Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Och gos, jullie mooie, krachtige grote Honyx... Wat was hij een prachtige hond. Heel veel sterkte met het grote verlies, en ik hoop dat Phemke en Sanne troost kunnen bieden aan elkaar en aan jullie. :-*
Door doranto
Dankjulliewel voor jullie lieve woorden :-*
Het is een heel verdrietige tijd nu. Phemke heeft Honyx vanacht staan roepen. Normaal, toen hij er nog was, blafte ze 1x kort waarop Honyx steeds onmiddellijk in actie kwam en al blaffend voor het raam ging staan.
Phemke bleef met korte tussenpozen steeds een blaf geven. Het was hartverscheurend :'( :'( . Ik ben maar bij haar gaan zitten om haar te troosten. :'(
Door Anne in Zweden
doranto schreef: zo 24 nov 2024, 12:24 Dankjulliewel voor jullie lieve woorden :-*
Het is een heel verdrietige tijd nu. Phemke heeft Honyx vanacht staan roepen. Normaal, toen hij er nog was, blafte ze 1x kort waarop Honyx steeds onmiddellijk in actie kwam en al blaffend voor het raam ging staan.
Phemke bleef met korte tussenpozen steeds een blaf geven. Het was hartverscheurend :'( :'( . Ik ben maar bij haar gaan zitten om haar te troosten. :'(
O, dan breek je in stukjes inderdaad. :'( Goed dat je Honyx taak even hebt overgenomen en Phemke hebt laten weten dat er nog steeds iemand oplet in huis als zij alarm slaat. En een knuffel van vrouwtje is altijd fijn. :-*
Door Kaio
Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve Honyx. :-*
doranto schreef:Dankjulliewel voor jullie lieve woorden :-*
Oo hartverscheurend :'( Maar wel heel fijn dat ze jou dan heeft :-*

Ik weet nog met Kaio , Fozzy heeft weken gelegen op hun plekje samen om zich heen zoekend en verdrietig. Het gaat gelukkig over, al kan het een tijdje duren . Iedereen moet weer opnieuw zijn draai zien te vinden
Door doranto
Phemke heeft niet meer geblaft. Maar nu hebben we een volgend probleem. Honyx kreeg 5x per dag een flinke mok verdunde bouillon vanwege zijn aanleg voor cystinestenen. Phemke kreeg dan ook altijd een paar slokjes voor de show en omdat ze het lekker vond. Dat was kennelijk genoeg voor haar, zodat de waterbak onaangeroerd bleef. Het is de bedoeling dat ze nu gewoon zelf weer af en toe gaat drinken, maar dat doet ze dus niet.
Xanne drinkt verdeeld over de dag best wel vaak, maar ik heb Phemke nog geen enkele keer zien drinken.
Ik ben nu dus bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt en vraag me nu af of ik ze dan maar weer wat verdunde bouillon moet gaan geven... :-\
Door doranto
Ja, daar zat ik ook aan te denken.
Zojuist heb ik echter gehoord, dat het voor honden op vers vlees voeding niet erg zou zijn als ze nauwelijks drinken😅
Ik denk dus dat ik wat overbezorgd ben.
Buiten uit plassen drinkt ze overigens wel.
Door frodo quin
doranto schreef: di 26 nov 2024, 13:02 Ja, daar zat ik ook aan te denken.
Zojuist heb ik echter gehoord, dat het voor honden op vers vlees voeding niet erg zou zijn als ze nauwelijks drinken😅
Ik denk dus dat ik wat overbezorgd ben.
Buiten uit plassen drinkt ze overigens wel.
Als ze buiten drinkt kan dat erg vertekenen. Met dit weer staat er in de tuin en op wandeling overal wel water. Binnen hoef ik nauwelijks water te verversen.
Door Ina
Zolang ze buiten drinkt zou ik me ook zeker geen zorgen maken.
Toen Misty nog geen Cushing had, dronk ze nooit uit de waterbak ....vers voer en zo af en toe een lebber uit de voorraad buiten (sloot, fontein in de tuin) deed haar de vers getapte waterbak binnen compleet negeren :biggrin2:
En als je toch wilt dat ze zo af en toe wat extra vocht binnen krijgt, kan je toch gewoon een beetje bouillon geven....als extraatje.

Maar fijn dat ze verder rustig gebleven is, hopelijk blijft het (vooral voor haarzelf) rustig in de verwerking.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door