Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kaio
Wat is nou een goede probiotica voor de hond?
Kan me voorstellen dat dat niet dezelfde is die bij mensen goed is, hebben toch wel ander darmstelsel .
Eigenlijk weet ik het gewoon niet. Wat ik wel weet is dat per stuk verpakte capsules of zakjes beter zijn omdat er dan geen zuurstof bijkomt.

Mij werd vetplus sustain aangeraden, maar ik zou wel even willen weten welke probiotica's jullie gebruiken aangezien het wel weer een heel dure aangelegenheid wordt voor grote hond. Dan vind ik placebo effect niet zo tof.

Oli heeft tijd geleden prenpred gehad en heel veel AB kuren, Zijn huid is aan gort nu. (en hij is bijna kaal, bloedonderzoek en T4 waren goed, T4 aan lage kant maar dat is redelijk normaal voor newfs, en ik heb voor het eerst een jas gekocht voor een newfoundlander :o ) Ik moet hem 2x wekelijks wassen met sebosilk en probiotica leek ook wel een heel goed idee.
20240914_120541.jpg
20240914_120541.jpg (2.72 MiB) 1739 keer bekeken
Hey was eerst ook helemaal rood en warm dat is gelukkig weg. Geven apoquel. Dit is zijn rug dus....
Door Kaio
Van zijn darmen merken we niet zo heel veel.
Hij heeft soms wat meer moeite met poepen. Maar hij is ook erg verouderd in een jaar tijd en weinig beweging heeft niet veel goeds gedaan.
Zijn helingsprocessen werken niet meer zo optimaal
Door Kaio
in de vetplus sustain zit Beta-Glucan,
dat is dan een vezel als ik het goed lees.
En die zou dan als prepiotica dienen als ik jou stukje lees :g:

oo wacht er zit ook inuline in als prebiotica staat er

en er zitten Bacillus Subtilis en Enterococcus faecium in.

ALs ik het stukje van jou lees denk ik dat het inderdaad wel geschikt zou kunnen zijn. Wel 4 euro per dag ::)
Door Lizzy
Kaio schreef: za 14 sep 2024, 15:18 in de vetplus sustain zit Beta-Glucan,
dat is dan een vezel als ik het goed lees.
En die zou dan als prepiotica dienen als ik jou stukje lees :g:

oo wacht er zit ook inuline in als prebiotica staat er

en er zitten Bacillus Subtilis en Enterococcus faecium in.

ALs ik het stukje van jou lees denk ik dat het inderdaad wel geschikt zou kunnen zijn. Wel 4 euro per dag ::)
Holyshit, dat is wel heel erg veel geld! Er moet toch een probiotica zijn die goedkoper is? En ook deze stammen bevat?! Ik zal ook gaan zoeken.
Door Lizzy
Je kunt bij wijze van spreken ook de probiotica van Barks en Whiskers geven en daarbij zelf Psyllium Hust en SunFiber bijv. van Mattison. Denk dat je dan goedkoper uit bent
Door Kaio
Lizzy schreef: za 14 sep 2024, 17:10 Holyshit, dat is wel heel erg veel geld! Er moet toch een probiotica zijn die goedkoper is? En ook deze stammen bevat?! Ik zal ook gaan zoeken.
ja 30 zakjes voor 55 euro. Maar >40 kg heeft 2 zakjes per dag nodig.....

En dankje :-*
Door Kaio
Lizzy schreef: za 14 sep 2024, 17:35 Hee, en een mensen probiotica?
dat vroeg ik me ook af. omdat we ander darmstelsel hebben hebben we dan dezelfde nodig?
Lizzy schreef:https://nl.iherb.com/pr/natural-factors ... ules/77703
Hier zitten dus dezelfde in en een beetje meer voor een heel wat minder bedrag he.

maar wat moet ik daarvan denken: human?
Enterococcus faecium (R0026) (whole cell) (human)
Door Lizzy
Kaio schreef: zo 15 sep 2024, 07:02 dat vroeg ik me ook af. omdat we ander darmstelsel hebben hebben we dan dezelfde nodig?

Hier zitten dus dezelfde in en een beetje meer voor een heel wat minder bedrag he.

maar wat moet ik daarvan denken: human?
Enterococcus faecium (R0026) (whole cell) (human)
Nou, enterococcoc faecium is een poepbacterie. Oftewel, een bacterie die we in de darmen vinden. Een teveel geeft ziekte. Een beetje maakt gezond. Zo even kort door de bocht.

Maar ik vraag me in alle oprechtheid af of jouw hond opschiet met de stammen die in het middel zitten dat jij geadviseerd hebt gekregen. Ik vind het eerlijk gezegd veel te weinig stammen, zeker bij de klachten die je hond heeft. Ik zou daarom voor de Barks & Whiskers gaan (en dan langzaam beginnen, dus met minder dan wat geadviseerd wordt en dan opbouwen) en daarbij zelf prebiotica geven.
Door Lizzy
Je kunt het ook helemaal op de natuurlijke manier proberen. Door echte kefir (Ekoplaza - rauwmelkse kefir) en echte Kimchi (met bijv. biet of wortel) te gaan geven (echte kimchi, ook in natuurvoedingswinkels in de koeling) en daarbij dan groenten voor de prebiotica. Of daar wel die Sunfiber bij geven van Mattison. En dan wat extra vetzuren erbij. En zink middels oesters uit blik.
Door Kaio
Lizzy schreef: zo 15 sep 2024, 07:37 Nou, enterococcoc faecium is een poepbacterie. Oftewel, een bacterie die we in de darmen vinden. Een teveel geeft ziekte. Een beetje maakt gezond. Zo even kort door de bocht.

Maar ik vraag me in alle oprechtheid af of jouw hond opschiet met de stammen die in het middel zitten dat jij geadviseerd hebt gekregen. Ik vind het eerlijk gezegd veel te weinig stammen, zeker bij de klachten die je hond heeft. Ik zou daarom voor de Barks & Whiskers gaan (en dan langzaam beginnen, dus met minder dan wat geadviseerd wordt en dan opbouwen) en daarbij zelf prebiotica geven.
Maar die barks & whiskers, waar is dat verkrijgbaar. Komt uit Amerika, en daar is ie iets van 33 euro maar dan ben je er niet. Als ik ze op ebay in duisland zie vragen ze 70 euro ervoor. eh ....oeps
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door