gecrasht, maar stond daarvoor ook al onder druk. Moest ik eerst nog €0,33 voor HUF 100 betalen, nu betaal ik nog maar €0,24 voor elke 100 forint.
Fijn toch, zou je denken? Helemaal niet fijn! Het leven is onbetaalbaar duur geworden voor Hongaren, wiens gemiddelde salaris omgerekend rond de €800,- per maand is.
Nederland is helemaal niet naar de klote, en al helemaal niet door “de grote instroom van asielzoekers.” Maar dat is wel wat Nederlanders door de strot geduwd krijgen door een Wilders, een Baudet, een Faber en ja, ook door een van de Plas.
Je hebt recht op je eigen mening. Je hebt geen recht op je eigen “feiten”.
En laat gezegd zijn: ik neem een racistische ondertoon waar in je bericht en ik neem er aanstoot aan.