Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
pike schreef: zo 03 nov 2024, 22:35 Dat is geen gek idee, maar dat werkt denk ik alleen bij een grote hond :g: een kleine komt niet bij het water zonder de emmer om te gooien :biggrin2:
Ja voor een klein hondje gaat dat niet werken, maar die knoeien meestal sowieso al wat minder dacht ik. Onze puppert kan er in iedergeval al goed bij, maar of het knoeien nu zoveel minder is ::)
Door pike
En als je nou eens iets op het water legt, een deksel van een of ander dat net niet helemaal aansluit (wel weer kunststof), zodat je een beetje het systeem van die niet-knoeibak nabootst. Of je moet een snuggert hebben die dat dekseltje eruit gooit :biggrin2:
Door doranto
pearlsofpassion schreef: ma 04 nov 2024, 07:40 Ik heb voor de konijnen 1. Al jaaaaren.
Volledig in rsv. Het is er wel 1 voor hondjes, maar ik heb hem voor mijn konijnen. Zo moet ik het eigenlijk zeggen.
Kwam ofwel van Aveve ofwel van Zooplus, ik weet het niet meer. Het is ook al zo lang geleden..

Hier lijkt de mijne nog het meeste op: https://www.rayallen.com/stainless-stee ... -dog-bowl/
Zoiets heb ik ooit gehad voor in de auto. Daar klotst het water niet overheen als ze drinken, maar ze lopen nog steeds met een volle mond met water weg.
Bij de emmer die ik nu heb staan lijkt het waterspoor wat minder lang omdat ze, wat Siberienne ook zegt, hun kop eerst een stukje op moeten tillen eer ze weg kunnen lopen zodat er al een beetje uit hun mond loopt boven de emmer. Maar ik denk dat drinken zonder knoeien een illusie is ::)
Door frodo quin
doranto schreef: ma 04 nov 2024, 09:02 Zoiets heb ik ooit gehad voor in de auto. Daar klotst het water niet overheen als ze drinken, maar ze lopen nog steeds met een volle mond met water weg.
Bij de emmer die ik nu heb staan lijkt het waterspoor wat minder lang omdat ze, wat Siberienne ook zegt, hun kop eerst een stukje op moeten tillen eer ze weg kunnen lopen zodat er al een beetje uit hun mond loopt boven de emmer. Maar ik denk dat drinken zonder knoeien een illusie is ::)
Of een ridgeback nemen. Die drupt nooit na na het drinken. Emma wel hoor. Labradors zijn geen super nette drinkers.
Door doranto
frodo quin schreef: ma 04 nov 2024, 14:12 Of een ridgeback nemen. Die drupt nooit na na het drinken. Emma wel hoor. Labradors zijn geen super nette drinkers.
Echt?? Hoort dat bij het ras :g: Dacht dat alle honden knoeiden met het drinken, en dan vooral de grote rassen. Maar het is geen reden om het ras dat wij hebben niet te willen hoor ;D :biggrin2:
Door pike
pearlsofpassion schreef: ma 04 nov 2024, 07:40 Ik heb voor de konijnen 1. Al jaaaaren.
Volledig in rsv. Het is er wel 1 voor hondjes, maar ik heb hem voor mijn konijnen. Zo moet ik het eigenlijk zeggen.
Kwam ofwel van Aveve ofwel van Zooplus, ik weet het niet meer. Het is ook al zo lang geleden..

Hier lijkt de mijne nog het meeste op: https://www.rayallen.com/stainless-stee ... -dog-bowl/
Dat werkt niet. Het enige wat die ring van deze bak doet is het oppervlak verkleinen als ik het goed bekijk. De anti-knoei bak die ik had heeft een drijvende ring. Daar ligt een klein laagje water op. De hond kan dus nooit zijn snoet in het water duwen, of zijn bek volgooien met water. Hij kan niet meer dan kleine slokjes nemen. En daarmee druipt het dus ook niet uit zijn wangzakken als hij wegloopt.
Door pike
doranto schreef: ma 04 nov 2024, 15:36 Echt?? Hoort dat bij het ras :g: Dacht dat alle honden knoeiden met het drinken, en dan vooral de grote rassen. Maar het is geen reden om het ras dat wij hebben niet te willen hoor ;D :biggrin2:
Volgens mij knoeien ze als ze (wat) veel wang hebben, zoals dat heet. Er blijft dan veel water in de wangen achter.
Door Ina
Ik denk ook dat het wel deels aan de bouw van de bek licht....die blonde hier knoeit nog geen druppel met haar spitse snuit.
Zwartje daar in tegen (en de laatste tijd steeds erger) laat altijd goed zien dat er gedronken is....gelukkig wel alleen rond de bak, ze loopt niet met een bek vol water weg

Maar ik vermoed dat dit de meest effectieve manier van oplossen gaat zijn....het kost wat training, maar volgens mij zou ik als ik nog een jonkie zou hebben dit wel een leuke oefening vinden om aan te leren;

https://www.tiktok.com/@pubity/video/73 ... _device=pc
Door pike
Ina schreef: ma 04 nov 2024, 16:22 Ik denk ook dat het wel deels aan de bouw van de bek licht....die blonde hier knoeit nog geen druppel met haar spitse snuit.
Zwartje daar in tegen (en de laatste tijd steeds erger) laat altijd goed zien dat er gedronken is....gelukkig wel alleen rond de bak, ze loopt niet met een bek vol water weg

Maar ik vermoed dat dit de meest effectieve manier van oplossen gaat zijn....het kost wat training, maar volgens mij zou ik als ik nog een jonkie zou hebben dit wel een leuke oefening vinden om aan te leren;

https://www.tiktok.com/@pubity/video/73 ... _device=pc
;D ;D ;D wat een vreselijk leuk filmpje!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door