Ik denk dat het nog net kan, als je nu gaat voorzaaien. Want ze moeten ook best wel wat groeien voordat ze oogst geven en eens het echt koud wordt gaat groeien veel trager.
Ook palmkool kan je in de winter oogsten maar groeit dan wel nog nauwelijks. Dus de groei moet vooraf.
Erwten lijkt mij nu echt geen goed idee. Ik heb altijd geleerd dat die oogst het best in het vroeger voorjaar ligt. Omdat hij anders ten onder gaat aan luis. Oost indische kers ernaast kan wel helpen.
Maar normaal kan je die dus wel in het najaar zaaien en laten overwinteren. Oktober, november, en dan heeft ie een voorsprong op planten die je in februari zaait of uitplant. Dan zijn ze sterker tegen luis en vraat en heb je sneller en langer oogst.
Hetzelfde kan je doen met bloemkool. Die gaat dan klein de winter in en begint begin maart oid, afhankelijk van het weer, weer te groeien en heb je dan heel vroeg oogst van. Enige risico is dat hij dan ook snel doorschiet, zeker als het weer in het voorjaar een beetje op en af gaat.
Winterpostelein, winterspinazie en venkel maar idd ook kervel of andijvie kan je perfect nog in het najaar zaaien. Andijvie en venkel verdragen wel niet veel vorst noch sneeuw, dus voorheen oogsten. Net als sla ed. Veldsla kan wel goed tegen vorst.
Warmoes of snijbiet kan je nu nog zetten maar best zet je die gewoon in het voorjaar want daar kan je een jaar lang of zelfs langer van oogsten. Kan gewoon prima overwinteren.
Met snijselder kan je ook een heel seizoen verder en met boerenkool doe ik dat ook. Selder wel vaak nog vorstgevoelig.
Winterwortel kan nu nog net maar daar heb je dan wss kleintjes van. Hetzelfde met peterseliewortel. Het loof sterft dan trouwens af bij vorst en je krijgt de wortel natuurlijk pas na de vorst uit de grond. Als je hem dan nog vind...
Meestal komt dat er bij mij op neer dat die grotendeels door de muizen opgegeven worden.

Winterprei kan je nu nog poten.
Maar er kan dus idd nog veel.

Beetje klein beginnen is wel een goed idee. Wat leuk dat je een beter bewerkbaar stukje kan overnemen.
Ik weet niet of je van plan bent aan gewasrotatie te doen want dan hoort rucola bij de kolen. Net als rapen, raapstelen, radijs. Allemaal gevoelig voor knolvoet en dus 4 jaar tussenlaten. Dus als je groentengroepen gaat splitsen houdt je die kruisbloemigen die knolvoet krijgen best strikt bij elkaar.
Het is tegenwoordig wel steeds meer in om je daar gewoon niets van aan te trekken en alles door elkaar te zetten. Als je genoeg variatie hebt en minder dan een kwart koolachtigen zou dat ook goed moeten gaan.