Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Klinkt goed, zowel voor Emma / Quin als voor Ties!

Wij zijn daar (nog?) niet, Bruun was tot een maand of 6-7 best braaf aan de lijn, maar sinds hij pubert trekt en sleurt hij wel regelmatig. En hem loslaten is geen optie want hij jaagt ook op alles wat beweegt en dan werken zijn oren niet meer ::)

Aan de lange lijn met uitlaten gaat het best okee, maar als ik hem even kort moet houden, of als we speurtraining hebben en hij is even niet aan het speuren, dan moet ik me regelmatig schrap zetten omdat hij ergens heen wil. Hij is ook gewoon 35 kilo spierkracht, dat helpt niet mee.
Hard werken hoor, zo’n hond :biggrin2: :P
Door pike
Kim_S schreef: wo 20 nov 2024, 21:43 Klinkt goed, zowel voor Emma / Quin als voor Ties!

Wij zijn daar (nog?) niet, Bruun was tot een maand of 6-7 best braaf aan de lijn, maar sinds hij pubert trekt en sleurt hij wel regelmatig. En hem loslaten is geen optie want hij jaagt ook op alles wat beweegt en dan werken zijn oren niet meer ::)

Aan de lange lijn met uitlaten gaat het best okee, maar als ik hem even kort moet houden, of als we speurtraining hebben en hij is even niet aan het speuren, dan moet ik me regelmatig schrap zetten omdat hij ergens heen wil. Hij is ook gewoon 35 kilo spierkracht, dat helpt niet mee.
Hard werken hoor, zo’n hond :biggrin2: :P
Nou ik vind 13 kg spierkracht al een heleboel, laat staan 35. Daar ben ik zo langzaamaan te oud voor ::)
Door Kim_S
pike schreef: wo 20 nov 2024, 21:54 Nou ik vind 13 kg spierkracht al een heleboel, laat staan 35. Daar ben ik zo langzaamaan te oud voor ::)
Ik roep elke keer dat de volgende een kleinere hond wordt. En neem dan weer een grote ;D
Door Aquillo
- pien - schreef: zo 17 nov 2024, 10:48 Afbeelding
Afbeelding
Dag lieve Joepie
Afbeelding
Afbeelding
en lieve Streep
Afgelopen dinsdag heb ik afscheid genomen van ze.
Bij Joepie was de aftakeling vooral geestelijk en bij Streep lichamelijk, tot het echt niet meer ging :'(
Het is een hele leegte zo, maar ze zijn oud geworden (ruim 18 en ruim 17 jaar) en hebben een mooi (tweede) leven gehad, we hebben het heel goed gehad met elkaar en er zijn veel mooie herinneringen :smitten:
Sterkte met het los moeten laten van je lieverdjes. :bigarmhug: :bigarmhug: Ik zie idd bij Joepie dezelfde uitdrukking als bij Aquillo op het laatst. Die is ook 17 geworden maar was behoorlijk dement. Moest m laten gaan omdat ie uiteindelijk niet meer goed kon eten. Wilde wel, maar de impuls was weg om daadwerkelijk te eten.
Door Aquillo
Siberienne schreef: di 22 okt 2024, 18:18 Het bos vlakbij ons dorp is productie bos. En nu zijn ze gaan oogsten. Hele stukken met grof geweld plat. En nu ook mijn favoriete plekje in het bos. Waar je van een heuvel af komt, en het altijd diep stil was. Hoge oude bomen, bemoste ondergrond, kabbelend beekje, het ziet er nu zo uit. Ik heb letterlijk gehuild, en ik vind het ook stom. Ik bedoel, ook hier moeten mensen meer in beweging komen en er opuit gaan. En dit is dus het stuk vlakbij het dorp waar het pad nu grotendeels gesloopt is. Vroeger lieten ze nog wel eens een corridor met bomen staan rond paden. Maar nee, nu niet. Ik ben boos en verdrietig. IMG_6624.jpegIMG_6623.jpeg
Vreselijk. >:( :'(
Dan heb je het over een productiebos.. maar jee. en dan de regering maar klagen over een teveel aan CO2. dan moeten ze de bomen eens laten staan ipv neerhalen en de hele bodem vernielen. Hele ecosysteem kapot. Hier ook weer .. niet echt meer bos te noemen het Scheveningse bos. Onder het mom van natuurbeheer word er met grof geweld van alles om getrokken met zwaar geschut. ook bomen waar juist in de vroege herfst de dieren al hun schuilplekken voor de winter hebben bepaald. Onder andere de groene spechten en de uiltjes en eekhoorntje. En wat er aan kruidachtige lagen nog bloeide en mogelijk nog rupsen in zaten .. dat is allemaal vernield. Hoe komt het toch dat het hier in Nederland slecht gaat met de natuur?
Door frodo quin
Kim_S schreef: wo 20 nov 2024, 22:09 Ik roep elke keer dat de volgende een kleinere hond wordt. En neem dan weer een grote ;D
Mja ik ging voor een klein fijn labradorteefje die 10 kilo zwaarder uitdraaide als verwacht en besefte toen ze 15 kilo was dat ik haar met geen mogelijkheid kon houden als zij anders beslist.

Dus ja, tenzij ik voor een hondje van 5 kilo ofzo zou gaan ben ik sowieso de pineut.

Al moet ik zeggen dat Quin wel sterker is dan ik en zeker te sterk is voor mijn kapotte gewrichten, maar mij laten parasailen, dat kan ze zelfs nu nog niet terwijl Emma dat kon toen ze nog een heel pak lichter dan Quin was (25 kilo ofzo). Die heeft mij eens de straat laten oversteken zonder dat ik de asfalt aanraakte toen ze negen maand was.
Enkele maanden geleden mogen merken dat zelfs een beetje kracht mij doet opstijgen. Ik zou nog zo sterk mogen zijn, als ik niet een stuk meer weeg dan ik doe is er geen beginnen aan, dus wat maakt 10 kilo meer of minder dan nog uit.
Door frodo quin
pike schreef: wo 20 nov 2024, 19:35 ik heb er gelukkig maar een. Dus het is niet elke twee minuten halsband loslaten ;D ;D ;D Heb daar helemaal beeld bij. Wel is het elke 5 meter: Los Ties. Want hij pakt elke tak die hij ziet liggen. En er ligt hier nogal wat takketroep op straat. En beukenootjes. En eikeltjes. Kastanjes. En alles wat er maar ligt. Los, los, los. Hij laat ook nog eens alles braaf vallen of spuugt het uit. En als hij eens een keer iets niet laat vallen, dan heeft hij een drol ;D Ik ben apetrots op hem als hij een keer netjes meeloopt als we een andere hond tegenkomen. Het gaat steeds vaker goed, of net niet helemaal goed. Gaat ook nog te vaak fout, maar meestal ligt dat aan degene die we tegenkomen. "Even gedag zeggen" en hup daar gaat de uitschuiflijn weer. "Even snuffelen". Of het loopt gewoon los en komt gewoon op ons af, of de baas nou roept of niet. Luisteren doen ze zelden tot nooit. >:( En afgelopen week kon ik zomaar even een praatje maken met een mevrouw met hond. Bleef hij keurig naast me staan.
Oh maar rustig wachten als er iemand een babbeltjes tegen mij slaat kan ik wel vergeten hoor. Emma blijft tegen die persoon blaffen tot die met haar speelt (worstelen dan) of verdwijnt. Deed ze vroeger perfect, maar sinds ze een jaar is mag je het vergeten. Al is het een periode beter geweest, maar dan werd het weer iets erger.
Emma lost ook enkel als ze wil lossen. Ze luistert goed, maar ze is niet het gehoorzame of volgzame type. Quin wel, maar die geraakt constant afgeleid en vergeet alles.
Ze zijn flink voor hun leeftijd, maar hebben zeker wel hun dingetjes hoor.
Door hannabelgje
Getsie Bob heeft giardia. Daar zat ik ook niet op te wachten.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door frodo quin
hannabelgje schreef: do 21 nov 2024, 16:40 Getsie Bob heeft giardia. Daar zat ik ook niet op te wachten.

Oei, dat is rot! Hopelijk krijg je het snel weg. En de katten?
Door pike
hannabelgje schreef: do 21 nov 2024, 16:40 Getsie Bob heeft giardia. Daar zat ik ook niet op te wachten.

He bah, het zit je ook niet mee met Bob zeg.
Door hannabelgje
pike schreef: He bah, het zit je ook niet mee met Bob zeg.
Nee het is echt altijd wat met Bob.

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door