PipTweet schreef: ↑vr 25 okt 2024, 18:51
Dat ze een allergie reactie krijgt op alroda rund!
Ai, wat vervelend. Zolang je maar zeker weet dat het niet dat lepeltje Gans is !! Want ze kunnen natuurlijk heel snel reageren op maar de kleinste wijziging (vandaar dat je bij elimineren ook echt streng moet zijn met wat je erbij geeft).
En de kater krijgt op het moment alleen kb raw paard en konijn. En soms wat vis een dagje . Konijn is hij dol op!.
Alleen ja zijn ontlasting is hard door deze combinatie.
Mmm, KB Paard heeft 0,43 en Konijn 0,83 Calcium. Dat leken mij eigenlijk helemaal niet zulke hoge percentages.
(Fazant, Vis, Duif en Haas zitten daar inderdaad zelfs nog boven)
Is er voor de kater een goede complete kvv zodat hij eerst even compleet heeft voor voorlopig en geen harde ontlasting hoeft te hebben door de hoeveelheid bot en ik me kan focussen op de allergie kat.
Je kunt natuurlijk ook eens compleet terugvallen op een 'compleet' kvv, zoals BarfMenu Cattery, en kijken hoe hij het daarop doet. Wat betreft de harde ontlasting lijkt me het dan ook een kwestie van uitproberen waar hij het goed op doet.
Hoewel de ontlasting hier ook hard is, hebben ze er eigenlijk nooit last van (tenminste niet dat ik zie).
En qua bot, als ik bijvoorbeeld veel fazant of gans of weer een ander wild dier geef ligt het calcium heel hoog. Dat zorgd dan toch juist voor harde ontlasting?
Ja, dat vraag ik me dan af. Ik weet niet of de harde ontlasting nu uitsluitend komt door de calcium !!
(Misschien weten andere dat...?)
Jammer dat er geen complete menus bestaan voor allergie katten. Want overal zit wel rund of kalkoen in waardoor het voor haar al afvalt.
Ja, ik heb eigenlijk nooit kvv met rund erin.
Je hebt van KB ook nog sensitive (en nog wat meer). Daar zit paard, konijn en kalkoen in.
Je heb ook nog insect/konijn en insect/kip. Maar wat betreft allergie moet je dan wel eerst elimineren.
Mijn. Kattin die op rund zit heeft volgensmij geen hele harde ontlasting. (Doet ze weinig..)
En Pino eet geen alroda rund? (Want dan kan hij die rund opeten, want die mag je Twinkle nu natuurlijk niet meer

)
Dan krijgt hij voorlopig even een lage calcium binnen en kun je kijken of dat beter gaat met die ontlasting.
Als Twinkle echt allergisch is voor rund dan vallen er inderdaad heel wat complete oplossingen af.
(dan zou het gunstiger zijn als de reactie toch van dat lepeltje gans gekomen zou zijn...)