Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

De topictitel lijkt me duidelijk. Bestaat er houdbare kvv zonder toevoegingen of kan dat niet gemaakt worden zonder? Gaat er geen gemalen bot bij? Ik heb onlangs beloningssnoep van kvv gemaakt maar dat was een nogal bewerkelijk karweitje en het schoot ook niet bepaald op. Dus ik dacht dat houdbare kvv misschien een optie was maar kan geen rollen vinden zonder toevoegingen...
Dank je, dit merk was ik nog niet tegengekomen. Maar ook deze rollen bevatten 4% rijst. Naast 95% konijn (bot, spier en orgaan) ook 1% vitaminen/mineralen. Op de verpakking staat een voederanalyse, en "zonder toevoegingen". Het lijkt alsof ze niet zijn toegevoegd. In het ingredientenlijstje echter staan ze als laatste apart vermeld. Dan lijkt het mij toe dat ze zijn toegevoegd. :-\ Ik heb ingezoomd op de voederanalyses op de verpakkingen, en alle smaken blijken exact dezelfde hoeveelheid aan vitaminen en mineralen te bevatten. Het lijkt me dat dat onmogelijk is bij verschillende diersoorten, en dat ze dus zijn toegevoegd. Het wordt ook als een compleet voer aangeprijsd.

Voorbeeld kalkoen (bij de andere soorten staat het net zo)
95% Kalkoen, 4% Rijst, 1% Natuurlijke vitaminen o.a.( A-E- D3- B1- B2-B6-B12- Foliumzuur, Calcium )
Houdbare rollen zijn vrijwel altijd gekookt of gestoomd dus het lijkt mij wel nodig om achteraf vitamines (en mineralen) toe te voegen.

Er zijn er wel een paar die echt niets toevoegen maar dan zul je die dingen zelf achteraf toe moeten voegen.
Bv
https://www.gunshies.nl/meatlove/steakh ... -eend-600g
(en er zijn er nog wel wat maar ik zit niet zo in die materie)

Misschien de worsten van Naturis (maar daar hebben ze zeewier toegevoegd voor de vitamines).
Steakhouse heeft idd geen toevoegingen. Alleen spreekt de samenstelling me niet aan: bv. 70% hert en 30% konijnenlever… dat gaat het niet worden. Het vochtgehalte van bijna 80% is bovendien te hoog om fatsoenlijk snoepjes te maken. Normaal gesproken zijn houdbare worsten een stuk droger. Dat was juist de reden dat ik daar naar ging zoeken om ipv kvv te gebruiken. Ze zijn gemakkelijk te snijden én snel droog. Maar de verhoudingen moeten ook wel enigszins kloppen. Ik vrees dat ik een fantoom najaag ::)
Lizzy schreef: di 22 okt 2024, 11:07 Gemalen bot verhitten gaan m niet worden, dus doen ze er minimaal een calciumsupplement bij.

Ik vind dan zoiets echt goed te doen:

https://www.natuurlijkvoordehond.nl/rit ... IGEALw_wcB
Met 40% orgaan? Hier zit ook eendennek in. Het kan dus wel met bot? Ik vind het orgaangehalte met 40% veel te hoog. Ken je de worst? Want ook deze is vrij nat (74,5%) met toegevoegd eendenbouillon.
Het is voor training. En hij krijgt af en toe behoorlijk wat voertjes tijdens de training. En tijdens training on the job. Maar met al dat orgaan trek ik zijn voer volledig uit balans. Ik heb een deel van zijn orgaansnoepjes vervangen door vleestrainers maar dat maakt geen verschil: Hij poept bagger van al het snoep. Daarom zoek ik iets compleets. Mét bot. Zonder overvloedig orgaan waar hij alsnog van aan de bagger gaat en zonder toegevoegde rommel.
Dat heb ik gedaan, een deel van zijn orgaansnoepjes vervangen door vleessnoepjws. Het maakte geen verschil in de ontlasting. Toen alleen maar vleessnoepjes. Geen verschil. Nu met de snoepjes van de fazanten kvv gaat het stukken beter. Daar kan ik zelfs ook nog wat longsnoepjes naast geven. Maar het is zo tijdrovend om ze te maken. Ik heb snpoejes gemaakt van worsten van Natural Fresh maar ook die gaan niet goed (zit ook rijst in en vit/min en andere zaken).
Ik ken dit trouwens niet van mijn vorige fauven. Die kregen altijd gedroogde longsnoepjes en dat heeft nooit problemen gegeven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door