Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Haar conclusie is zoals gewoonlijk weer xxxxxx. En het is te hopen dat het niet gaat leiden (lijden) tot smerige toevoegingen. Maar ik denk het niet. Ik hoop het niet maar ik denk het ook niet. Want het zo 100 keer nergens op slaan.

Maar als er rotzooi toegevoegd gaat worden: dan trapt dat (hopelijk) de gemiddelde hondeneigenaar weer terug naar BARF!

En verder is de BTW verhoging natuurlijk k*t nieuws.
Door frodo quin
Ik vindt het vooral niet normaal dat voeding, omdat die toevallig niet voor een mens is, een BTW tarief van luxeproducten heeft. Dat het allemaal hetzelfde tarief zou moeten zijn vind ik wel. Dat bv op bandit meer btw moet betaald worden dan op alroda vind ik niet eerlijk, maar allemaal naar het laagste btw tarief zou wel het meest rechtvaardig zijn.
Door Lizzy
frodo quin schreef: do 07 nov 2024, 20:36 Ik vindt het vooral niet normaal dat voeding, omdat die toevallig niet voor een mens is, een BTW tarief van luxeproducten heeft. Dat het allemaal hetzelfde tarief zou moeten zijn vind ik wel. Dat bv op bandit meer btw moet betaald worden dan op alroda vind ik niet eerlijk, maar allemaal naar het laagste btw tarief zou wel het meest rechtvaardig zijn.
Dat laatste ben ik met je eens. En ik vind dus ook dat het BTW tarief naar 9% moet.

Maar voor mij is dat de discussie niet. Dat een BTW tarief verhoging moet leiden (lijden) tot het toevoegen van gorigheid: dat is meer waar ik me ontzettend over opwind. Die kruistocht tegen KVV's zonder slecht opneembare premix, die het lichaam totaal over de rel helpt in plaats van ondersteunt: daar word ik echt heel erg kriegel van.

Wij leren hier op Barfplaats gratis en voor niets wat mensen kunnen doen om de KVV of het BARF menu beter en gezonder te maken zonder allerlei rotzooi toe te voegen. Daar is niet alleen de KVV zonder premix bij gebaat maar ook de KVV met premix. Puur omdat het slecht opneembare synthetische rommel is.

Brrr. Ik heb me voor vandaag weer voldoende opgewonden.
Door frodo quin
Lizzy schreef: vr 08 nov 2024, 07:47 Dat laatste ben ik met je eens. En ik vind dus ook dat het BTW tarief naar 9% moet.

Maar voor mij is dat de discussie niet. Dat een BTW tarief verhoging moet leiden (lijden) tot het toevoegen van gorigheid: dat is meer waar ik me ontzettend over opwind. Die kruistocht tegen KVV's zonder slecht opneembare premix, die het lichaam totaal over de rel helpt in plaats van ondersteunt: daar word ik echt heel erg kriegel van.

Wij leren hier op Barfplaats gratis en voor niets wat mensen kunnen doen om de KVV of het BARF menu beter en gezonder te maken zonder allerlei rotzooi toe te voegen. Daar is niet alleen de KVV zonder premix bij gebaat maar ook de KVV met premix. Puur omdat het slecht opneembare synthetische rommel is.

Brrr. Ik heb me voor vandaag weer voldoende opgewonden.
Tja, of er perse goorigheid moet toegevoegd worden? Ik ben zelf nu niet zo bezig met premixen, wat daar in zit en welke merken officieel compleet zijn aangezien ik zelf nooit kvv in hoofdzaak gevoerd heb, altijd enkelvoudige kvv heb en dan sowieso nog eens afwissel qua diersoorten, maar compleet, is dat altijd gelijk aan premix? Ik geloof dat bandit toch ook compleet is en geen premix gebruikt?

Ik snap trouwens dat je erover struikelt. Ik heb zelf eigenlijk het idee dat de fabrikanten van enkelvoudige mixen dat voldoende aangeven, maar misschien is dat voor een deel van de mensen niet voldoende.

Persoonlijk zou ik het jammer vinden als ineens iedere fabrikant een premix en of groenten toe voegt, maar ik denk niet dat het zo een vaart gaat lopen. Er is toch echt een segment van de klanten die dat niet wil en het zou mij ook niet verbazen als een deel van de merken daar ook niet achter staat en het echt niet (uitsluitend) omwille van de lagere btw te doen is.
Door Cindy de Wolf
Vooral wat Lizzy zegt maakt ook mij pissed.
Ik snap echter deze vrouw ook wel;zoveel mensen die ergens de klok hebben horen luiden en niet weet waar de klepel hangt...

Maarja ook zoveel kvv wat gewoon bagger is. Sommige zijn zo laag geprijst dat je toch zelf ook wel kan bedenken dat dat geen behoorlijk prak is...
En hoe je het ook went of keert; Barf is al een paar jaar eigenlijk niet te betalen. Zeker met meedere honden. Ik denk weleens weemoedig terug aan alle lijntjes waar hele voortuinen vol lagen met geitjes en lama, antilope etc Wat gewoon op 1 dag het hele land doorging :biggrin2: good old times.
De NVWA die de lijntjes de nek om gedraaid heeft. Het aantal kvv fabrikanten wat als paddestoelen uit de grond geschoten is. En nu hebben ze dus weer een melkkoe gevonden.
Door Lizzy
Cindy de Wolf schreef: vr 08 nov 2024, 16:06 Vooral wat Lizzy zegt maakt ook mij pissed.
Ik snap echter deze vrouw ook wel;zoveel mensen die ergens de klok hebben horen luiden en niet weet waar de klepel hangt...

Maarja ook zoveel kvv wat gewoon bagger is. Sommige zijn zo laag geprijst dat je toch zelf ook wel kan bedenken dat dat geen behoorlijk prak is...
En hoe je het ook went of keert; Barf is al een paar jaar eigenlijk niet te betalen. Zeker met meedere honden. Ik denk weleens weemoedig terug aan alle lijntjes waar hele voortuinen vol lagen met geitjes en lama, antilope etc Wat gewoon op 1 dag het hele land doorging :biggrin2: good old times.
De NVWA die de lijntjes de nek om gedraaid heeft. Het aantal kvv fabrikanten wat als paddestoelen uit de grond geschoten is. En nu hebben ze dus weer een melkkoe gevonden.
Maar een bagger KVV met een premixje maakt het geen goede KVV. En aankloten dat geldt voor alles en iedereen he. Er zijn ouders die hun kinderen vooral koek, chips en cola voeren, 365 dagen per jaar.

De prachtige KVV's zonder premix afwisselen en nauwelijks wat toevoegen is altijd nog beter (en dat mag je gewoon geen aankloten noemen) dan de gemiddelde (Zweedse) KVV prakjes (soms zelfs met ronduit discutabele percentages en soms met discutabel beroerde kwaliteit vlees) met rijst, tarwe, gekweekte zalmolie en premix. Als je hiervan elke dag prakje rund/kip voert, wat kan en mag omdat het "compleet" is: is je hond echt niet never nooit beter af. Dus, kun je nagaan wat je kunt bereiken als je wel goede toevoegingen aan de prachtige KVV's doet. Nee, niet elke dag dezelfde vitamine en mineralenpreparaten en kweekzalmolie, maar afwisselend verschillende groenten, afwisselend wilde zalm, andere vette visjes, eieren, mosselen, kefir, blauwe bessen, etc. etc. Afgewisseld.
Door Cindy de Wolf
Dat is zeker waar.

Maar jij weet ook dat veel eigenaren voor het goedkoopste (moeten) gaan en dus dan kiezen voor de goedkoopste. En dan lijkt het mij niet zo verkeerd dat daar een premix in gaat vanuit dat oogpunt bekeken.
Maar in basis ben ik het met je eens;ook de hele goede kvv's worden hierdoor getroffen. Nu moet ik eerst nog zien of de soep zo heet gegeten gaat worden...
Door kiara
Misschien domme vraag : maar waarom zou er toevoeging in gestopt gaan worden?
Ik snap dat niet zo goed.

En ik mis ook de mooie lijntjes maar ja wat kan je eraan doen.

Honden / katten worden een luxe om dat te houden.
Heel erg triest omdat er ook mensen zijn die niet zonder een huisdier kunnen ( om wat voor reden dan ook)

En ik las ook op bv : hooi / stro / konijnen/ cavia voer ook de btw naar 21% gaat.
In en in triest :(
Door pike
kiara schreef: zo 17 nov 2024, 11:49 Misschien domme vraag : maar waarom zou er toevoeging in gestopt gaan worden?
Ik snap dat niet zo goed.
Die redenatie kan ik ook niet volgen hoor.

En ik mis ook de mooie lijntjes maar ja wat kan je eraan doen.

Honden / katten worden een luxe om dat te houden.
Heel erg triest omdat er ook mensen zijn die niet zonder een huisdier kunnen ( om wat voor reden dan ook)
Het gros van de honden- en katteneigenaren voert toch brok. Die zijn er van heel duur tot behoorlijk goedkoop.

En ik las ook op bv : hooi / stro / konijnen/ cavia voer ook de btw naar 21% gaat.
In en in triest :(
Ik dacht dat de btw-verhoging voorlopig van de baan was. Of geldt dat niet voor de verhoging op slachtafval? :-\
Door kiara
pike schreef: zo 17 nov 2024, 13:04 Die redenatie kan ik ook niet volgen hoor. Het gros van de honden- en katteneigenaren voert toch brok. Die zijn er van heel duur tot behoorlijk goedkoop.

Ja ik weet het maar ook dat zal dan duurder worden.

Ik dacht dat de btw-verhoging voorlopig van de baan was. Of geldt dat niet voor de verhoging op slachtafval? :-\

Nou ik lees niet anders als omhoog met 21%
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door