We liepen gisteren in het bos, kwam een Duitse Herder achter ons aangerend, die rende naar Fritzi toe en ja pech, Fritzi houdt niet van Herders dus ze snauwt hem af. En dat pikte de hond niet. Dus die ging vol in de aanval. Fritzi probeerde dapper terug te vechten maar ja, bijna 12 jaar en minimaal 15 kg lichter: dat ging 'm niet worden. Hij dook vol op haar. Hij smeet haar op een gegeven moment tegen een boom aan, dat was het moment dat de eigenaar hem bij zijn halsband kon pakken en ik aan zijn haar/vel op zijn rug. Zo hebben we hem van haar afgetrokken.
En daar sta je dan met je bijna 12 jaar oude meisje met 3 nekhernia's..... Dan voel je wel hoe fragiel ze is

Maar heel eerlijk? Ondanks dat zij hem afsnauwde vond ik dat hij buiten proportioneel agressief op haar reageerde. En maar door bleef gaan. Echt geen prettige situatie, op z'n minst.
Dit is er weer een om keihard de benen te nemen als we die de volgende keer zien lopen. De eigenaresse zei dat dit het risico is als je in een hondenlosloopgebied gaat wandelen. En sec gezien heeft ze daar gelijk in. Maar echt NUL compassie he, met mijn hondje, terwijl ik daar wanhopig riep "ze is bijna 12 jaar en heeft drie nekhernia's

Goed, Fritzi zit aan de Traumeel. Ze heeft nog geen nekhernia aanval gehad dus ik kan alleen maar bidden dat dit goed afloopt voor haar. Ze zit onder de bulten (daaronder blauw) en plekjes (kaal en sommige open) en ze heeft vreselijk spierpijn. Maar ze is er nog. Pfft. Moest het even kwijt.