Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: ↑wo 09 okt 2024, 15:42 Ding is 1000 jaar oud dus daar ff niet op letten maar zoiets zelf knutselen?Zoals gezegd ik kan mijn klep niet gebruiken en al helemaal niet daar een loopplankkwijt. De auto's achter mij staan op hooguit 40cm geparkeerd. Dus moet via de zijdeur en dan zit ik dus met het fietspad. Want op zich heb ik een plank door vriendlief op maat gemaakt maar die komt dus 30cm het fietspad op. En dat was 4 jaar geleden geen probleem maar ze jagen iedereen de auto's uit dus het aantal fietsers is zeker vertwintigvoudigend, soms sta ik zelfs minutenlang te wachten voordat ik het fietspad over kan steken naar mijn wagen. Dit komt dan nog beste bij iets wat zou kunnen alleen omdat hij onder de wagen zit is de winst niet veel (nog even de prijs daar gelaten) dit zou prima kunnen MITS dat ding dan na uitschuiven ook omhoog zou kunnen cm of 20-25. Maar dat heb ik niet kunnen vinden.
20241009_153940.jpg20241009_153932.jpg
Cindy de Wolf schreef: ↑wo 09 okt 2024, 16:18 Zoals gezegd ik kan mijn klep niet gebruiken en al helemaal niet daar een loopplankkwijt. De auto's achter mij staan op hooguit 40cm geparkeerd. Dus moet via de zijdeur en dan zit ik dus met het fietspad. Want op zich heb ik een plank door vriendlief op maat gemaakt maar die komt dus 30cm het fietspad op. En dat was 4 jaar geleden geen probleem maar ze jagen iedereen de auto's uit dus het aantal fietsers is zeker vertwintigvoudigend, soms sta ik zelfs minutenlang te wachten voordat ik het fietspad over kan steken naar mijn wagen. Dit komt dan nog beste bij iets wat zou kunnen alleen omdat hij onder de wagen zit is de winst niet veel (nog even de prijs daar gelaten) dit zou prima kunnen MITS dat ding dan na uitschuiven ook omhoog zou kunnen cm of 20-25. Maar dat heb ik niet kunnen vinden.
Lizzy schreef: ↑za 12 okt 2024, 10:55 Kan toch ook aan de zijkant?Dit kan zeker aan de zijkant alleen ik schiet hier niets mee op. Denk je de stoep in waar (thuis) mijn wagen naast geparkeerd staat. Denk dat dit ding onder wagen zit en daarmee nagenoeg dus over de stoep glijdt. Vanaf dit ding moeten ze zeker nog minimaal 60-70cm omhoog springen. Het zal dus wel ouderwets tillen worden oid.
kiara schreef: ↑zo 13 okt 2024, 07:56 Ik weet niet wat voor honden je hebIk had geen grote bus maar een nissan nv200 dat is een mini busje. Hiervoor had ik ook een peugeot partner maar ook dat was er 1 op grijs kenteken dus bestelwagen. En die was groot genoeg zelfs met hek voor 8 honden van 35kg inmiddels hebben we nog 6 honden incidenteel negen. 1 van 40kg, 4 van 15-17kg en 4 van 8kg. Dus ik dacht slim te zijn en een peugeot partner terug te kopen alleen ivm die emissie ellende moet ik dus afscheid nemen van grijs/diesel. Sloop je de stoelen uit de partner dan is de laadvloer omdat die op de "fundering" van de oude stoelen komt dus vele malen hoger dan bij een bestelwagen. Dan kom je dus op circa 80-90cm in combinatie met nagenoeg geen ruimte ivm een extreem druk fietspad en fileparkeren voor de deur zijn alle reguliere oplossingen niet van toepassing. Want een loopplank welke vorm dan ook komt te ver het fietspad op en via de klep is eveneens bloedlink omdat we langs 1 van de drukte wegen van Den Haag wonen met minimaal 6 lijnen in je handen, klep moeten openen, plank uitzetten dat is dus bloedlink nog even daargelaten dat het file parkeren is dus die achterruimte heb je vaak nog geeneens. Ik zal in een losse post wel 2 foto's plakken ter verduidelijking vd situatie.
En ken jouw situatie niet ( kwa gezondheid)
Maar ik heb al tig jaar een Citroën berlingo
( is zelfde model als de partner )
En ik heb ruimte zat kwa auto neerzetten.
Maar zo hoog vindt ik hem niet kwa inspringen.
Ik heb achter een klep dus geen 2 deurtjes en 2 schuifdeuren aan de zijkant. Waar mijn honden met gemak in kunnen.
Maar tja een loop plank moet je ook kwijt kunnen in de auto lijkt mij.
Ik ken iemand van TikTok die 2 hondjes heeft ( een basset en nog een klein hondje met als auto een jacquar . En een opvouwbare loopplank heeft. Wil het evt wel vragen voor je welke hij heeft?
Is een andere als op het filmpje.
Tja van een grote bus naar dit is heel groot verschil. Fijne regering![]()
baileys schreef: ↑zo 13 okt 2024, 10:42 Even out of the box, je auto verplaatsen naar een plek waar je de honden rustig in en uit kan laten stappen?Nou dan mag ik naar het einde van DH rijden
Kost wel extra tijd, maar geeft misschien wel veel meer rust.
Lizzy schreef: ↑zo 13 okt 2024, 10:48 Ja jeetje... Lastig is het met recht. En jij komt altijd aan als het net heel druk is op het fietspad? (ik bedoel, zie het hier, 's morgens en tussen de middag en vanaf 16 uur is het rete druk en andere tijden veel minder). Hebben ze goed gemaakt! Ook fijn voor moeders die kinderen/baby's uit moeten latenIn de ochtend kom ik rond 07.00 terug en dan sta je rustig minutenlang te wachten voordat je ze uit de wagen kan halen of als het echt heel druk is dus om de 3-5m een fietser loop ik weleens 2 of 3x. In de middag is het wel iets rustiger maar zeker niet rustig. Gisteren stonden we buiten dus zaterdag rond 11.30 te brainstormen en ook dan heb je minimaal elke 30sec fietsers. Het is, net als de weg, een druk doorgaand fietspad. Als ik rond 07.30 jawel zelf naar mijn werk fiets staan we soms wel 30m voor het verkeerslicht driedubbel dik met fietsers te wachten. Regelmatig gaat het ook mis en is er weer valpartij. Het fietspad is ook niet breed te noemen.![]()
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet meer weten.....