Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kim_S
Kan het ook zo zijn dat hij wat minder goed eet omdat hij (voor zijn gevoel) wat te veel krijgt? Niet persé zijn KVV of Barf, maar in zijn algemeenheid?

Atz kreeg precies genoeg eten omdat hij anders snel te zwaar wordt, en hij wilde de laatste tijd wel eens niet eten. Toen ben ik een klein beetje minder eten gaan geven, en hij eet nu weer gewoon altijd.

Geen idee of het dat kan zijn bij Bob, maar ik denk ik noem het even :)
Door hannabelgje
Ik denk meer dat hij het een beetje raar vindt om andere dingen te eten. Hij had een stuk konijn, begon daar heel enthousiast aan en is het toen in de tuin gaan begraven. Ik ga het de volgende keer eerst in kleinere stukken doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Kim_S
Ze moeten ook leren kauwen natuurlijk. Dat is in het begin even wennen. Maar hij eet al wel kip-onderdelen nu toch?

Begraven is dan weer niet zo handig ;D
Dat gaat hier gelukkig niet, Bruun eet in zijn kamerkennel met het deurtje dicht tegen ongewenst bezoek van Atz ;)
Door Chouka
Hannah, mag ik het samenvatten als: er is op dit moment een gedragsproblematiek waar we aan werken en lekkere dingen zijn voor ons een belangrijk hulpmiddel. Daardoor is op dit moment de gewichtsproblematiek van ondergeschikt belang, terwijl we het zeker niet uit het oog verliezen.

In die situatie heb ik ook ooit gezeten. Wel met een herder en tussen 1 en 2 jaar.

Kan ik je helpen met tips voor voeding en snacks, die ik toen ook bedacht heb?
Door hannabelgje
Chouka schreef:Hannah, mag ik het samenvatten als: er is op dit moment een gedragsproblematiek waar we aan werken en lekkere dingen zijn voor ons een belangrijk hulpmiddel. Daardoor is op dit moment de gewichtsproblematiek van ondergeschikt belang, terwijl we het zeker niet uit het oog verliezen.

In die situatie heb ik ook ooit gezeten. Wel met een herder en tussen 1 en 2 jaar.

Kan ik je helpen met tips voor voeding en snacks, die ik toen ook bedacht heb?
Ja hoor alle tips zijn welkom.

Door hannabelgje
We zijn inmiddels een week thuis en hij krijgt nu 10% groenten bij zijn kvv 's morgens, long ipv andere snoepjes en geen brokjes en ik heb de indruk dat het al wel wat doet.

Door Chouka
hannabelgje schreef: di 17 sep 2024, 07:40 We zijn inmiddels een week thuis en hij krijgt nu 10% groenten bij zijn kvv 's morgens, long ipv andere snoepjes en geen brokjes en ik heb de indruk dat het al wel wat doet.

toppie
Door Chouka
Zijn snacks zou ik zeker niet afnemen. Kan je eens kijken of een barfhap dezelfde voldoening heeft en je zo 1 hap kan overslaan? Ik denk aan een eendennek, zalmkop, hazenkop, runderknars
Een grotere variatie in snacks met minder caloriën: vb long (dik stuk dus)
Je kan zelf drogen en droog is droog, maar veel langer drogen geeft een hardere snack waar ze langer plezier van hebben. Repen long, vlees of orgaan kan je vlechten en dan drogen. Dat is een grotere uitdaging.
De hardste snack die ik ken is bullepees. Veel langer plezier dus.
Bijtspeeltjes, kauwbotten.
Ik zou bij het eten nog iets meer groenten doen (en iets minder van de rest) op dagen dat er in de snacks vlees, vleesbot of orgaan zit.
Long vind ik ook een wondermiddel: is en blijft lekker, weinig caloriën en voedingsstoffen, dus moet je niet tellen in je Barfberekening.
Alles wat je ooit gegeven hebt zou ik niet volledig afnemen. Als je tussen de long kleine hoeveelheden van die snoepjes doet, dan zou het kunnen dat hij langer gemotiveerd blijft bij het trainen. Zo kan je de ene week ook al het Barfvlees drogen en de andere week het orgaan (of nog minder vaak) en bij de long doen.
De KVV kan je in een Kong doen, dan is hij er veel langer mee bezig. De Barf of een snack kan in zo een gedraaide bol om dezelfde reden.
Als ik zelf een bouillon trek, dan geef ik wel eens te weinig eten, met daar bouillon over. Dan is zijn buik ook goed gevuld.
Ik droogde zelf de snoepjes en ik knipte die op ongeveer een halve cm. Kijk maar hoe klein jij kan gaan zonder in je vingers te knippen of in je vingers te laten bijten. Hier was dat in grote bakken met veel long en verder alle mogelijke soorten vlees en orgaan.
Normaal krijgt hij 's morgens eten. Als we vroeg gaan wandelen en hij veel later eten krijgt probeer ik zo die dag minder te geven.
Veel succes.
Door pearlsofpassion
Dat zijn goed tips!

Ik heb er nog 2 die bij cuzco hielpen wanneer hij last kreeg van honger.
1 maaltijd groter dan de andere. Zodat hij tenminste 1x per dag een vol gevoel heeft.
En het ontdooibakje laten uitlikken na het eten. Geen calorien maar leuk om mee af te sluiten en ook een paar minuten mee bezig.
Door hannabelgje
De bullepezen liggen in de droger. Gisteren binnengekregen. Bakjes uitlekken gaat helaas niet met Bob. Je krijgt het bakje niet meer terug en hij bijt het kapot. Zijn portie 's morgens is kleiner dan wat hij 's avonds krijgt nu. Vanavond gaat hij konijnkarkas krijgen met rundvlees. Ik ben benieuwd of hij het gaat eten.

Door Chouka
Alles wat ze hier ooit niet aten stak ik in de voedseldroger. Dan aten ze het wel. Langzaam minder en minder lang drogen, tot ze het rauw eten. Moest hij het rundvlees niet eten, dan kan je het drogen in heel kleine snoepjes en bij de long voegen.
Door Chouka
De hoeveelheid KVV van een maaltijd kan je in kleine stukjes breken en al dan niet drogen. Dan kan je lang trainen en heeft hij ineens een volwaardige maaltijd binnen.
Door hannabelgje
Nou Bob is mijn eerste hond die niet weet wat hij met barf aan moet. Konijnkarkas in stukken gedaan en rundvlees in stukken. Ook wat stukjes konijnnier. Hij at niks. Uit de hand geprobeerd, ook niet. Rund in kleinere stukken. Nou vooruit dat was eetbaar. Konijnkarkas in hele kleine priegelstukjes. Heeft hij een klein beetje van gegeten. Nier dat was bah. Voor morgen maar een rolletje carnibest uit de vriezer gehaald.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door