Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Fijn Zurca dat je een update krijgt en gekregen hebt. En dat het hondje een lief baasje heeft. Hopelijk kun je het wat afsluiten!
Door dinky89
frodo quin schreef: zo 15 sep 2024, 20:04 Echt fijn dat ze de moeite gedaan hebben.
Wat ik niet snap is waarom de dierenambulance of kliniek niet gewoon gevraagd hebben of ze de gegevens van de organisatie aan jou mochten geven. Zeker gezien de kliniek wist dat je graag info over de hond kreeg. Lijkt mij toch oke qua privacy of denkt de wet daar anders over?
Privacy gaat alleen over natuurlijke personen, dat is een stichting niet. Wanneer het gaat over de AVG (vaak privacywet genoemd) zegt deze dat je gegevens van personen mag verwerken (waaronder doorgeven) als je daar een grondslag voor hebt. Een van deze grondslagen is toestemming ;)
Door frodo quin
dinky89 schreef: zo 15 sep 2024, 22:40 Privacy gaat alleen over natuurlijke personen, dat is een stichting niet. Wanneer het gaat over de AVG (vaak privacywet genoemd) zegt deze dat je gegevens van personen mag verwerken (waaronder doorgeven) als je daar een grondslag voor hebt. Een van deze grondslagen is toestemming ;)
Wel ja en dat kon toch? Dat is waarom ik het raar vind dat ze het niet gevraagd hebben.
Door dinky89
Ik vermoed dat ze bang waren voor gedoe of gedonder en dan is privacy een makkelijke zondebok want 'van privacy mag niks' ::) Hoe vaak ik dat wel niet onterecht in mijn dagelijkse werk hoor.....
Door kiara
dinky89 schreef: ma 16 sep 2024, 12:02 Ik vermoed dat ze bang waren voor gedoe of gedonder en dan is privacy een makkelijke zondebok want 'van privacy mag niks' ::) Hoe vaak ik dat wel niet onterecht in mijn dagelijkse werk hoor.....
Mooi verdedigings mechanisme >:(
Door Kaela
Ik lees het nu pas, wat een avontuur Zurca! Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. En dan het gedoe met wel of niet mogen weten hoe het gaat. Gelukkig weet je nu dat het allemaal goed is met het hondje, al zal het herstel nog even duren zo te horen.

Ik ben klaar voor mijn kampeeravontuur. De auto is mutvol gepakt. Dat gaat de grootste uitdaging worden. Met Nina erbij alles te plek en georganiseerd krijgen. Maar het is lekker warm, droog en soms zelfs zonnig en de oren van Nina lijken aardig op de goede weg. Dus ik heb er zin in!!!
Door Charlie Angel
Kaela schreef:Ik lees het nu pas, wat een avontuur Zurca! Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. En dan het gedoe met wel of niet mogen weten hoe het gaat. Gelukkig weet je nu dat het allemaal goed is met het hondje, al zal het herstel nog even duren zo te horen.

Ik ben klaar voor mijn kampeeravontuur. De auto is mutvol gepakt. Dat gaat de grootste uitdaging worden. Met Nina erbij alles te plek en georganiseerd krijgen. Maar het is lekker warm, droog en soms zelfs zonnig en de oren van Nina lijken aardig op de goede weg. Dus ik heb er zin in!!!
Heel veel plezier! Ik duim dat het weer goed blijft!
Door frodo quin
Kaela schreef: di 17 sep 2024, 10:56 Ik lees het nu pas, wat een avontuur Zurca! Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. En dan het gedoe met wel of niet mogen weten hoe het gaat. Gelukkig weet je nu dat het allemaal goed is met het hondje, al zal het herstel nog even duren zo te horen.

Veel plezier!
Door zurca
Het beloven mooie dagen te worden, veel plezier Kaela :)

Het heeft helaas niet zo mogen zijn...
Gisteren hebben ze het hondje in laten slapen. De wonden verbeterde niet, onder narcose hebben ze gekeken en bleek onder de huid het al zwart te zijn (afsterving).

Het is zo triest maar gelukkig dat ik haar gevonden heb. Ze is omringd door liefde ingeslapen en niet ergens alleen in het bos.
Run free klein podencootje :-*
Door doranto
Ach wat verdrietig :'( . Maar inderdaad wel heel fijn voor haar dat je je om haar hebt bekommert, zodat ze niet aan haar lot is overgelaten!
Laatst gewijzigd door doranto op di 17 sep 2024, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dinky89
Wat verdrietig dat het hondje het uiteindelijk toch niet heeft gered zurca :-( Maar zoals je het beschreef toen je dit hondje aantrof was dit helaas een van de mogelijke uitkomsten...... Wel fijn dat het hondje alle kans heeft gekregen door jouw adequate handelen :-*

Kaela heel veel plezier met kamperen! Het weer lijkt in ieder geval mee te zitten :)
Door frodo quin
Wat erg van het hondje! :(

Inderdaad fijn dat ze toch nog zorg en warmte gehad heeft. Je moet er niet aan denken dat ze ergens bang en alleen uiteindelijk aan haar verwondingen zou bezweken zijn.
Door zurca
Bedankt voor jullie reacties, nu en op mijn eerdere berichten...fijn dat er een plek is waar je zulke dingen even van je af kan schrijven :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door