Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Heb je een reden om de honden niet op de achterbank te willen? Ze zijn zowat het formaat van de mijne en voor hen past dat perfect. Ik zit er zelfs nog bij om Quin te helpen met bochten sinds ze wagenziek is. Zij ligt dan wel half op schoot.

Met zo een achterbank deken (zie foto) kunnen ze er ook niet tussen vallen en hebben ze veel ruimte.

Als de honden op de achterbank mogen heb je ruimere keuze en doorgaans al een lage instap.

Mijn beste vriend rijdt toevallig met Renault en die auto valt ongeveer uit elkaar intussen (raam en airco werken niet meer,...), maar is ook al 15 jaar. Rijden doet hij wel nog goed. Zeer fijne auto qua comfort. Citroën ook vind ik. De helft van mijn familie rijdt daarmee en die gaan toch altijd lang mee.
In veel auto's krijg ik snel rugpijn en daarin niet. Mercedes ook niet, maar dat is niet budget.
Bijlagen
IMG_20241031_160039.jpg
IMG_20241031_160039.jpg (2.78 MiB) 321 keer bekeken
Ik ben heel blij met mijn Opel corsa, 5 deurs. De honden zitten op de achterbank in zo'n hangzak. Een los rek die je op de hoofdsteunen van de voorstoel klikt zodat ze niet naar voren kunnen. Ze hebben ruimte zat!
Natuurlijk is de ruimte in de kofferbak beperkt. Echter lukte het ons toch prima om twee weken op vakantie te gaan en alle spullen mee te nemen, zelfs mijn knutselspullen. Door die hangzak bij de honden kan je daar onder ook nog spullen kwijt op de bodem.
De auto rijdt zuinig en zit heerlijk, zelfs voor mij. Nu is dit wel een wat meer aangeklede versie.
frodo quin schreef: do 31 okt 2024, 16:16 Heb je een reden om de honden niet op de achterbank te willen? Ze zijn zowat het formaat van de mijne en voor hen past dat perfect. Ik zit er zelfs nog bij om Quin te helpen met bochten sinds ze wagenziek is. Zij ligt dan wel half op schoot.

Met zo een achterbank deken (zie foto) kunnen ze er ook niet tussen vallen en hebben ze veel ruimte.

Als de honden op de achterbank mogen heb je ruimere keuze en doorgaans al een lage instap.

Mijn beste vriend rijdt toevallig met Renault en die auto valt ongeveer uit elkaar intussen (raam en airco werken niet meer,...), maar is ook al 15 jaar. Rijden doet hij wel nog goed. Zeer fijne auto qua comfort. Citroën ook vind ik. De helft van mijn familie rijdt daarmee en die gaan toch altijd lang mee.
In veel auto's krijg ik snel rugpijn en daarin niet. Mercedes ook niet, maar dat is niet budget.
Zo doe ik het ook in mijn Berlingo. Zo’n top auto ( is mijn eerste Franse auto) maar zeker niet de laatste. Hij is van 2006 en heb hem nu ruim 5 jaar en nooit gekkigheid gehad. Kilometer stand stond op 143.000 en nu op 186.000
Om de 20.000 grote beurt en klaar.
Maar heb wel de 1.6 uitvoering genomen. Je heb ze ook in 1.3 maar vind ik te licht kwa grote van de auto.
Verbruik ongeveer 1.14 ( ligt aan je rijstijl)
En wat ik zo fijn vind aan deze auto: aan beide kanten de schuifdeuren zo makkelijk.
En kwa stoelen /zitten perfect ( ben zwaar rug patiënt) maar geen last.
Top autootje :D
frodo quin schreef: do 31 okt 2024, 16:16 Heb je een reden om de honden niet op de achterbank te willen? Ze zijn zowat het formaat van de mijne en voor hen past dat perfect. Ik zit er zelfs nog bij om Quin te helpen met bochten sinds ze wagenziek is. Zij ligt dan wel half op schoot.

Dat is waar. Ik vind het eerlijk gezegd niet prettig dat ze naar voren kunnen of in mijn nek kunnen hijgen. Ben ook gewoon een verwend meisje, ik kiep ze al 20 jaar achter in een busje en via een vaste loopplank springen ze daar zelf in en uit.....
Charlie Angel schreef: do 31 okt 2024, 16:34 Ik ben heel blij met mijn Opel corsa, 5 deurs. De honden zitten op de achterbank in zo'n hangzak. Een los rek die je op de hoofdsteunen van de voorstoel klikt zodat ze niet naar voren kunnen. Ze hebben ruimte zat!
Natuurlijk is de ruimte in de kofferbak beperkt. Echter lukte het ons toch prima om twee weken op vakantie te gaan en alle spullen mee te nemen, zelfs mijn knutselspullen. Door die hangzak bij de honden kan je daar onder ook nog spullen kwijt op de bodem.
De auto rijdt zuinig en zit heerlijk, zelfs voor mij. Nu is dit wel een wat meer aangeklede versie.
Met dit en met wat frodo quin geschreven heeft ga ik hier ook over nadenken!! Dank jullie voor de tip :-*
Lizzy schreef: do 31 okt 2024, 17:36 Dat is waar. Ik vind het eerlijk gezegd niet prettig dat ze naar voren kunnen of in mijn nek kunnen hijgen. Ben ook gewoon een verwend meisje, ik kiep ze al 20 jaar achter in een busje en via een vaste loopplank springen ze daar zelf in en uit.....
Ze kunnen niet naar voor als je hen met een gordel vast zet. Ik weet niet of je het goed ziet op de fiets to, maar ze zitten met hun tuigje en een honden autogordel vast. Wel zo veilig. Niet enkel voor naar voor komen, maar ook als je een ongeluk hebt.
frodo quin schreef: do 31 okt 2024, 21:43 Ze kunnen niet naar voor als je hen met een gordel vast zet. Ik weet niet of je het goed ziet op de fiets to, maar ze zitten met hun tuigje en een honden autogordel vast. Wel zo veilig. Niet enkel voor naar voor komen, maar ook als je een ongeluk hebt.
Ja, ik heb het gezien! En zo kan het zeker ook!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door