Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yvonne1961
#347669
Ik heb weer even een vraagje.
Barf sluit zo veel mogelijk aan op het oorspronkelijke natuurlijke menu. Nu weet ik dat katachtigen en beren vaak vis vangen, maar ik dacht dat wolven dit niet doen. Toch wordt er veel vis gevoerd lees ik.
Hetzelfde vraag ik me af van ei. Eten wolven eieren?
Het zijn zo van die dingen die ik me afvraag nu ik wat probeer te leren over barf.

groetjes Yvonne
Door Laura2004
#347685
Mijn honden krijgen niet vaker dan 1 keer per week of 1 keer per twee weken vis, dus zo vaak is dat niet en ik denk dat als een wolf een dode rotte vis aan de waterkant ziet liggen dat hij die wel op eet en aangezien ik mijn honden beter te eten wil geven dan een wolf geef ik mijn honden weleens verse vis.
En eieren dat lijkt me logisch dat als een wolf de kans krijgt om er eentje te pikken dat hij zeker die kans zal grijpen. Ze eten natuurlijk niet zo vaak eieren als onze honden, omdat het van het seizoen afhangt en wij hebben heel het jaar door eieren.
Door Lil
#347703
Mijn moeder heeft een huskey, hiervan is bekend dat ze in het "wild" (ze werden gebruikt als slee en bewakinghond, maar liepen ook vaker rond te struinen) zalm uit de rivieren vingen en dan alles opaten behalve de kop.

Vossen en wolven roven eitjes uit nesten als ze daarvoor de kans krijgen, dat is niet zo vaak, maar ze eten het erg graag. Ik geef liever eigeel aan mijn hond dan die chemische biotine. Hetzelfde dat ik liever fruit of vis geef dan oliecapsules of vitaminen pillen.
Door 202spots
#347820
Lil schreef: Ik geef liever eigeel aan mijn hond dan die chemische biotine.
Je kan gerust de HELE ei geven hoor, eigeel EN eiwit samen is prima!!
Ik geef ze hier minstens 3-4 eieren per week.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door