Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
zurca schreef: vr 27 sep 2024, 21:15 Nou...de cairn terriër die ik ken weet wel wat jagen is hoor....
Ik heb er ook een aantal gekent . Maar stuk voor stuk heel veel jachtdrift hoor
Door Lizzy
frodo quin schreef: vr 27 sep 2024, 12:24ik denk dat je daarmee de gemiddelde jack wel voldoende biedt en dat die mag graven is voor velen van hen een dikke plus afgaand op diegene die ik ken.

Wel teckels vond ik ook zo. Kunnen echt agressieve rothondjes zijn, net als jackjes en chihuahuas, maar als je ze behandeld als hond ipv als pop/accessoire, dan kunnen dat echt toffe hondjes zijn.

Soit, ik snap dat je je onzeker voelt, ten slotte is het weer iets onbekend, maar ik denk wel dat jullie echt wel in staat zijn om het in goede banen te leiden en als er iets niet goed gaat te zoeken naar een oplossing.
Ik denk dat het qua beweging enzo wel goed gaat komen. De 1,5 uur is natuurlijk de hoofdwandeling. En ik hoop natuurlijk dat Sjoerd en de JRT samen ook lekker gaan spelen, zoals Sjoerd dat nu doet met Fritzi.

Liefst had ik wel een teefje gehad hoor..... Maar ja.....
Door kiara
Lizzy schreef: za 28 sep 2024, 08:55 Ik denk dat het qua beweging enzo wel goed gaat komen. De 1,5 uur is natuurlijk de hoofdwandeling. En ik hoop natuurlijk dat Sjoerd en de JRT samen ook lekker gaan spelen, zoals Sjoerd dat nu doet met Fritzi.

Waarom geen teefje dan ?
Door Lizzy
kiara schreef: za 28 sep 2024, 10:05 Waarom geen teefje dan ?
Omdat Sjoerd ongecastreerd is en blijft. En ik vind een ongecastreerde reu en teef gewoon echt waardeloos....
Door zurca
Ik zou mij qua beweging echt niet druk maken hoor... gewoon normaal uitlaten is echt oke.
En je kan altijd een exemplaar treffen ala Pippa, die heeft regelmatig geen behoefte aan een lekkere wandeling.
Met Pippa lopen we in de ochtend gemiddeld een uurtje, in de middag weer een uurtje en dan in de avond afhankelijk van welke tijd van het jaar. Nu weer gewoon een blokje om, in lente en zomer in de avond vaak ook nog een uurtje.
Dit is gemiddeld genomen, soms zit er een dag bij dat we korter op pad zijn en soms weer langer. Tussen de wandelingen door ligt mevrouw voornamelijk te slapen :)

Maar Lizzy, wanneer heb je een beetje in gedachten om aan een terrorpup ( :biggrin2: :P ) te beginnen?
20240928_151738.jpg
20240928_151738.jpg (1.34 MiB) 813 keer bekeken
Ik snap helemaal hoor Lizzy, dat je verliefd bent geworden....die snoetjes zijn zooo schattig :smitten:
Door Lizzy
zurca schreef: vr 27 sep 2024, 10:20 Onzekerheid in combi met een terriër verwacht je niet en is ook niet handig.
Wij hebben ook nogeens pech gehad met de hondenschool....bij de puppycursus stonden we letterlijk meer in de hoek om haar te laten afkoelen dan dat ze ons handvaten gaven maar achteraf gezien wisten zij zich ook geen raad met haar... de volgende hondenschool was meer het type "ik ben de baas en een hond heeft niks in te brengen" en hoewel ik echt niet in alles ben meegegaan heeft deze training op bepaalde vlakken geen goed gedaan. Terwijl we er ook veel aan gehad heben..
Ieuw! Dit helpt ook echt niet :-[ :o :-[ :-X
Maar door mijn voorgaande berichten zou men misschien gaan denken dat Pippa en ik niets met elkaar hebben :-[ Maar ik hou zielsveel van dat kleine wuufke, ze drijft me soms tot waanzin maar ze maakt me dagelijks aan het lachen, ze weet me elke keer weer om haar pootjes te vinden...ik zou haar voor geen goud willen missen :-*
Nee hoor, dat niet. Maar ik wist wel dat het niet helemaal vanzelf was gegaan, met puppy Pip.
Nee ik trim haar niet zelf, zou het heel graag doen maar ik heb problemen met mijn rechter hand en ik ben rechts ::)
Ze gaat om de 6 maanden naar een trimsalon, vind ze niet fijn maar ik heb er nu één waar ik bij mag blijven en zij werkt super snel. Binnen een uur staan we weer buiten. Bij de vorige was ze wel 2 uur binnen en ik mocht er niet bij blijven, kon wel meekijken via webcam.
Dan is het lastig. Fijn dat je er nu bij mag.

Die van Stephanie gaan niet naar de trimsalon. Ze doet het zelf. En ook niet in 2 trimbeurten maar het hele jaar door. Vraag me nog niet hoe, de details ken ik niet, maar ze doet ze 1 keer per week.
Door Lizzy
smulpaap schreef: vr 27 sep 2024, 13:11 Lizzy ;D een JRT :biggrin2:

Tja : Ik vindt de ruwhaar socialer dan de gladhaar
De ruwhaar bezit ( veelal ) de nog echte JRT eigenschappen
Het volhardende , koppige , is het minst aantrekkelijk :biggrin2: Ik kook inwendig ook weleens
Verder heeft mijn freule ook ontzettend veel jachtdrift . Heb ik dat ? Ja , ik ken hondjes van dezelfde fokker , met dezelfde bloedlijn die wel los kunnen . Met de tang is het beperkt
Blaffen doet ze zelden , binnen vind je haar niet . Is heel lief en tevreden
Met een JRT is het van heel groot belang om vooraf heel goed te bedenken wat wel en niet mag . De weg is onomkeerbaar bij de eigenzinnige exemplaren zoals de mijne .
Consequent zijn , maar ook humor inzetten , dat is wat een JRT wenst ( en nodig heeft ) teven zijn erger dan reuen . Hebben ze eenmaal in de gaten dat jij of je partner " zwak " is tav grenzen stellen dan krijg je een probleem .
Opvoeden is ook het hondje belonen met stem , lief , vrolijk . Maar laat de hond ook maar werken voor een beloning , dat is wat ie begrijpt .en ook heel graag doet
Tot de volwassenheid is het belangrijk om selectief te zijn tav andere honden . Liefst evenwichtige honden met de juiste energie
Zo hoef je je enorme ego niet foutief in te zetten
En verder heel goed kijken wat het hondje leuk vind . Voorbeeld : hier in de regio hebben we de zintuigentuin , de meeste honden vinden het geweldig , Seb ook . De tang stond na 10 minuten met een blik van moet ik hier 1,5 uur blijven :biggrin2: Ga met mij het veld maar in , dan kan ik zelf bepalen wat ik doe . Detectie , etcetera idem . Er zijn er die bv behendigheid ook leuk vinden . De tang niet . Ik leef mijn leven zoals ik dat wil . En tja , daar moet je dan maar in mee gaan . Anders worden het onhandelbare dwarse ettters ( de mijne dan ) het ene moment heeft ze behoefte om elke vierkante centimeter te besnuffelen , te graven , rollebollen , het andere moment gaat ze in volle vaart . Het zijn echte karakterhondjes , en dat moet je kunnen waarderen . Als hier weer een ruwhaar komt dan word het wel een reu
Bedankt voor je hints en tips!! Ik hoop dat we een goede ondergrond hebben opgebouwd met onze Dalmatische Honden. Voor een Terror pup/hond!

Waarom zou je voor een reu kiezen?
Door Lizzy
zurca schreef: za 28 sep 2024, 16:06 Ik zou mij qua beweging echt niet druk maken hoor... gewoon normaal uitlaten is echt oke.
En je kan altijd een exemplaar treffen ala Pippa, die heeft regelmatig geen behoefte aan een lekkere wandeling.
Met Pippa lopen we in de ochtend gemiddeld een uurtje, in de middag weer een uurtje en dan in de avond afhankelijk van welke tijd van het jaar. Nu weer gewoon een blokje om, in lente en zomer in de avond vaak ook nog een uurtje.
Dit is gemiddeld genomen, soms zit er een dag bij dat we korter op pad zijn en soms weer langer. Tussen de wandelingen door ligt mevrouw voornamelijk te slapen :)

Maar Lizzy, wanneer heb je een beetje in gedachten om aan een terrorpup ( :biggrin2: :P ) te beginnen?
20240928_151738.jpg
Ik snap helemaal hoor Lizzy, dat je verliefd bent geworden....die snoetjes zijn zooo schattig :smitten:
Dat koppie van Pip alleen al :smitten:

Ja, ik ga me qua beweging maar geen zorgen maken. Geniet Pip wel van jullie tuin?

Ik weet het nog niet wanneer er een Terror pup bij komt. Voorlopig geniet ik van Sjoerd en Fritzi en deze geweldige combinatie. Ze spelen zoooo vaak met elkaar. Ik ga dat niet op het spel zetten door er nu wat anders bij te zetten. En Dipsy is ook nog pas 9 maanden.
Door zurca
Ja dat koppie he?!!
Echt waar...als ze wandelen komen we zo vaak mensen tegen die compleet vertederd hun ogen niet van haar af kunnen houden...en heel vaak zijn dat mannen, zelfs de stoerste :biggrin2:

Pippa vind de tuin heerlijk... Als de eekhoorns weer eens door de tuin zijn gegaan, als een speer door de tuin om te zien of ze er nog zijn, om een plasje in te doen als je eens geen zin had om te wandelen, maar vooral heerlijk om in je mand van het zonnetje te genieten :)
Door frodo quin
Lizzy schreef: za 28 sep 2024, 08:55 Ik denk dat het qua beweging enzo wel goed gaat komen. De 1,5 uur is natuurlijk de hoofdwandeling. En ik hoop natuurlijk dat Sjoerd en de JRT samen ook lekker gaan spelen, zoals Sjoerd dat nu doet met Fritzi.

Ik denk het ook. Nooit zelf een dalmaat of een jack russel gehad, maar heb het idee dat de bewegingsbehoefte redelijk in dezelfde lijn ligt. dalmaten worden trouwens ook terrorhonden als je ze een week op sluit heb ik al gemerkt ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door