Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

wbt het kosten plaatje. Ik heb voor deze peugeot partner vorige maand € 6000 betaalt. Het is een peugeot partner tepee 1,6. Met cruise control, abs, dubbele airbags, zij airbags, airconditioning, dat is wel het belanrijkste. Met 163000 op de teller uit voorjaar 2011. Mijn bus was van voorjaar 2010 met 220.000 op de teller. Daar kreeg ik bij deze garage nog 1500 voor terug maar dat vond ik te weinig. We hebben in Ypenburg bij wij kopen auto's zonder onderhandelen 2000 voor mijn bus terug gekregen. Dus de financiele schade is te overzien. Deze peugeot komt qua wegenbelating op 230 euro per kwartaal. En hij rijdt grofweg 1 op 14.
Wij rijden nu een Dacia Jogger, hebben een Logan gehad en een Lodgy.
(Leaseauto's) Wij vinden ze ideaal, wat we er allemaal al vervoerd hebben....tot bankstel aan toe. Superluxe zijn ze niet nee maar mijn vriend vind het een prima auto om te rijden.
zurca schreef: wo 30 okt 2024, 22:41 Wij rijden nu een Dacia Jogger, hebben een Logan gehad en een Lodgy.
(Leaseauto's) Wij vinden ze ideaal, wat we er allemaal al vervoerd hebben....tot bankstel aan toe. Superluxe zijn ze niet nee maar mijn vriend vind het een prima auto om te rijden.
Hier ook, twee huizen mee leeggehaald. Mijn man vond het ook een prima auto om mee te rijden. Ik zelf vond hem minder prettig om mee te rijden. Ik was kleine, soepele auto's gewend (ouderwetse mini, susuki alto) en dan stap je plots in zo'n groot ding. Daar cross je niet zo lekker mee in de rondte. Het zicht achter vond ik altijd erg slecht, waarschijnlijk mede veroorzaakt doordat ik niet zo groot ben. Mijn man zat zowiezo een kop hoger achter het stuur, dat scheelt best wel in het zicht dat je hebt naar alle kanten.
Ik rij nu in een Renault Captur en dat is voor mij een geweldig super de luxe, stille en soepel rijdende auto vergeleken met die Dacia. Waarbij ik zelfs de neiging heb om elke keer de stofzuiger te pakken om het zand en ander bostroep eruit te zuigen. Dat had ik bij de Dacia nooit ::) :biggrin2: Maar het is wel passen en meten als ik bijvoorbeeld een weekje weg ga met de hond. Maar het gaat.
Kim_S schreef: wo 30 okt 2024, 09:36
Die Dacia is misschien wel wat (is het “B-merk” van Renault dacht ik). Al moet je daar volgens mij niet al te veel van verwachten qua luxe, maar misschien heb ik dat mis. Betaalbaarder zijn ze in ieder geval wel.
Dacia is goedkoper omwille van idd minder luxe maar ook omdat je zeer weinig kan kiezen en ze daardoor heel goedkoop in massaproductie kunnen.
Qua betrouwbaarheid en interne werking zouden ze hetzelfde moeten zijn als Renault.
Ik heb er zelf altijd mee gereden, met Renault, maar ik weet niet of ik ze nog aan zou raden.. er mankeert toch altijd iets en het zijn eigenlijk toch rammelkasten... :-\
pearlsofpassion schreef: do 31 okt 2024, 08:05 Dacia is goedkoper omwille van idd minder luxe maar ook omdat je zeer weinig kan kiezen en ze daardoor heel goedkoop in massaproductie kunnen.
Qua betrouwbaarheid en interne werking zouden ze hetzelfde moeten zijn als Renault.
Ik heb er zelf altijd mee gereden, met Renault, maar ik weet niet of ik ze nog aan zou raden.. er mankeert toch altijd iets en het zijn eigenlijk toch rammelkasten... :-\
Ik heb zelf ook niet geweldige ervaring met Renault.... Daarom twijfel ik ook wel over de Dacia. Maar deze geluiden zijn wel positief!
Cindy de Wolf schreef: wo 30 okt 2024, 18:19 wbt het kosten plaatje. Ik heb voor deze peugeot partner vorige maand € 6000 betaalt. Het is een peugeot partner tepee 1,6. Met cruise control, abs, dubbele airbags, zij airbags, airconditioning, dat is wel het belanrijkste. Met 163000 op de teller uit voorjaar 2011. Mijn bus was van voorjaar 2010 met 220.000 op de teller. Daar kreeg ik bij deze garage nog 1500 voor terug maar dat vond ik te weinig. We hebben in Ypenburg bij wij kopen auto's zonder onderhandelen 2000 voor mijn bus terug gekregen. Dus de financiele schade is te overzien. Deze peugeot komt qua wegenbelating op 230 euro per kwartaal. En hij rijdt grofweg 1 op 14.
OK. Dank je voor het financiële overzicht. Ik vind het verbruik wel een dingetje. Ben nu natuurlijk gewend dat ik de tank vol gooi (met diesel) en daarmee naar zuid Frankrijk rijd en terug (bij wijze van).
zurca schreef: wo 30 okt 2024, 22:41 Wij rijden nu een Dacia Jogger, hebben een Logan gehad en een Lodgy.
Zo! Jij hebt echt ervaring! En met mankementen...? Dat is niet zo erg bij een lease auto maar wel als je ;m privé rijdt.
Ja dat verbruik is echt wel pittig. Ik kan nu voor het eerst niet op en neer naar de camping plus daar 3-4 dagen in de buurt rijden. Ik moet nu hier tanken. Er ligt een 50 liter tank in.

Qua Renault ik heb er zelf nooit 1 gehad maar ik ken vrij veel mensen die er wel 1 hebben gehad en nagenoeg allemaal mankementen bij 3 mensen is de distributie riem door het blok geslagen. Dit betrof allemaal auto's tussen de 10-12 jaar auto, Een twingo, een Kangoo en een Scenic. Mijn ouders hebben 3x een Renault gehad en alle 3 waren zeker niet feilloos.

Zelf rijden wij Suzuki (helaas heeft suzuki niets in het assortiment wat bij mij past). Ik rijdt dan Peugeot mt 1 uitstap naar mijn Nissan nv 200 bus. Met de vorige peugeot en mijn Nissan nooit ellende gehad. Mijn oude Peugeot is uiteindelijk met pensioen gegaan met 550000 op de teller en mijn bus nu noodgedwongen door die emissie ellende >:( anders was er geen haar op mijn hoofd die eraan gedacht had om wat anders te kopen.
Lizzy schreef: do 31 okt 2024, 08:54 Zo! Jij hebt echt ervaring! En met mankementen...? Dat is niet zo erg bij een lease auto maar wel als je ;m privé rijdt.
De auto's hebben eigenlijk geen noemenswaardige mankementen gehad. Maar ze staan ook maar zo'n 3 jaar bij ons voor de deur natuurlijk... Er worden wel serieus veel kilometers mee gereden. Ik zal mijn vriend eens even vragen wat we nou wegrijden in een jaartje. Zelf rij ik geen auto dus kan niet zelf meepraten over hoe de auto rijdt.
Tussen onze vorige Dacia en die we nu rijden is er nog een Renault geweest, mijn vriend was blij dat die weer weg kon, Dacia vind hij een fijnere auto. Ondanks dat Dacia dus gebaseerd is op Renault.
Qua luxe is er toch tegenwoordig best wat mogelijk al blijft het wat achter met de echte luxe auto's, maar dat is logisch. Het prijsverschil moet ergens vandaan komen.
Cindy de Wolf schreef: do 31 okt 2024, 10:11 Ja dat verbruik is echt wel pittig. Ik kan nu voor het eerst niet op en neer naar de camping plus daar 3-4 dagen in de buurt rijden. Ik moet nu hier tanken. Er ligt een 50 liter tank in.

Qua Renault ik heb er zelf nooit 1 gehad maar ik ken vrij veel mensen die er wel 1 hebben gehad en nagenoeg allemaal mankementen bij 3 mensen is de distributie riem door het blok geslagen. Dit betrof allemaal auto's tussen de 10-12 jaar auto, Een twingo, een Kangoo en een Scenic. Mijn ouders hebben 3x een Renault gehad en alle 3 waren zeker niet feilloos.

Zelf rijden wij Suzuki (helaas heeft suzuki niets in het assortiment wat bij mij past). Ik rijdt dan Peugeot mt 1 uitstap naar mijn Nissan nv 200 bus. Met de vorige peugeot en mijn Nissan nooit ellende gehad. Mijn oude Peugeot is uiteindelijk met pensioen gegaan met 550000 op de teller en mijn bus nu noodgedwongen door die emissie ellende >:( anders was er geen haar op mijn hoofd die eraan gedacht had om wat anders te kopen.
OK.... Mmmm.....

Die emissie ellende met jouw Nissan bus, was dat emissie 4 ofzo, dat je hem al weg hebt gedaan?
doranto schreef: do 31 okt 2024, 11:35 Qua kosten wint mijn autootje het met 2 tientjes wegenbelasting per maand en een verbruik van ca. 1 op 17 :biggrin2:
Maar met 2 grote honden, past er ook helemaal niets meer bij.
Met een Fiat Panda lach je iedereen uit :biggrin2:

Zou je er 5 uur mee naar Duitsland durven rijden (enkele reis) ?

We hebben daarnet wel staan kijken naar de Panda. En als je de achterbanken wegdenkt, dan is het best ruim.
Lizzy schreef: do 31 okt 2024, 13:49 Met een Fiat Panda lach je iedereen uit :biggrin2:

Zou je er 5 uur mee naar Duitsland durven rijden (enkele reis) ?

We hebben daarnet wel staan kijken naar de Panda. En als je de achterbanken wegdenkt, dan is het best ruim.
Waarom niet? Als het rijdt rijdt het, net als iedere andere auto. Erg luxe is het natuurlijk niet, maar na 2 uur is het sowieso beter om even pauze te nemen.
Lizzy schreef: do 31 okt 2024, 11:24 OK.... Mmmm.....

Die emissie ellende met jouw Nissan bus, was dat emissie 4 ofzo, dat je hem al weg hebt gedaan?
Ja het was/is een emissie 4 bus. En in dh had ik er nog een jaar mee kunnen rijden voordat het voor mij vervelend zou gaan worden. Kom toch nooit in het centrum met mijn bus >:( wat nu in januari in zou gaan. Maar toen bleek dat een groot gedeelte van Rijswijk vanaf 1 januari emissie 4 niet meer zou toelaten oa de prinses Beatrixlaan ( die doorgaande weg langs winkelcentrum de Boogaard, en nog wat omliggende wegen en daarmee dus ook de doorgaande weg naar de snelweg) werd ik voor het blok gezet. Want dat zijn wegen waar ik wel veelvuldig rij :-\ https://inrijswijk.com/2024/09/24/36201/
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door