Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Aquillo schreef: ↑do 21 nov 2024, 16:09 bedankt ik kon het artikel niet vinden.Ja zo begrijp ik hem ook.
In feite betekend het dat zowel voedsel voor mens en dier met deze verhoging geraakt wordt. Alles zal gewoon duurder worden. immers als de boer en de agrarier meer belasting moet betalen wordt dat automatisch in de producten doorgevoerd.
Aquillo schreef: ↑do 21 nov 2024, 16:09 bedankt ik kon het artikel niet vinden.Werkt dat niet anders tussen bedrijven? Ik ben niet zo goed in belastingzaken maar een ondernemer moet btw in rekening brengen aan zijn klanten en die afdragen, maar de btw die een ondernemer zelf betaald kan toch weer afgetrokken wordme van de belasting? Dus dat hoeft niet per se duurder te worden voor de ondernemer? En zeker grote conglomeraten, zoals de veevoederbedrijven en hun klanten, die hebben dat vast op orde. Met slimme belasting constructies.
In feite betekend het dat zowel voedsel voor mens en dier met deze verhoging geraakt wordt. Alles zal gewoon duurder worden. immers als de boer en de agrarier meer belasting moet betalen wordt dat automatisch in de producten doorgevoerd.
Cindy de Wolf schreef: ↑do 21 nov 2024, 16:08 Et voilakan die nergens vinden op de site Cindy
467846462_2451988348339016_1102293699048362270_n.jpg
Siberienne schreef: ↑do 21 nov 2024, 18:52 Werkt dat niet anders tussen bedrijven? Ik ben niet zo goed in belastingzaken maar een ondernemer moet btw in rekening brengen aan zijn klanten en die afdragen, maar de btw die een ondernemer zelf betaald kan toch weer afgetrokken wordme van de belasting? Dus dat hoeft niet per se duurder te worden voor de ondernemer? En zeker grote conglomeraten, zoals de veevoederbedrijven en hun klanten, die hebben dat vast op orde. Met slimme belasting constructies.Dat klopt, voor de ondernemer wordt het normaliter niet duurder, de inkoop wel, maar wanneer het afgenomen wordt, trekt dat weer recht. Hopelijk voor de ondernemer wil de klant, bv supermarkt, het afnemen voor de verhoogde prijs. Wij, consumenten, gaan in ieder geval een bak meer betalen
Hier staat het https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ldt_de_btw
U berekent deze btw aan uw klanten. De aan u in rekening gebrachte btw door inkopen en kosten kunt u in aftrek brengen als de inkopen voor belaste prestaties zijn gebruikt.
Inge en Bono schreef: ↑vr 22 nov 2024, 16:12 Dat klopt, voor de ondernemer wordt het normaliter niet duurder, de inkoop wel, maar wanneer het afgenomen wordt, trekt dat weer recht. Hopelijk voor de ondernemer wil de klant, bv supermarkt, het afnemen voor de verhoogde prijs. Wij, consumenten, gaan in ieder geval een bak meer betalenVaak trekt dat recht maar niet als je onder de kleine ondernemers regeling valt
Tanna schreef: ↑di 26 nov 2024, 19:23 Ik kreeg vandaag een mailtje van Floris Vlees over de BTW-verhoging. Had alvast voor een paar maanden besteld maar de volgende bestelling is dus een stuk duurder.Ja ik kreeg hem ook
Cindy de Wolf schreef: ↑di 26 nov 2024, 19:41 Ja ik kreeg hem ookZo de ju dat is echt veel geld. Hoeveel honden/ katten heb je dan?Mijn voerkosten liggen nu rondom de 450 euro per maand. Dat wordt dus grofweg 80-100 euro meer
![]()
dat is echt niet grappig meer
![]()
1 ding weet ik zeker dit is mijn laatste grote(re) groep.
Cindy de Wolf schreef: ↑di 26 nov 2024, 19:41 Ja ik kreeg hem ookMaar in die 450 euro zit toch al 9% btw. Er komt dan 12% bij. Dat is dan pakweg 50 euro extra.Mijn voerkosten liggen nu rondom de 450 euro per maand. Dat wordt dus grofweg 80-100 euro meer
![]()
dat is echt niet grappig meer
![]()
1 ding weet ik zeker dit is mijn laatste grote(re) groep.