Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Anne in Zweden schreef: vr 16 aug 2024, 20:12 Dank je. Wat me zo raakt is dat het zo onverwacht komt en gevoelsmatig zonder enige aanleiding. Als ze bij een auto-ongeval was omgekomen, dan zou ik me denk ik niet zo verslagen voelen, dan voelt het meer als vreselijke pech. Maar als iemand met 48 gewoon dood neervalt... dat confronteert je zo met je eigen sterfelijkheid en die van je dierbaren...
Ja dat is echt heel heftig en vreselijk verdrietig.
:bigarmhug:
Door Charlie Angel
Jeetje Anne, wat een vreselijk bericht. En ja, het benadrukt zo overduidelijk dat ieders leven zomaar ineens over kan zijn. En dan is het zo moeilijk om daar even bij stil te staan en dan weer verder te gaan en extra te genieten. Dat is toch veel moeilijker om daadwerkelijk te doen. Zeker als je dit nieuws twee keer zo onverwacht krijgt.

Ik wens jou en meneer Anne en de buurman en ieder die haar liefhad heel veel sterkte. Een hele dikke knuffel Anne, op dit soort momenten zou ik zo graag een echte knuffel willen geven.
Door Anne in Zweden
Dankjewel allemaal. Ik heb vooral ook te doen met Karins en Rogers zoon van 17; Roger staat sinds enkele maanden onder behandeling voor kanker (iets waar Karin zich ontzettend zorgen om maakte), iets wat voor zo'n jongen vast ook heel angstaanjagend is. En dan ben je bang dat je je vader aan een ernstige ziekte zal verliezen, en dan sterft ineens volkomen onverwacht je moeder. Echt verschrikkelijk.
Ze waren ook net in mei pas hierheen verhuisd, naar het ouderlijk huis van Karin (ze woonden eerst vijftien km verderop in de stad). Waren druk bezig met verbouwen, moderniseren. Al die toekomstverwachtingen die nu ineens zijn vervallen... Ik heb echt met Roger en zijn zoon te doen.

Je moet het leven echt nú leven, blijkt maar weer. Niet denken: 'dat doen wel als we met pensioen gaan'. :(
Door MillyMol
Wat een verdrietige berichten allemaal de laatste weken. :'(
En inderdaad Anne: leef het leven nú.
Door rosmin
Anne , Charlie-Angel,
het leven kan hard en onvoorspelbaar zijn,
en ontzettend verdrietig en pijn doen .... :'(
toch zijn het ook dat soort momenten dat je beseft wie en wat je dierbaar is en hoe belangrijk het is om dat te koesteren, want het leven is (te) kort....
:bigarmhug: :bigarmhug:
Door rosmin
@Sam
ik hoop voor je dat het je lukt een goede oplossing te vinden, zal niet gemakkelijk zijn :-\
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: za 17 aug 2024, 14:48 Dankjewel allemaal. Ik heb vooral ook te doen met Karins en Rogers zoon van 17; Roger staat sinds enkele maanden onder behandeling voor kanker (iets waar Karin zich ontzettend zorgen om maakte), iets wat voor zo'n jongen vast ook heel angstaanjagend is. En dan ben je bang dat je je vader aan een ernstige ziekte zal verliezen, en dan sterft ineens volkomen onverwacht je moeder. Echt verschrikkelijk.
Ze waren ook net in mei pas hierheen verhuisd, naar het ouderlijk huis van Karin (ze woonden eerst vijftien km verderop in de stad). Waren druk bezig met verbouwen, moderniseren. Al die toekomstverwachtingen die nu ineens zijn vervallen... Ik heb echt met Roger en zijn zoon te doen.

Je moet het leven echt nú leven, blijkt maar weer. Niet denken: 'dat doen wel als we met pensioen gaan'. :(
Wat een drama zeg, zoiets verzin je toch niet :'(

Onze buren blijken gescheiden te zijn, ik stuurde de buuv een berichtje of er iets met de hond was want ik zag ze nooit meer langskomen. Met hondje was het prima ….
Door - pien -
Gloeiende graftak! In de categorie 'klein leed' : Marktplaats.
Je zit te onderhandelen met iemand/stelt vragen, eerst is een kastje er nog wel, daarna niet, daarna wel maar hij noemt het anders, dan vraag je wat de maten zijn, krijgt geen antwoord, en vervolgens heeft zijn vrouw het kastje aan iemand anders verkocht. Ik kreeg al zo'n voorgevoel.
Lekker handig! Sjongejonge >:( Hier krijg ik echt een error van. Jaja, ik weet dat het MP is :P
Meestal tref ik redelijke mensen die handelen zoals ik zelf zou handelen. Maar nu even niet ::)
Door hannabelgje
Mijn collega praat niet meer tegen me omdat ik heb aangegeven dat ik het niet ok vindt dat ze zit te vapen op de afdeling tijdens het werk. Ik vind het heel bijzonder.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Kaio
hannabelgje schreef:Mijn collega praat niet meer tegen me omdat ik heb aangegeven dat ik het niet ok vindt dat ze zit te vapen op de afdeling tijdens het werk. Ik vind het heel bijzonder.

Nou je hebt groot gelijk
https://www.nu.nl/slimmer-leven/6324700 ... vapen.html
En
https://www.rivm.nl/publicaties/gezondh ... omstanders

Tis überhaupt raar dat het al mocht vapen op de werkplek
Door Siberienne
hannabelgje schreef: vr 27 sep 2024, 16:09 Mijn collega praat niet meer tegen me omdat ik heb aangegeven dat ik het niet ok vindt dat ze zit te vapen op de afdeling tijdens het werk. Ik vind het heel bijzonder.

Lekker rustig dan. Geef je groot gelijk, net als roken geen vapen op de werkplek. Mocht in het ziekenhuis bv ook totaal niet. Rookvrije werkplek is ook van vrije werkplek.

https://artsenslaanalarm.nl/
Door frodo quin
hannabelgje schreef: vr 27 sep 2024, 16:09 Mijn collega praat niet meer tegen me omdat ik heb aangegeven dat ik het niet ok vindt dat ze zit te vapen op de afdeling tijdens het werk. Ik vind het heel bijzonder.

Ehm, mag dat dan in Nederland? In België is dat gewoon roken hoor. Electronisch of niet maakt niet uit.

Ik vind dat wanneer iemand er last van heeft dat je er rekening mee houdt. Of het nu mag of niet. Als jouw collega allergisch blijkt aan jouw parfum en benauwd wordt ga je daar toch ook rekening mee houden?
Door hannabelgje
frodo quin schreef: Ehm, mag dat dan in Nederland? In België is dat gewoon roken hoor. Electronisch of niet maakt niet uit.

Ik vind dat wanneer iemand er last van heeft dat je er rekening mee houdt. Of het nu mag of niet. Als jouw collega allergisch blijkt aan jouw parfum en benauwd wordt ga je daar toch ook rekening mee houden?
Nee hoor dat mag niet. Is hetzelfde als roken voor de wet.

Door zurca
"Wij boeren houden van onze koeien"
Kennen jullie die slogan ook, uit de reclame?

Ik wordt elke keer weer een beetje boos als ik 'm hoor en verdrietig...
Bij onze vorige woonplaats en bij ons nieuwe huis zitten melkveebedrijven. En zowel hier als bij onze vorige huis hebben ze een, wat wij noemen, "koeien sterfweide" :-X
Een hoekje grasland afgezet en zien we daar een koe dan weten we al hoe laat het weer is. :'( Dagen lang staat of ligt daar dan zo'n dier te lijden tot het uiteindelijk sterft...in de hete zo'n of in de stromende regen, geen beschutting of iets...wal-ge-lijk vind ik het!!
Waarom deze dieren zo aan hun einde laten komen, waarom niet een veearts erbij die zo'n dier in laat slapen....waarom?!
Dat dier heeft er wel voor gezorgd dat die boer een dak boven zijn hoofd heeft en brood op de plank brengt....wat meer respect voor zo'n dier zou op zijn plaats zijn.
Wat nou "Wij boeren houden van onze koeien", ik walg er van :-X :'( >:(

Zou je hier nou iets mee kunnen? Dierenbescherming, politie? Iemand weleens van zoiets werk gemaakt?
Door frodo quin
zurca schreef: zo 29 sep 2024, 15:26 "Wij boeren houden van onze koeien"
Kennen jullie die slogan ook, uit de reclame?

Ik wordt elke keer weer een beetje boos als ik 'm hoor en verdrietig...
Bij onze vorige woonplaats en bij ons nieuwe huis zitten melkveebedrijven. En zowel hier als bij onze vorige huis hebben ze een, wat wij noemen, "koeien sterfweide" :-X
Een hoekje grasland afgezet en zien we daar een koe dan weten we al hoe laat het weer is. :'( Dagen lang staat of ligt daar dan zo'n dier te lijden tot het uiteindelijk sterft...in de hete zo'n of in de stromende regen, geen beschutting of iets...wal-ge-lijk vind ik het!!
Waarom deze dieren zo aan hun einde laten komen, waarom niet een veearts erbij die zo'n dier in laat slapen....waarom?!
Dat dier heeft er wel voor gezorgd dat die boer een dak boven zijn hoofd heeft en brood op de plank brengt....wat meer respect voor zo'n dier zou op zijn plaats zijn.
Wat nou "Wij boeren houden van onze koeien", ik walg er van :-X :'( >:(

Zou je hier nou iets mee kunnen? Dierenbescherming, politie? Iemand weleens van zoiets werk gemaakt?
Normaal gaan melkkoeien naar de slacht na enkele jaren leeggezogen te worden. Wij houden van onze koeien is bogal een vreemd iets gezien wat er met die dieren en hun baby's gebeurt tijdens hun leven. Al is de ene boer de andere niet en zitten sommigen op een bepaalde manier wel ergens in met hun dieren.

Toevallig hoorde ik onlangs dat er zeer weinig regelgeving is voor melkvee. Geen zaken als minima mbt huisvesting enzo, maar een dier op zo een manier laten lijden is denk ik altijd illegaal.

Ik zou contact opnemen met dierenwelzijn en politie. Welk deel van Nederland woon jij? Ik wil anders wel eens horen of er sanctuary voor koeien in die buurt zitten. Mogelijks kunnen die de koe helen, maar die kunnen misschien ook helpen met welke stappen je kan ondernemen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door